Ik rij al van jongs af aan paard, en heb dus al kennis gemaakt met een hoop verschillende disciplines. Ik ben de laatste jaren eigenlijk alleen maar bezig geweest met dressuur, maar heb toch het gevoel dat ik mijn 'plekje' nog niet helemaal gevonden heb. De western-kant vond ik altijd wel interessant, maar ben er nooit serieus achteraan gegaan.
Nu wil ik eigenlijk toch graag een keer westernles, gewoon om te kijken of ik het leuk vind.
Les aan huis is geen probleem. Dit kan bij mijn verzorgpaard, hier is een ruime buitenbak. Ook heb ik een trailer ter beschikking.
Ik heb dus alleen geen westernzadel, maar rij op dit moment met een springzadel (is dat erg onhandig?).
Het is natuurlijk wel leuk als ik op een ècht westernpaard kan rijden
les op een manege is dus ook prima.Ik kan hier in de omgeving alleen geen maneges vinden die westernles geven, dus mocht iemand iets weten..
Met wat voor prijzen moet ik ongeveer rekening houden bij een westernles?
En mocht ik dan ooit een keer een westernzadel aan willen schaffen, wat is dan een redelijke prijs voor een leuk tweedehands zadel? Op marktplaats staan ze tweedehands al voor 150 euro (merkloos), maar ik vraag me af wat dan de kwaliteit is voor de paardenrug.
Nogmaals, ik ben niet per direct op zoek naar les maar wil me eerst een beetje laten informeren aangezien ik 0,0 verstand heb van het westernrijden.
Alvast bedankt!
(Edit: Het gaat om de omgeving Tiel.)