Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Viel reuze mee dus. Kan het van harte aanraden, ik cross niet meer zonder.

Maar een AJ als aanvulling op mijn BP lijkt me dan een nuttige investering
(hoop ik?)

Dank je !
en 1x op een inspringterrein. Er is wel wat controversie op de Engelse en Amerikaanse forums, maar dat heeft niet met whiplash te maken... Dat heb ik zelf nergens kunnen lezen. De bezwaren waren dat het in theorie mogelijk is dat als je echt een hele nare val maakt waarbij organen beschadigd raken, dat de Airjacket dit eventueel zou kunnen beknellen of de beschadiging erger wordt op het moment dat de Airjacket leeg loopt. Ik heb me daar verder niet zo in verdiept, omdat ik vind dat de kans om zo een naar ongeluk zo klein is dat ik het irrelevant vindt ten opzichte van de keren dat de Airjacket wel extra bescherming geeft.
maar je kan altijd de patroon losdraaien en dan loopt hij gelijk leeg. Vooral de eerste keer vond ik het enorm zacht vallen en zelfs niet eens laat van spierpijn de volgende dag.

) mijzelf niets verwijten..
Dus vanuit die gedachte kwam ik uit bij een AJ.
Had het nogal snel na m'n val laten zien op de computer, en ze was wel enthousiast en heeeel geïnteresseerd
Dus hopelijk wilt ze mee spronsoren
Want ze vroeg ook al gelijk of mijn BP toch nog wel goed genoeg was, maar daar ben ik nogal zeker van
Die heb ik een kleine 3 jaar geleden op maat gekocht en dat was toen de laatste nieuw en zogezegd de beste die er op dat moment was. Dus ik vermoed en hoop dat die nog wel prima is
De verkoper is iemand die we nogal goed kennen en een man uit de crosswereld. Dus ik hoop dat die nog in orde is, m'n BP

Maar idd, bij afstappen is de kracht te laag. Ze gaan af bij een kracht van 30kilo, vandaar niet geschikt voor (kleine) kinderen. Mij is ook verteld dat een airjacket een valbeschermer is en een protector een lichaamsbeschermer.
Maar als het blijkbaar zo makkelijk terug leegloopt, is het vooral een kwestie van een nieuwe buisje te steken 

Want ik moest nog beginnen met m'n parcours
Maar dan had ik wrs gewoon even naar buiten gemoeten, vest terug in orde brengen en dan terug binnen komen vermoed ik.. Maar had wel lastig geweest
maar 't had wel m'n blessure kunnen voorkomen..