Endurance clinics te BE?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katia_L

Endurance clinics te BE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:33

Ik zie hier allemaal advertenties passeren van allerlei leuke endurance
clinics die mij erg aanspreken aangezien ik hier een heuse newbe in ben.
Helaas zijn ze allemaal over de grens, veel te ver rijden vanuit Sint-Truiden.

Nu was mijn vraag of iemand weet heeft van endurance clinics te België?
Ik heb mij al suf gezocht maar vindt maar niets wat kan dienen. Endurance
clinics over de grens maar niet verder dan een uurtje rijden zouden nu ook
geen probleem zijn. Maar aangezien ik zelf nog geen trailerrijbewijs heb vind
ik het een beetje zonde dat mijn vriend 2 uur moet rijden om me te brengen,
en daar moet wachten omdat het de moeite niet is op en af te rijden..

Weet iemand misschien een clinic in de buurt? ;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:11

Ken je dit forum: http://endurancebnl.forum2go.nl/ , het belgische enduranceforum? Volgens mij kan je daar wel clinics in België vinden. Ik weet niet of die bij jou in de buurt zijn, maar dat kan je zelf wel zien. VET2000 zit in elk geval in het noorden van België, maar dat zijn geen officiele wedstrijden, VLAR is ook vlaams, die hebben misschien ook wel iets leuks waar je van kunt leren.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:51

Clinics is iets voor de Nederlanders :)

Bij ons zijn ze er niet direct in de vorm zoals je ze hier voorbij ziet komen. Wij plannen wel nog een info avond maar dit zal regio Kortrijk zijn dus dit ook niet bij de deur.

Basisinfo die je nodig hebt vind je gewoon op onze website http://www.vlar.eu daar staan een aantal fix resumés van clinics. Voor de nieuwelingen hebben we ook een soort start-to-endurance handleiding gemaakt na de wedstrijd in De Panne vorig jaar waar we 50 deelnemers in de beginners klasse hadden en dat het toch echt opviel dat het de eerste keer allemaal niet zo evident is als wij dit vinden. Intern binnen VLAR begeleiden ervaren rotten spontaan de nieuwe generatie. Gewoon een pint trakteren na de wedstrijd en ge weet direct alles wat je moet weten :)

Shanelle

Re: Endurance clinics te BE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:41

Helemaal zoals Arun het zegt, dan gaat het snel! Zelf vond ik een keertje vrijwilligen ook heel leerzaam... :j Verder kun je inderdaad ook een oproepje plaatsen of voormeld forum, ze spreken daar namelijk regelmatig af om samen een trainingsritje te maken; het is dan wel geen clinic maar je leert zowiezo een heleboel bij. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:53

Wij organiseren op 25 maart 2012 de 1e Vlaamse endurance wedstrijd van het jaar in Helchteren. Dat is zo'n 30 km bij jou vandaan?

We kunnen zeker nog vrijwilligers gebruiken als je zin en tijd hebt. Je kan natuurlijk ook gewoon komen kijken op die dag!

Of zoek een ruiter die een groom zoekt, daar leer je ook veel van.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:40

Citaat:
Of zoek een ruiter die een groom zoekt
*\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:17

Ruiter gevonden voor je geloof ik? :+

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:17

Ela Arun, clinics is niet alleen iets voor Nederlanders hé :+

Wij organiseren af en toe een clinic maar (nog) geen endurance clinics...

Moest daar voldoende interesse voor zijn, wil ik wel eens polsen bij enkele ervaren endurance ruiters of zij eens een clinic willen verzorgen. Maar onze clinics gaan altijd door in Leest en dat is wel een eind van Sint-Truiden... Maar ik vraag me eigenlijk af of er in België wel interesse is voor zoiets...

Zoals reeds aangehaald kan gaan helpen op een wedstrijd inderdaad al heel interessant zijn en ook door te groomen voor iemand kan je veel opsteken. Ik heb beide gedaan en altijd wel dingen bijgeleerd. Op de Belgische wedstrijden staat iedereen trouwens elkaar met raad en daad bij en vragen staat er vrij! Ik heb zo al veel interessante tips gekregen van ervarener endurance ruiters.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:07

Voor onze leden was er een 'clinic' ingebouwd in onze Cooling Down. Een verslagje staat op onze website :
http://www.vlar.eu/index.php?option=com ... Itemid=158
December 2012 is de volgende versie en dan zal er weer een gastspreker zijn over endurance-gerelateerde onderwerpen. Maar dat is dus nog een eind.

Als je naar Flanders Horse Expo gaat, is er een info-sessie over endurance op zondag 4/3 om 15.30 uur in de seminarieruimte. Gedurende een half uur wordt endurance er uit de doeken gedaan met illustrerend materiaal van foto's tot video's.

En mogelijks houden we (= VLAR) inderdaad nog een info sessie in Zuidwest-Vlaanderen tijdens de eerste jaarhelft.

Indy377

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:00

Yvonne van der Velde organiseert endurance clinics in Belgie (Cherain)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:17

wij zitten ook niet zo ver van de Belgische grens hoor en organiseer op 12 en 26 feb weer endurance clinics ;)