7 meter uit elkaar rijden door rhino

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

7 meter uit elkaar rijden door rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 19:54

Hallo Allen,

Op 25 maart ga ik samen met 3 andere meiden voor het eerst endurance starten.
Nu werd ik net door een van de meiden gebeld. Zij staat op een andere stal dan de andere 2.
Zij had haar stalbaas gesproken en die vertelde haar dat tijdens de wedstrijd de paarden niet met anderen in contact mogen komen en dat er een minimale afstand van 7 meter tussen de paarden gehouden moet worden. Nu was het de bedoeling om onze paarden samen op de trailer te zetten en die kant op te rijden dan daar een overnachting te doen en de volgende dag de wedstrijd te rijden.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt of dat we nu halsoverkop een andere trailer moeten gaan regelen?

Dank alvast!

Cchanny

Re: 7 meter uit elkaar rijden door rhino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:55

Dat is raar?
Want je mag ze toch gewoon vervoeren? Vervoers "verbod" is toch opgeheven?
Misschien even de KNHS zelf bellen?
Dan weet je het zeker.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 19:58

Dat dacht ik ook, ik hoorde het net dus ik dacht misschien heeft iemand al iets opgevangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:03

Is maar één woord voor: bullsshh ...sugar.
Alle veterinairen zitten alle paarden in hun ogen en monden. Betere overdracht is er bijna niet, of dacht je dat ze tussentijds hun handen wassen? Daar gaat 7 meter afstand houden écht niets aan verbeteren hoor.

Oftewel, gewoon rijden, of niet komen als je het niet aandurft. Maar dat afstand houden is geen eis, en gaat ook niet gebeuren of lukken.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:13

het negatieve vervoersadvies is inderdaad opgeheven. wel is er het volgende advies meegegeven: laat vreemde paarden geen direct contact met elkaar maken (dus aan elkaar snuffelen), laat je paard niet uit een vreemde emmer drinken of uit een vreemde bak laten eten ;)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:35

als je dan zeven meter uit elkaar moet rijden, mag je dan wel inhalen? :+
anders wil ik wel voorop hoor, die van mij loopt nogal door namelijk :Y) :7

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:34

Toch snap ik wel dat er verschil is tussen samen vervoeren en de wedstrijd zelf rijden. Ik zou zeggen: Als er geen neiuwe gevallen bijkomen van de neurologische variant zien dat je de stalhoduer overtuigt dat het geen kwaad meer kan en anders kan die ander beter thuisblijven vanwege de redenen die Ibbel al aangeeft en niet allen vanwege het samen vervoeren. 7M. afstand is met een wedstrijd sowieso niet vaak haalbaar, als je ingehaald wordt op en normaal pd is dat al geen 7 meter breed.
Overigens heb ik zelfs ergens gelezen dat bij en flinke galop het wel 10 m. moet zijn, die afstand...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:06

in de endurance is het gebruikelijk dat je elkaar in passend tempo inhaald, dwz in draf (als het uberhaupt een galop is dan in een handgalopje).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:14

Daar heb je inderdaad gelijk in.