[SGW] Verstandig om mee te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manegekind

Verstandig om mee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 22:01

Hallo,

Ik heb me opgegeven voor een oefencross.
Maar ik heb nog nooit een cross hindernis gereden (wel boomstammetjes in het bos maar verder, nee)
Mijn pony heeft L sgw gesprongen en hij durft wel enorm.
Nu springen we B en hebben we nooit een balk.

We vertrouwen elkaar en ik durf opzich wel,
Is het verstandig om mee te doen?

doezel2

Re: Verstandig om mee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:07

als je goed kunt springen waarom niet kun je het niet zo goed niet doen ok al heb je vrtrouwen in je paard en je zelf der kunnne ongelukken begebeuren

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:13

Als jij denkt dat je het kunt gewoon doen! :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:41

Tuurlijk! Oefencross is om te leren. ALs jullie altijd een B-parcours netjes rondkomen moet dat goedkomen. Helemaal als je pony al L gecrosst heeft. Juist goed om eerst een oefencross te rijden voor je evt. een echte SGW wil starten :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:56

Persoonlijk zou ik eerst een training doen, en daarna pas een oefencross. Dat je met springen nooit een balk eraf hebt wilt niet zeggen dat jouw pony op en afsprongen, een waterbak, etc. zal springen. Dat is iets wat ze wel een keertje gezien/gedaan moeten hebben. En wat er ook voor zal zorgen dat jij een prettige ervaring aan een oefencross zult overhouden.

Ook kan je instructeur tijdens die training je tips geven over de lengte van je beugels, en je houding en zit. En in wel galopritme je moet rijden.
ALs het in de training goed gaat kun je die oefencross gebruiken om te kijken of het al lekker gaat. En misschien besluit je daarna wel om echt te gaan crossen ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:00

Een simpele oefencross lijkt me helemaal geen probleem om mee te beginnen, als je elkaar vertrouwt en overal je tijd voor neemt dus niet als een gek door het water racet of van de afsprongen heen.. Neem gewoon overal je tijd voor.