Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) maar mijn bijrijdpaard staat bij het Delftse Hout, en daar is het volgens mij wel verplicht. De eigenaresse heeft er zelf trouwens ook geen een hoor, daar niet van. Maar ik ben gewoon heel erg bang voor een boete
kaniche schreef:Is dat zo? Ik dacht noujuist dat er steeds meer gebieden kwamen waar je verplicht een ruiterbewijs moet hebben (zo goed ben ik dus ingelicht) maar mijn bijrijdpaard staat bij het Delftse Hout, en daar is het volgens mij wel verplicht. De eigenaresse heeft er zelf trouwens ook geen een hoor, daar niet van. Maar ik ben gewoon heel erg bang voor een boete
) Ik kan echt niet uit mijn zadel komen voor de sprong en de enig manier om niet al te hard op de vork te landen is om 1 hand te gebruiken om je zef wat terug te drukken boven de sprong
Gelukkig deed de examinator daar niet al te moeilijk over. Ik adviseer je wel even te oefenen van te voren met springen. Verder hoef je niet licht te rijden. Behalve dat is alles hetzelfde als de 'reguliere'deelnemers. Je mag zelfs zonder cap, maar dan wel moet hoed.

morelia schreef:Het is wel aan te raden om hem te halen want het wordt hoogstwaarschijnlijk overal verplicht.

hollywood86 schreef:kaniche schreef:Is dat zo? Ik dacht noujuist dat er steeds meer gebieden kwamen waar je verplicht een ruiterbewijs moet hebben (zo goed ben ik dus ingelicht) maar mijn bijrijdpaard staat bij het Delftse Hout, en daar is het volgens mij wel verplicht. De eigenaresse heeft er zelf trouwens ook geen een hoor, daar niet van. Maar ik ben gewoon heel erg bang voor een boete
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
http://www.srr-nederland.nl/index.php/v ... lde-vragen