Ik ben een 18-jarig meisje en rijd sinds 4 jaar paard. Een maand geleden ben ik overgestapt naar western-style paardrijden. Ik ben tevens studente en zit momenteel op kot. Gisteren werd ik geheel onverwacht dolverliefd op een paard (Pinto, 3j, v, heeft geen rijervaring maar wordt door mijn paardrijinstructeur opgeleid tot westernpaard, is een snelle en brave leerling) dat tevens te koop staat….
…En hier start dus mijn dilemma. Het paard staat te koop voor 1000 euro en zou gestald kunnen worden bij mijn paardrijinstructeur zelf voor 100euro/maand (voeding+verzorging+hooi). Deze opstartkosten kan ik zeker dragen, maar ik maak mij zorgen over het toekomstbeeld. Ik wil geen impulsieve beslissing nemen waar het paard uiteindelijk de dupe van wordt. Wat betreft mijn studie zou ik terug thuis kunnen gaan wonen ipv op kot te zitten, zodat ik dichter bij mijn paardje woon. Anderzijds zal ik regelmatig weg zijn van huis voor stages etc. Ik heb ook geen idee over de bijkomende kosten (dierenarts, hoefsmid, etc).
Wat denken jullie hierover? Hebben jullie ervaring met zo’n situaties? Wat kan ik nog verwachten van verdere kosten?
Alvast bedankt!

. Paard in kwestie had ik zelf gefokt uit een ponymerrie, hij is nu bijna 32!