Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sflj schreef:Heel erg afhankelijk van het paard. Dus ik denk niet dat je daar een standaard voor kunt geven.
Iemand met een Fjord moet misschien wel 100 liter meenemen, terwijl iemand met een Arabier helemaal geen water nodig heeft om te koelen.
Daarnaast is het per paard, binnen zo'n ras, nog verschillend.

)40L drinkwater en 25? L koelwater. 2x56 bij 30 graden per dag; 30L drinkwater gedurende de wedstrijd, 100 L in een ton (gaat niet op) in de paddock en 80-100 L koelwater. 

) en dan hou ik het in de auto waar het warmer is dan in de trailer. Dan is het aan het einde van de dag nog maar lauw, maar dat is voor afsponsen fijner dan helemaal koud.
jowien schreef:Bij mendurance neem ik meestal water in kannetjes mee in een stevige tas achterop de kar. Wel een echt stevige tas nemen en die goed vastbinden. En een tas of touwtje om de lege kannetjes aan te rijgen, anders verlies je die onderweg. Het ligt aan de temperatuur en je paard hoeveel je nodig hebt.
keona schreef:oke bedankt dan hoef eigenlijk enkel wat water mee tenemen voor onderweg,de rest kun je in de trailer laten voor de finishMyrtheJ schreef:De start en finish zijn volgens mij altijd op hetzelfde terrein, P/A is regelmatig in het veld!