[WN] zeeland: nergens westernles met manegepaarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

zeeland: nergens westernles met manegepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:47

De titel zegt het al denk ik...

Ik ben aan het zoeken naar westernlessen in zeeland, en dan het liefst op walcheren. Ik heb wel verschillende stallen gevonden die les geven, maar helaas allemaal met je eigen paard. Nu is mijn paard 1.5 jaar, dus dat gaat em nog niet worden :o . Ik rijd momenteel nog 1 paardje, maar deze is 23 (wel super fit hoor) en zij is altijd engels gereden. Omscholen zie ik eigenlijk niet zitten. Ik denk niet dat ik haar daar een plezier mee doe.

Wie weet of er een stal is in zeeland waar ik dus met een paard van daar de eerste stappen naar het western kan maken?

Lizz

Re: zeeland: nergens westernles met manegepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:49

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:02

Lizz schreef:
Misschien bij Ride by the sea? http://Www.ridebythesea.nl volgens mij.

Helaas zijn ze hier per 1 januari gestopt met het rijden met manegepaarden. (op de website is het nog niet aangepast..)
Wel jammer, dit is zo ongeveer om de hoek voor mij. en een mooie locatie.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:56

Ik heb via pb een adres gekregen waar ik binnenkort eens ga kijken! ik sta natuurlijk wel open voor andere suggesties. ;)

MissPiggy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:23

Hoi! Ik ga vanaf dinsdag in Wolphaartsdijk lessen. Ik heb ook geen eigen paard en heb hiervoor lessen genomen bij Ride by the Sea. Idee misschien? (misschien kunnen we samen rijden??)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:56

in wolphaartsdijk? westernles? Mag ik vragen bij welke stal?

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:56

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:35

Klinkt goed! Ik hoor graag hoe het is geweest, misschien is het ook wat voor mij.
Ik heb ook een stal in heinkeszand doorgekregen. Die ga ik ook nog even contacten. Ben benieuwd wat zij rekenen. Qua afstand maakt wolphaarsdijk of heinkeszand weinig uit denk ik..

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:36

Als je in Heinkeszand bedoeld waar Katinka Koens les geeft kan ik het je wel aanraden, zij is een tijdje bij mij op stal gekomen om les te geven. Leuke lessen met genoeg variatie, ze is aardig en weet wat ze doet

MissPiggy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:37

Hallo Hallo!
Ik weet niet of je inmiddels geweest bent in Wolphaartsdijk, maar ik ben daar 1 keer geweest en mij viel het erg tegen. Janneke is op zich wel aardig, alleen is de les niet wat ik er van verwacht had.
Ik les nu bij Jan Pieter Koopmans in Bergen op Zoom (je moet er iets voor over hebben ;) ) en krijg daar super les!
Bij Katinka in Heinkenszand kun je alleen terecht als je een eigen paard hebt.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 18:51

hey! ik heb contact gehad met wolphaarsdijk, maar nog niet geweest. Ik heb nog nooit western gereden, dus ik moet bij nul beginnen. Ik begin liever meteen goed. Mag ik vragen wat er tegenviel? het niveau van lesgeven? de paarden?

Ik had al begrepen dat Katinka alleen met eigen paarden werkt, helaas!

Bergen op zoom is wel een eind zeg! dan ben ik bijna een uur onderweg. ( en dan moet ik ook nog terug...)

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:56

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:54

Papaya schreef:
Als je aan de noordkant van Walcheren zit is dit waarschijnlijk bereisbaar
http://www.wfpt.nl/htm/vereniging.htm
Mogelijk dat er met de manege waar WFPT rijdt iets te regelen valt (?)

helaas hebben zij geen westernlessen (meer).

Ik raak ook een beetje out of options..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:06

Ik wist niet dat Ride by the sea daarmee gestopt was, jammer.
En kan je niet bij de lachende loods terecht? Ik weet dat ze westernlessen geeft aan kinderen, misschien ook aan volwassenen?

Even gekeken of ze een site hebben en jawel, het volgende staat daarop:
Citaat:
Paardrijlessen in western stijl:
Als je altijd al eens hebt willen kennis maken met het westernrijden dan kun je bij ons lessen volgen van een half uur.
Voor alle leeftijden hebben wij wel een pony of paard. De lessen vinden plaats in onze rijbak op ons terrein.

http://www.campingdelachendeloods.nl/in ... ijden&l=NL

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:09

Les bij Janneke is erg leuk om te doen, zeker als je vanaf het begin wilt beginnen.
Ze heeft nu nog niet zo heel veel paarden, maar is ook pas hier in Zeeland begonnen, dus het is nog even uitzoeken hoe of wat. Ze weet zeker waar ze mee bezig is. Je kan natuurlijk altijd een lesje rijden daar kan je het zelf ervaren...Veel plezier.

dll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:34

hallo allemaal, hier de lachende loods. Ik kreeg net een email met de vraag of hier westernlessen worden gegeven. Even voor de duidelijkheid: ik geef vnl les aan jonge kinderen obv mijn onderwijservaring, mijn rijervaring en alleen met mijn eigen ponys. Die ken ik goed en weet hoe ze aangepakt moeten worden. Voor de rest is er, als je hier op de camping zit en voldoende rijervaring hebt, ook gelegenheid te rijden op de groteren maar die zijn nu allemaal hoogzwanger of nog te jong en onervaren.....als je echt western wilt leren rijden als volwassenen is het beter je te richten tot andere instanties en ik vrees dat er hier in de buurt, sinds Ride by the Sea gestopt is met lessen er maar weinig is, helaas. Heel jammer voor de sport, vind ik maar ik heb niet genoeg ruimte om verder uit te breiden. Met groet, Monique Kuipers

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:30

Hoi Monique,

dat mailtje kwam van mij. bedankt voor de snelle reactie, en leuk dat je het topic op bokt hebt gevonden. :)

Ik ga toch maar kijken in wolphaartsdijk. Ik hoor en lees verschillende dingen. De enige manier om erachter te komen is om toch maar te gaan kijken. Of ik moet op zoek naar een "leen"paard voor de lessen, maar ik denk dat dat ook nog een opgave is.

ik had gehoopt wat op walcheren te kunnen vinden, aangezien dit qua afstand het fijnste is. maar dat is dus helaas niet mogelijk... ik ben heel blij met zeeland hoor, maar met dit soort dingen... :\

dll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:59

ja heb hetzelfde probleem. Mijn dochter Annabel rijdt wedstrijden bij de DPHC, is nooit in de buurt....ze gaat in juni naar Fort Worth, is helemaal uit de buurt haha en ik ga mee kijken!