Ook dit jaar organiseerd mijn rijvereniging "Door Eenheid Sterk" weer een 1-daagse Trecwedstrijd te Rijsbergen. Deze 1-daagse is echter niet helemaal volgens de reglementen van de TREC. De lengte is namelijk net iets langer dan de vastgestelde 15 km (maar blijft onder de 20 km). Hierdoor kunnen wij geen officiële TREC-club wedstrijd zijn.
Ik vind het heel jammer dat ik niet weer mee kan doen. Vorig jaar ontzettend naar mijn zin gehad samen met ponylief en echt ontzettend genoten! Helaas door een fikse val een half jaar terug nog niet in staat langer dan 10 min te ríjden. Laat staan mezelf bij een schrikreactie of sprong in het zadel te houden.
Is er misschien ergens wat meer info te vinden over welke onderdelen er zijn en wat het precies inhoud?
Frutske
Geplaatst: 26-03-12 10:45
Op de site van de TREC club, http://www.trec-club.nl daar staat een uitleg over wat TREC is. En op de site, hieronder genoemd, staat weer meer specifiek over Rijsbergen zelf.
De rit, waarmee begonnen wordt mag je in elke gang rijden die je zelf wilt. Er zitten gemiddelde snelheden op het traject en dat je moet zien 'in te plannen'. Maar als je voor de eerste mee doet meot je gewoon vooral proberen de juiste route te vinden en hier en daar stukken draven. Het intekenen van de kaart, tja gewoon pennen (verschillende, gewone, fineliners, verschillende kleuren ook) meenemen en dan de kaart overtekenen. Hiervoor krijg je een kwaertier en je paard moet dan al opgezadeld klaar staan (er zijn een paar mensen om ze vast te houden, of je neemt zelf iemand daarvoor mee)
haha anders ik wel, de komende weken gaan we maar even een beetje de oefeningen thuis uitproberen en dan met name het rechts opstappen . Ik vind het vanaf links al een hele klim
Ik oefen met mabel onderweg in het bos. Stilstaan, greppeltje springen , afzettingen , achterwaarts ,slalom , lage takken, waterplas noem maar op Rechts opstappen heb ik al lang opgegeven. Ik krijg te veel last van mijn knie en het duurt te lang dat ik toch geen punten overhou ik moet het van andere dingen hebben. Ma oefenen in het bos en op de terug weg de snelle stap ze gaat het liefst draven naar huis dus goede oefening om te blijven stappen.
Naar aanleiding van alle vragen op de diverse fora en mails wil ik graag het volgende mededelen over TOV Rijsbergen:
Alle trec-club leden hebben een mail (16 maart) gehad van het bestuur waarin zij hun kant van het verhaal over Rijsbergen hebben gegeven. TOV Rijsbergen heeft in eerste instantie daarop gereageerd, maar alleen naar de deelnemers en vrijwilligers en daarbij is het lidmaatschap op de trec club Nederland opgezegd.
Nu vanwege alle vraagtekens hebben wij het trec-club bestuur verzocht onze kant van het verhaal te versturen naar alle leden (nadat alle info over TOV Rijsbergen van het trec-club forum verwijderd was en ik verbannen, zo ook van de facebook-pagina). Het bestuur van de trec-club vindt echter dat zij geen mails kunnen verzenden van niet-leden aan alle trec-club leden. Op die manier kan TOV Rijsbergen geen antwoord geven op de mail die zijzelf naar alle leden hebben verzonden, de leden hebben dus maar 1 kant van het verhaal vernomen.
Mochten er mensen zijn die graag de andere kant van het verhaal willen lezen, kijk dan op de website van TOV Rijsbergen, zie onderstaande link.
Ziet er leuk uit!! En toch es een keer trailerladen, ga meteen opzoeken hoe en wat! Haha en idd, dat rechts opstappen
risky
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-12 07:44
Leuk parcours en een aantal andere hindernissen als vorig jaar, het woordje sloot vind ik alleen wel spannend (hoe breed/diep is de sloot en zit er ook water in ?) Rechts opstappen gaat me wel lukken, we hebben dat nu een paar keer geoefend en gelukkig vind BB het niet eng, waar ik bang voor was.
Ik ben trouwens vast een zonnetje aan het bestellen