[SGW] airjacket welke zijn er en geschikt voor buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

airjacket welke zijn er en geschikt voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 08:56

Hallo, Heb al veel gelezen over de airbagvesten en hun functie. Ik kom er alleen niet goed uit welke voor mij geschikt zou zijn. Ik doe geen cross of wedstrijden. Ik wil alleen veilig zijn bij een val van mijn paard. Ik ben een poos terug hard van mijn paard gevallen (bokkend paard) tijdens een buitenrit. Mijn rug en bekken flink gekneusd. Ik durf nu dus niet meer goed zonder bescherming naar buiten.
Heb gedacht aan een bodyprotector, maar zo'n vest lijkt me wat comfortabeler tijdens buitenritten en het lijkt meer de onderrug te beschermen (de plek die bij mij kwetsbaar is). Maar welke vesten zijn er eigenlijk allemaal op de markt? Ik zie point two en hit air. En zag op marktplaats nog een van onbekend merk, die beschrijving sprak me eerlijk gezegd niet zo aan. Heb liever een die al veel getest is en waarvan het patroon makkelijk te bestellen is.
Het lijkt misschien overdreven om op een ontspannen buitenritje zo'n ding te dragen, maar mijn val heeft me behoorlijk aan het denken gezet.
Ik stel de vraag hier omdat ik denk dat hier meer mensen zitten met ervaring met een airjacket.
Mocht iemand nu een hele goede bodyprotector weten dan ook graag een reactie. Alvast bedankt!

hetismij

Re: airjacket welke zijn er en geschikt voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:30

Ik heb zelf het point two airjacket voor over mijn bodyprotector tijdens de cross. Ik denk dat in jou geval een bodyprotector al een hele goede oplossing is (en veeul goedkoper). Als je een goed passende bodyprotector hebt moet deze ook comfortabel zijn :) Ik heb van mijnes in ieder geval absoluut geen last en rijd er elke dag mee. Vergeet niet dat de point two airjackets gemaakt zijn om over een bodyprotector te dragen, dus ik weet niet wat de impact op je lichaam is als deze afgaat en je er geen BP onder hebt.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:30

Ik heb zelf de hitair vest en draag die ook om mee te gaan wandelen.
Vind het helemaal niet zo oncomfortabel alleen schuurt het soms wel wat in je nek bij het galloperen heb ik ondervonden. Zolang ik een pull of jas aan heb, heb ik daartotaal geen last van, dus ik denk niet dat dat je zou moeten tegenhouden om zo'n vest te kopen.

Ik vind het alleszinds een aanrader, je voelt je echt veel veiliger tijdens het rijden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:13

Zag ook een op marktplaats, maar heeft maar 10 kilo valkracht nodig. Lijkt me best weinig. Een keer vergeten los te koppelen en plof! EN je kunt hem zo opblazen, sprak me dus niet zo aan.
De hit air lijkt me tot nu toe het beste bij me passen. Heb een onhandig figuur voor een BP. Grote (.)(.), bolle rug, dus grote maat van boven en van onder, qua taille weer smaller. Heb een aantal aan gehad, zit voor geen meter en sluit niet aan. Heb nog geen hele dure variant gepast, dus wie weet is er een fijne. Maar vind van de hit air juist zo fijn dat de stuit en nek beschermd zijn.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 06:59

het is een hit-air geworden!