[WN] Joyriden met mijn koepaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Joyriden met mijn koepaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:55

Ik krijg altijd van die heerlijke reacties van kinderen als ik buiten rijd... dan zitten ze bij mama achterop de fiets en hoor ik ze roepen "KOE KOE KOE!" en die ouders proberen vervolgens hopeloos uit te leggen dat dit een gevlekt paard is, geen koe.... dus is Cody een beetje mijn koepaard hahaha! :o

Vandaag heb ik voor de verandering een keertje tussen 4 hekken gereden... moet naar eigen mening nog wel een beetje aan mijn hulpen werken, buiten is gas gas en ho ho, de rest gaat eigenlijk vanzelf, maar in de bak rijden is toch wel vrij pittig. Om de uitdaging nog groter te maken de cordeo (halsring) omgedaan zodat ik beter aan mijn zit en hulpen kan oefenen, Cody geeft het précies aan wanneer ik iets verkeerd doe, dus als ik per ongeluk teveel naar links leun schiet ze ineens linksaf de bocht om hihi ;) hoe bedoel je perfect leerpaard! Het was in ieder geval weer erg leerzaam en goed om het gevoel weer eventjes onder de aandacht te brengen. :)

1. Even poseren voor de camera, dit zijn wij!
Afbeelding

2. Losstappen, moet altijd opletten dat ik niet naar voren ga zitten als Cody haar hals omlaag doet
Afbeelding

3. Stukje draven, blij dat ik eindelijk fatsoenlijk en rustig kon draven en dat haar hoofd een beetje laag bleef.. is af en toe ook nog een kunst!
Afbeelding

4. Neusje bijna tegen de grond :D
Afbeelding

5. Van hand veranderen, ik kreeg steeds meer aandacht, haar oortje draaide ook steeds naar me toe
Afbeelding

6. Knopje turbo }:0 :+
Afbeelding

7. En dat zit zo lekker op haar! :D zou je bijna lui van worden hihi
Afbeelding

8. De foto is niet zo scherp, maar het laat wel goed zien dat Cody ook heus wel haar oortjes naar voren kan doen tijdens het lopen :')
Afbeelding

9. En nog even lekker uitdraven
Afbeelding

Daarna zijn we alsnog lekker eventjes buiten gaan rijden *\o/* want stiekum vinden we dat allebei veel leuker <<) /3

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D :o

Groetjes,

Sanne en Cody

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:06

Wat een heerlijke foto's!! :D Jullie hebben zo te zien een fijne band met elkaar, als ik mijn puppy beleerd heb wil ik ook zo heerlijk op hem rond rijden. Geniet van je paard! <3

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:14

Dat ziet er super uit zeg, echt een leuk combi zo met zijn tweetjes :D

Kleine tip, ik zou als ik jouw was volgende keer echte westernboots aantrekken (is iets veiliger) en ook de beugels wat korter doen...

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:17

Grappig, ik heb hetzelfde touwhalster (off-topic) :D

Ziet er wel uit als een heel leuk, eerlijk paardje! Inderdaad super toch zo'n leerpaard? +:)+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:50

Citaat:
Cody geeft het précies aan wanneer ik iets verkeerd doe, dus als ik per ongeluk teveel naar links leun schiet ze ineens linksaf de bocht om hihi ;)

Als eerste, je hebt een leuk paard.
Ik vind het grappig dat je dit in je openingsstukje zet, want het viel mij juist op dat je eigenlijk op bijna alle foto's (goed te zien op foto 2,3 en 4) behoorlijk naar links zit.

Als ik je één tip mag geven?
Je kunt je vrije arm (linker in dit geval) beter niet langs je lichaam laten hangen, omdat je dan vaak ook je schouder laat zakken en dan ga je scheef zitten. :)
Jij legt je vrije arm ook nog achter je been, waardoor je boven lichaam ook teveel draait.

Daarom "dragen" veel western ruiters ook hun arm, of houden hem naast de teugel.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:11

He Sanne,

Gave foto's! Ziet er super uit :D .
Inderdaad wat sliding al meldt, je vrije hand naast je andere houden scheelt al veel.
De beugels vind ik niet te kort, je kunt wel je onderbeen wat naar achteren houden, ga je vanzelf ook beter rechtop zitten.
Je kunt natuurlijk wel proberen om hem een keer 1 gaatje korter te zetten als je weer in de bak gaat rijden.
Zelf heb ik ook last van naar voren zitten, als ik op haar rijd :o

Cody is mega hengstig door het nieuwe paard op stal, vandaar het drammerige :P
Lekker blijven oefenen en misschien western instructie zoeken die op onze locatie les wil geven?
Kunnen we allebei wat van leren.

Liefs, Carla.

freya1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:20

Leuk stel zeg en dat koe komt me bekend voor, haha. Inderdaad misschien je beugels een gaatje korter, en je hakken naar beneden. Zoals Paafke al zegt andere schoenen, Zo gaat het 100x goed en de 101x gaat het mis.

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:36

wat leuk, ik heb ook een koepaard.
alleen kan ik er niet tegen als ze dit zeggen :o ;)
nog veel succes!

en zijn je beugels niet iets te lang?
je staat namelijk meer op je tippen dan op je voet :)

simodi

Re: Joyriden met mijn koepaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:43

Superleuke foto's! :j Gaaf is dat he, rijden met neckrope! ;)

Mabotje

Re: Joyriden met mijn koepaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:48

Leuk paard en ziet er hartstikke relaxed uit. Tips over je arm en beugels zijn al gegeven, zou de beugels echt een gaatje korter maken.