Nu ik flink aan het trainen ben wil ik eigenlijk toch wel een hartslagmeter aan schaffen. Nu heb ik er eentje gevonden op Hippogriff.nl voor 'maar' 70 euro.
Ik wil er toch wel eentje aanschaffen ook om te zien hoe snel de hartslag van mijn paard daalt of stijgt. Ook lijkt het mij meer zekerheid te geven tijdens een wedstrijd wanneer ik haar bij de vet. aanbied. Zou het zonde vinden om punten te missen natuurlijk
Tja, dit ding vervangt een 'gewone' stethoscoop. Maw, je moet 'm tegen de huid van je paard houden op het moment dat je bent afgestegen. Tijdens de training heb je er weinig aan, omdat-ie niet continu aangeeft. Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet echt tov een stethoscoop.
rox_en_wilvy
Ik heb er 1 en heb er aparte elektroden van polar bijbesteld zodat ik dan tenminste de horloge kan gebruiken! Ik gebruik hem namelijk bijna niet, heb liever mn stethoscoop!
Ik vind de vetcheck in de vetgate wel handig (ik kan dus echt niet met een sthetoscoop overweg), maar tijdens een klasse 1 wedstrijd zou ik hem niet gebruiken. Ik krijg er binnenkort ook losse elektrodes bij..
Ik heb er ook een.Vind het een super handig ding.Zou wel liever een hartslagmeter hebben zodat ik tijden het rijden zijn hartslag kan zien maar voor het mennen is me dat gewoon te duur.Ik gebruik hem in de vetgate of nu weer op de P/A om te zien of ik aan kan bieden.Ben inderdaad ook niet handig met een stethoscoop.
kevje06
Geplaatst: 28-03-12 22:07
mag je in klasse 1 voor pa eerst meten dan met zo een ding?
Ik ga maar heel hard sparen, want wil stiekem gewoon de hartslagmeter met GPS. Maar die is rond de 500 euro ofzo... Is wel gelijk behoorlijk bedrag maar weet dan zeker dat ik geen spijt krijg dat ik iets 'simpels' heb genomen...