Ik vond het toch wel zo gaaf dat ik me voor begin maart op heb gegeven voor een cross training met nadruk op de waterbak
. Ik kijk al wel een beetje rond of er meer trainingen zijn hier in de buurt en als er weer een oefencross komt geef ik me zeker weer op. Ik denk niet dat ik ooit echt zou gaan starten aangezien ik niet de intentie heb hoger dan 1m/ 1.10m te gaan springen en als ik ergens aan begin wil ik ook weten ergens te kunnen komen. Ik denk toch dat ik hiervoor te voorzichtig en te zuinig op mijn paard/ te bang dat hem wat overkomt vanwege de vaste hindernissen. Nu heb ik op zich een fijne, veilige outfit. Ik heb net een nieuw jachttuig bestelt want mijn oude was niet zo best meer. Ik rij mijn paard altijd met beenbeschermers om (ben een volledig voorstander van gebruik van beenbescherming ook voor dressuurtraining of buitenritten). Ik vroeg me af of het verstandig is om toch speciale cross beschermers aan te schaffen of is dit overdreven
. Ik vermoed me rond de 3 tot 5 keer per jaar op te geven voor een oefencross/ training. En als ik ze besluit aan te schaffen; iemand ervaring met de Kentucky D3O eventing beschermers? Hoe vallen ze wat betreft maat en hoe bevallen ze?
Maar ze zijn wel ook echt heel goed. Nadeel is dat ze maar in een maat, Full, te verkrijgen zijn. Wat ik zelf voor beginners (of mensen die maar weinig crossen) aanraad zijn de Premier Equine beschermersn aircooled, die hebben een goede pasvorm, zijn stevig en beschermen ook goed. Die kosten alleen wat minder. In mijn webshop vind je deze 2 en nog diverse andere modellen crossbeschermers
. Een ongeluk zit in een klein hoekje. En de paarden worden er altijd fris van omdat ze het zo leuk vinden dus de kans dat ze zich eens ergens raken of zo is zowieso al wat groter.
. Gelukkig vindt paardlief het GEWELDIG. Hihi, krijgt hij er op zijn bijna 18de nog een sport bij
.
.
.
.
.
).