Ik heb een aantal vraagjes met betrekking tot endurance rijden, ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen?
Heb de regelementen al doorgelezen, even als heel veel topics hier op bokt en de site van de endurance vereniging, maar toch blijven er nog een paar dingen onduidelijk.Overal spreekt men over een veterinaire kaart, is dit altijd dezelfde kaart en krijg je die na het onvangen van je startkaart thuisgestuurd ofzo, of krijg je deze op elke wedstrijd opnieuw?
Verder vroeg ik me af hoe streng ze afkeuren op drukplekken.. Mijn paard heeft vorig jaar een behoorlijke wond opgelopen op zijn schoft door een slecht passende deken (ja, ik kan mezelf nogsteeds voor m'n kop slaan dat ik dat niet gezien heb, maar het was een hele vreemde wond, er waren nog wel haren op, maar er ontstond een soort korst onder). Maar nu zijn er dus allemaal witte haren teruggegroeid op die plek en er zit nogsteeds een hard korstachtig iets.. Het zadel is op maat gemaakt en drukt er absoluut niet op en hij heeft ook geen last van de plek.
Ook heb ik gelezen dat als je afgekeurd wordt bij de P/A-controle dat je paard met de trailer teruggebracht moet worden. Houdt dit in dat je groom dus altijd voor de zekerheid met trailer en al naar de controlepost moet rijden? Ik zou namelijk niet weten waar ik een groom vandaan moet halen met een E-rijbewijs..
Tevens hoor ik steeds verschillende dingen over water bij de P/A-controle. De een zegt dat er waterbakken daar staan waar je paard uit kan drinken, de ander zegt dat je zelf water aan moet voeren. Weten jullie hoe dit precies zit?
Als laatste vroeg ik me af hoe jullie eerste endurancewedstrijd bevallen is. Is het iets wat je als nieuweling wel alleen (wel met grooms, maar zonder ervaren endurance-ruiter) kunt doen en spreekt het voor zich wat je moet doen, of is het toch handiger om samen met een ervarener iemand te beginnen? Ik ben namelijk een beetje bang dat ik volkomen de weg kwijtraak op het startpunt al met al die dierenartscontroles en nummer halen en weet ik het wat..
Sorry voor het lange verhaal
Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.
Dus de laatste jaren werd er weer meestal zonder groom gereden.
De combinatie, dus auto + MTM trailer (maximaal toegelaten massa, dat is de lege trailer + laadvermogen) mag inderdaad niet meer wegen dan 3500, en de auto moet