[SGW] Nansation, voor het eerst op oefencross @ Putten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Nansation, voor het eerst op oefencross @ Putten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:51

Nansation, dat paard heet toch Nance? :o?
Klopt, maar sinds kort gaat Nance als Nansation door het leven op wedstrijd.

Afgelopen zaterdag hadden we onze eerste oefencross bij Stal Lozeman, voor ons beiden een hele ervaring. Samen met @Rosa_Emmelie hadden we er al weken naar toe geleefd!

Het eerste rondje was dan ook niet zo'n succes, bij helft van de sprongen weigerde ze de eerste keer en ze trok helemaal niet lekker aan. Behalve bij de picknicktafels en de waterbak, die ze om de een of andere reden echt geweldig vond. :') Uiteindelijk met wat doorzettingsvermogen toch nog alles gesprongen.

Tweede rondje ging al beter, we waren foutloos geweest als ik niet zo eigenwijs was geweest om van het gras te gaan proeven...
Op het laatste moment draaide paardlief om haar as terwijl het leek alsof ze ging springen, waar ik niet op was berekend.
Ben er meteen weer opgesprongen en de cross verder uitgereden, dat is het leuke aan een oefencross! :D

Toch met een tevreden gevoel naar huis gegaan! We hebben over het algemeen de hogere route gesprongen, en voor de eerste keer was ik nog best tevreden.
Op naar de volgende cross! *\o/*

Omdat ik geen ervaren crosser ben zijn tips zeer zeker welkom!
Houd er wel rekening mee dat het onze eerste keer was, ik ben me er vooral van bewust dat aan mijn houding (oa. die kapstokvoeten) nog wel wat gesleuteld kan worden!

Foto's zijn gemaakt door Foto4u, Amanda Melchior, Nick&Andrea van Stal Lozeman en mijn zusje!

Losrijden, beetje uit balans gebracht omdat ze enorm aarzelde maar uiteindelijk een grote sprong nam.
http://i41.tinypic.com/18ixky.jpg
http://i43.tinypic.com/2ci6vly.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Aarzelmomentje, meer achterover zitten.
http://i44.tinypic.com/161xlqw.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Picknicktafel, helaas niet zo'n duidelijke foto...
http://i43.tinypic.com/34pgpz5.jpg

Afbeelding

Ik heb gekozen om de lage op/af sprong te doen. Het was tenslotte de eerste keer en ik merkte dat Nance het nog best gek vond. (Waardoor ik ook even uit balans raakte en te ver naar voren zat met de afsprong) Ze sprong het overigens wel, heerlijk paard!
Afbeelding

http://i41.tinypic.com/2lm7xpe.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsja, toen ging het even fout }:0 Overigens hebben we bij het zien van die foto's wel énorm gelachen.
Afbeelding

En de laatste sprong!
Afbeelding

Dank aan mijn zusje die de hele dag mee ging en voor groom wilde spelen! :D
Afbeelding

CalvinenGino

Re: Nansation, voor het eerst op oefencross @ Putten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:53

Ziet er top uit!

Ik kan niet wachten om dit ook met mijn topper te doen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:57

Ziet er niet verkeerd uit hoor, voor een eerste keer.
Tips: bij de landing van een afsprong (of hindernis met lagere landing) moet je ten alle tijden je bovenlichaam terug houden. Dit om jezelf en je paard in balans te houden. Nu gaat het nog goed omdat het een relatief laag afstapje is, maar wordt de afsprong hoger ga je er voorover af in de landing, of nog erger je gaat met paard en al over de kop. Je teugels langer laten bij de afsprong, maar dat doe je al.
Je onderbeen boven de sprong niet te ver terug houden en iets meer op je voeten steunen. Je trekt je been nogal op.
Veel plezier nog met je paard. Denk dat dit wel naar meer smaakte. Of niet? :D

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:59

ziet er goed uit! je paard heeft er ook echt plezier in :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:24

Leuke foto's en wat een ontzettend leuk paard heb je! Probeer inderdaad te oefenen met je beenligging, daardoor zal je balans ook veel beter worden. Bij mij helpt het bijvoorbeeld heel erg om mn hakken ten alle tijd supergoed uit te drukken (voor je gevoel zo ver dat het pijn doet), daardoor ben ik al veel beter gaan zitten, wellicht dat het voor jou ook helpt. Daarnaast zou je kunnen proberen om meer te 'wachten' voor de sprong, dus het paard iets dichter erop laten komen en zelf niet te vroeg naar voren gaan zitten.

Heel veel plezier nog met je paard en dat gaat vast helemaal goedkomen ;)

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:32

ziet er leuk uit! :)
en grappig dat je val zo mooi is vastgelegd haha *D

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:35

echt vet cool sara!!! :j I like it...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:54

Wat een leuke foto's en wat springt ie makkelijk (en ruim) zo voor de eerste keer :D stoer ook die picknickbank want je ziet het zo niet maar die was wel pittig!
Qua commentaar kan ik meegaan met Sim en hetismij! Ik raad je aan om gewoon eens een paar crosslesjes te leren zodat je wat basiskennis hebt voor het crossen. Merk zelf namelijk dat ik daar heel veel aan heb en hoewel ik zelf ook écht geen kenner ben, weet ik toch wat beter hoe ik de hindernissen moet aanrijden en dat komt nog wel eens van pas :j

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:40

Ziet er super uit!! :)
Ben zelf ook beginnende crossruiter, maar mij is verteld dat je het gewoon ook veel moet doen om er ervaring mee te krijgen! En natuurlijk kan je met bv. crosstrainingen veel leren.
Heb je nog meer op de planning staan?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:58

Bedankt voor de leuke reacties! :D

@_Sim_ + @hetismij - Bedankt voor de tips, ik ben er hard mee bezig. Merk dat ik mezelf echt voor 100% erop moet concentreren. Zodra het even niet helemaal lekker loopt schiet mn houding er weer bij in, maar dat is natuurlijk geen excuus. :+

@VerA - Hij sprong inderdaad aardig ruim, helemaal als je bedenkt dat ze een aantal sprongen haast uit stilstand/hobbelende aanloop sprong. Ze vind het ook erg leuk, was gewoon meer onzekerheid door nieuwigheid.

Crosslessen wil ik zelf erg graag, maar mijn ouders remmen dit nog een beetje af. Ik binnenkort eerst weer (opnieuw) mijn startkaart aanvragen zodat we onze benodigde winstpunten kunnen halen.
Mijn moeder wil jammer genoeg pas aan crosslessen beginnen zodra ik SGW startgerechtigd ben... :\

@Yesorno - Als het goed is komt er rond juni weer een oefencross in Putten die we ook willen gaan rijden. Misschien verder nog naar Ermelo of Biddinghuizen, dat wordt even afwachten. Het smaakte inderdaad zeker naar meer! :D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:20

Ziet er goed uit!

Leuke naam heeft je paard trouwes,blij dat het paardennamentopic je kon helpen haha :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:24

xSaarSaar schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! :D

Crosslessen wil ik zelf erg graag, maar mijn ouders remmen dit nog een beetje af. Ik binnenkort eerst weer (opnieuw) mijn startkaart aanvragen zodat we onze benodigde winstpunten kunnen halen.
Mijn moeder wil jammer genoeg pas aan crosslessen beginnen zodra ik SGW startgerechtigd ben... :\

Het komt zeker goed, met goede springles ben je voor je houding ook al een heel groot stuk geholpen, die crosshindernissen komen dan vanzelf wel.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:28

Wat was dit een geweldige dag! ik heb echt genoten en dit doen we zeker in juni/juli weer :)
Nance en jij passen echt super bij elkaar! ze springt echt geweldig! kijk nu al uit naar de volgende cross :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:12

Ik vind Nance echt een leuk koppel samen! <3 en indd misschien is een cross wel leuk, handig. :)
Ik doe het je niet na haha.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 09:10

Weer bedankt voor de leuke reacties! :D

@Quebelle - haha ja, nog bedankt voor je hulp!

Ben nu inderdaad ook op zoek naar iemand die spring/dressuurles kan geven. Ik heb Nance pas een paar maanden sinds ik hier woon, en ik ben eigenlijk nog op zoek naar iemand die goed bij ons aansluit. Dus mochten jullie nog namen weten, graag!

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:45

echt gave foto's! nance is ook gewoon echt ongeloofelijk knap! je zou nooit zeggen dat ze al 16 is! veel plezier en succes nog samen!

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:47

Ziet erg kei gaaf uit! :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 09:59

lovewidy schreef:
echt gave foto's! nance is ook gewoon echt ongeloofelijk knap! je zou nooit zeggen dat ze al 16 is! veel plezier en succes nog samen!

Officieel al 17 zelfs, maar mn ouwe dametje gedraagt zich nog als een puber.
Laat zei iemand op wedstrijd zelfs dat 'het voor de eerste keer met een jong paard netjes ging' :)) Altijd een leuk compliment!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:05

Hier ook een 19 jaar oude heer met een midlifecrisis ~~}>
Ga binnenkort ook nog een paar oefencrossjes starten met hem,zien hoe het lukt.

Roziee4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:29

Superleuke foto's!
Jullie zijn echt een super duo! :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:25

Wat een fantastisch mooi paard :+: ! Gaaf dier, en het ziet er netjes uit.

Proco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:56

Hoi Sara,

Oud topic! maar wil toch even zeggen, super leuk om jou en nance op deze manier te zien!! :)

Lexuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:58

Ik woon in Putten, nice pony ^^

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:15

Oud topic, hier een slotje.