[WN] Westernles in België (antwerpen/limburg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Najoveh

Westernles in België (antwerpen/limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 23:01

Ik wilt ontzettend graag de overstap maken naar western en ben dus op zoek naar een plek waar ik in eerste instantie de basis kan leren. Ik woon in Olmen-Balen, op de grens Antwerpen-Limburg.

De maneges die ik hier in de buurt ken zijn: flaming star in hamont, gipsy horses in westerlo en lone star sables in arendonk.
Op de eerste 2 heb ik al eens een lesje gezien, en hier was ik niet zo gecharmeerd van. Maar dit waren volgens mij echt beginnersgroepslessen, dus het wil uiteraard niet zeggen dat heel de manege niet deugt.
Ervaringen of/en tips zouden wel erg fijn zijn.

Trainers die aan huis komen ben ik ook wel benieuwd naar. Alleen is onze bak nog niet echt klaar dus kan ik momenteel hier niet serieus rijden.

Alvast bedankt :)

O ja, de lijst die hier op bokt staat heb ik al gezien maar helaas zijn een hoop van de links niet meer actief. Plus dat ik graag ook wel ervaringen van mensen hoor aangezien ik eerder een western-noob en en het dus misschien moeilijk wordt om zelf te beoordelen of het goede les is :)

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:39

Anoniem

Re: Westernles in België (antwerpen/limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:44

Reiniacs zit toch vlakbij bij jou?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:54

Kijk eens op onderstaande link, Patrick is een zeer goede trainer die wel zegt waar het op staat en bij wie je ook heel veel kan leren over de omgang met paarden.
www.stardustranch-suzycorner.com/

markmoens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:27

Beste,
in de flaming star heb je heel veel verschillende groepen en niveaus.
veel mogelijkheden.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:41

Lone star - wim vervecken

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:47

De groepslesse op Gipsy horses zijn meestal gewoon beginnerslessen. Als je de gevorderde wil bezig zien, dan moet je de lessen van half 10 zien.

Je kan daar specifiek reining les krijgen, of gewoon all round (of een andere tak vd westernsport) leren western rijden.

Prijs voor privé-les is 25 euro voor een uur, of 12.5 euro p/p (maar dan met 2 personen) voor een uur.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:04

Bedankt allemaal, hier kan ik al iets mee!
Ik ga binnenkort eens op verschillende plaatsen kijken en info vragen en dan zien wat me het best bevalt.
Echt veel ambities heb ik niet. Reining en trail vind ik erg gaaf maar ik ben niet zo'n wedstrijdtype plus dat we daar niet echt de paardjes voor hebben.
Mijn merrie zeker niet, die is stijf, galoppeert super slecht,.. Maar tis een schatje :D

Ik wil dus vooral mijn houding veranderen, mijzelf omscholen. Daarna kan ik nog zien wat ik dan verder wil :)

AnnetMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

Heb je al iets gevonden? Ik zie dat je inderdaad vlakbij Reiniacs (dat is Laakdal) woont.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit Groningen en heb daar een super leuke plek waar ik leer western rijden. Dit college jaar studeer ik een jaar in België (Leuven) en gelukkig heb ik daar ook een super leuke plek gevonden om te rijden. Misschien weet ik wel iemand die je aan huis les kan geven en je de basics van western kan bijbrengen. Ze rijd pleasure, trail en horsemanship. Ik heb zelf een tijdje les gehad van haar op haar merrie en dat was echt super!

Als je interesse hebt, laat het maar weten dan zal ik voor je navragen.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 12:11

Ik heb ondertussen een lesje gehad bij Lone Star Stables. Het was echt super fijn, maar ik heb het gevoel dat ik niet zoveel geleerd heb. Houding was okee, en de manier van rijden komt aardig overeen met de manier waarop ik zelf rij. Misschien dat ik beter met mijn eigen paard les kan nemen, dan leren we waarschijnlijk meer. Alleen is het net wat lastiger om een paardje mee te nemen dan gewoon snel de auto in spingen, en onze bak is nog niet af.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:39

heyhey, ik woon vlak bij jouw en rijdt ook western :-) ben nu wel geen westerntopper en geef ook sinds enkele jaren geen les meer, maar 'gewoon' gezellig westernrijden kan natuurlijk altijd wel :-)

Landsknecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:41