Hoi, ik ben Nina en ik ben 13 jaar oud en heb een eigen pony, een halfarabiertje Boyke. Ik vind het ontzettend leuk om met hem door het bos te rijden en dan over takken heen te springen of door waterplassen heen te rijden. En nu ik me heb zitten verdiepen in Cross-Country denk ik dat ik dat misschien wel heel erg leuk vind.
Nou heb ik een aantal vette problemen:
1: Ik weet helemaal niet HOE: Ik ken de technieken niet en ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Ik weet niet eens wat voor beenbescherming ik nodig heb, of whatever. En wij zijn thuis ook niet in de gelegenheid om lessen te nemen, helaas...
2: Waar? Wij hebben een snotbak thuis, die meestal proppievolzit of hij is kletsnat of bevroren. Op buitenrit hebben wij wel een bos, maar daar komen dus ook andere mensen en heb je dus kans dat je hindernissen weggehaald zijn. Een trailer hebben wij niet.
3: Waarmee? Ik heb in het bos hooguit mogelijkheid tot een paar waterplasjes en wat takken en lage, kleine boomstammetjes. Wel zijn er een aantal hele mooie effen paden, maarja... Daar heb je niets aan als je geen hindernissen hebt...
Het lijkt mij ontzettend leuk om in de toekomst hindernissen als Pianos of waterbakken te springen, of greppeltjes. Hele erg bedankt dat jullie dit hebben gelezen en ik hoop ontzettend dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes van Nina.
Een instructeur wil niet verantwoordelijk zijn voor een breuk in je rug wanneer jij van je pony valt tijdens een training van hem.