[SGW] Cross ofzo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Cross ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:09

Ik wil graag wedstrijdjes rijden, maar bij Dressuur wil mijn pony niet langs de hekjes en zo leuk vind ik dat niet. Maar ikd acht: Ik vind springen leuk, en mijn pony ook maar is Cross ofzo misschien leuk?
Ik heb geloof ik weleens ergens van gehoord dat je dan een parcours door het bos moet rijden op tijd met hindernissen ertussen. Zoiets lijkt mij wel leuk alleen ik weet er niet echt veel van dus kunnen jullie wat informatie daarover geven?
Want dan kan ik het eens voorstellen om dat te gaan doen als dat kan. Want ik hou wel van in het bos rijden & springen. Dus lijkt mij het wel leuk om dat te doen. Maar het moet niet zo zijn dat je je paard echt heel hard laat racen en zo.

Alvast bedankt!

pearlie

Re: Cross ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:11

"Cross ofzo" noem je Eventing. Dat bestaat uit drie onderdelen; dressuur, springen en de cross.

Je zult je dus toch wat moeten bekwamen in de dressuur wil je gaan crossen!
Of je moet het puur voor de lol willen doen, maar ook dan is een dressuurmatige ondergrond onmisbaar!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:11

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:19

Bedankt voor je info! Het lijkt mij erg leuk om te doen, alleen ik hoop maar dat het ook nag.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:22

je moet volgensmij dan wel al minimaal L hebben gedressuurd en je moet ook minimaal B springen. dan moet je nog cross lessen gaan volgen en dan eerst een oefencross en dan mag je pas echt SGW gaan rijden volgensmij, maar ik weet het niet zeker

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:23

nicky_rilana schreef:
je moet volgensmij dan wel al minimaal L hebben gedressuurd en je moet ook minimaal B springen. dan moet je nog cross lessen gaan volgen en dan eerst een oefencross en dan mag je pas echt SGW gaan rijden volgensmij, maar ik weet het niet zeker

Je moet minimaal 1 winstpunt in het B springen hebben behaald (en daarvoor weer minimaal 1 winstpunt in de B dressuur).

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:23

Oké, maar was er niet iets dat je door het bos op tijd rijd?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:26

je moet bij SGW een dressuur proef doen en 1 spring parcours en een cross

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:27

_Apple_ schreef:
Oké, maar was er niet iets dat je door het bos op tijd rijd?

Ja de cross is op tijd (en strafpunten).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:29

nicky_rilana schreef:

Zeker niet :n

1 winstpunt in B dressuur, en 1 winstpunt in het B springen.
En je bent niet verplicht om crosslessen te volgen, wel is het aan te raden.

Kijk even in de boktwiki bij sgw, vind je meer info.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:34

WD-V -> SGW

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:46

Ik heb het zeg maar 'voorgesteld' en mijn moeder reageerde gelukkig best wel positief. Ze dacht alleen wel dat het moeilijk zou zijn, alleen toen zij ik dat dat denk ik wel meevalt. Toen zei ze: 'Nou, misschien kun je eens kijken wat je allemaal moet doen en kunnen voordat je dat kunt doen.' Ik was eigenlijk best blij, want dat lijkt me echt heel erg leuk en ik denk dat mijn pony het ook leuk vindt! Ook heb ik erover gelezen dat je paard of pony minimaal 4 moet zijn, en mijne is 6 dus dat komt mooi uit!

En ik wil ook springlessen volgen, dus dat is ook niet mis.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:59

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:42

Bij jou in de buurt zijn er op redelijke afstand aardig wat crossen in het najaar. Ga lekker een dagje kijken, dan krijg je een idee hoe de hindernissen eruit zien en hoe het in zijn werk gaat.