gps gekregen snap er niks van,help!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keona

gps gekregen snap er niks van,help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 15:56

ik wist niet waar ik dit het beste kn zetten dus heb ik het hier gemeld,staat het verkeerd sorry.

ik hebvoor de kerst een gps van decathlon gekregen
gps sport keymaze quechua 700 raid-trail
helaas staat er niet veel informatie bij.
wie heeft ook een gps van decathlon en kan mij verder helpen,of waar vind je een gebruiksaanwijzing op internet.
ik mag hem 30 dagen proberen,als ik he niet snap gaat het terug,zonde van het geld anders.

wie kan mij verder helpe,of iemand die het me voor kandoen ik woon in limburg en kom graag even naar je toe.

ik wil degps gaan gebruiken,om te trainen voor mendurance

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:18

HAR-->TEN

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:26

Ik ken hem helemaal niet, maar heb na enig zoeken wel iets van een handleiding gevonden volgens mij: http://www.geonaute.com/files/support/n ... ePres.html . Wil je eigenlijk de hartslagmeter voor je paard gaan gebruiken? Ik heb geen idee of dat mogelijk is, zeker neit met mennen, ik ken alleen Polar als hartslagmetermerk voor mennen. Maar dat is volgens mij weer niet zo'n uitgebreide GPS als jij nu hebt. Hoop dat je toch iets aan mijn info hebt.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:04

Hoi,

Ik kan hem zelf niet maar je zou eerst moeten bepalen waar je hem voor wilt gebruiken.
Zoals ik lees is hij geschikt voor duursporten in de bergen. De hartslagband is niet geschikt voor paarden , al heb ik bij iemand wel een keer gezien dat het paard de "mensen" band om had.

Zelf gebruik ik de garmin vista hcx. Hier kan je kaarten en routes in zetten met de computer. Voor de hatslagmeting gebuik ik een polar horloge en electoden geschikt voor paarden.

Succes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:36

ik wilde graag een gps waar ik met trainen van mijn ponykan zien,wat de snelheid is dus km per uur,de afstand die ik heb afgelegd en de gemiddelde snelheid wat ik dan op die afstand gereden heb,deze dingen moeten er echt op.ook vind ik het fijn om routes er op te kunnen zetten,en je route terug te kijken eventueel.ook het terug sturn naar begin punt is erg fijn.de hartslag meter vind ik handig als ik hem om kan bouwen maar is ook niet het aller belangrijkste.welke raden jullie me aan.want zelf denk ik dat deze niet echt geschikt is nu ik die beschrijving zie.of heb ik het mis

Ik kan hem zelf niet maar je zou eerst moeten bepalen waar je hem voor wilt gebruiken.
Zoals ik lees is hij geschikt voor duursporten in de bergen. De hartslagband is niet geschikt voor paarden , al heb ik bij iemand wel een keer gezien dat het paard de "mensen" band om had.

Zelf gebruik ik de garmin vista hcx. Hier kan je kaarten en routes in zetten met de computer. Voor de hatslagmeting gebuik ik een polar horloge en electoden geschikt voor paarden.

Succes.[/quote]

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:57

Als die hartslagmeter er niet toe doet is dit denk ik een goede optie: http://www.gpsshop.nl/product/22430/gar ... r-205.html . Ik heb de Forerunner 305 ( met hartslagmeterfunctie, ooit omgebouwd naar paardenband, dat kon toen). Hij heeft de functies die jij vraagt, als je geen nederlandse handleiding erbij krijgt heb ik die voor je op pdf, dus die kan ik je mailen. Ik ben erg tevreden over de mijne, batterij gaat lang mee, is goed op te laden, Garmin heeft een goede ontvangst, ook onder wat dichter bladerdek en dat heb je vaak als je in het bos komt, hoedat met die van Declaton is weet ik niet. Deze forerunners raken er wel uit, die van mij is al niet meer te krijgen zag ik net, die 205 nog wel bij de gpsshop. Gpsshop staat ook best goed bekend, dat is ook handig om te weten. Ik had de mijne destijds bij Futurumshop vandaan en ook de leveren goede wervice, maar volgens mij zijn ze daar helemaal uitverkocht. Routes erop zetten heb ik zelf nog neit gedaan, het moet wel mogelijk zijn, maar dat heb ik nog niet uitgevonden, terug naar start is wel goed mogelijk.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:53

keona schreef:
ik wilde graag een gps waar ik met trainen van mijn ponykan zien,wat de snelheid is dus km per uur,de afstand die ik heb afgelegd en de gemiddelde snelheid wat ik dan op die afstand gereden heb,deze dingen moeten er echt op.ook vind ik het fijn om routes er op te kunnen zetten,en je route terug te kijken eventueel.ook het terug sturn naar begin punt is erg fijn.de hartslag meter vind ik handig als ik hem om kan bouwen maar is ook niet het aller belangrijkste.welke raden jullie me aan.want zelf denk ik dat deze niet echt geschikt is nu ik die beschrijving zie.of heb ik het mis

De snelheid, de afstand en de gemiddelde snelheid zal hij zeker kunnen laten zien.
Volgens mij zag ik staan dat je de routes kon downloaden, maar of je ze er ook op kan zetten kan ik niet uit de site halen.
Toch ben ik zelf niet zo'n fan van dit merk. Ik kan niemand die het gebruikt (alllen maar garmin gebruikers) en had zelf dan ook voor een 205 of 305 of 310 gekozen. De 305 is volgens mij bijna even duur. Maar misschien is er nog wel iemand die goede ervaringen met dit merk heeft?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:33

BB, die 305 is volgens mij nergens meer te koop. Maar op de link die ik gaf, was de 205 er nog wel. Die is ook bijna nergens meer te krijgen. Ik ben ook Garmin-fan ;) . De 310 zonder hartslagmeter is Eur 100,-- duurder dan de 205 en als ze die hartslagmeterfunctie toch niet wil gebruiken is denk ik de 205 ook bruikbaar voor wat ze ermee wil.

Shuristar

Re: gps gekregen snap er niks van,help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:45

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:08

Lijkt er wel op inderdaad, dat hij daar nog verkrijgbaar is. Ik ben die site nog nooit tegengekomen, grappig.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 09:45

ik heb de gps terug gebracht,ik ga kijken voor een garmin of polar en dan een die ook voor paarden is.op de site van goedhard staan er,ook bij podium zadel,en hippogriff.
laat maar weten als jullie nog meer tips hebben omrent een gps kopen

daffie1986

Re: gps gekregen snap er niks van,help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:01

ik heb er zelf 1 van polar, de polar RS300X G1, gekocht bij goedhard. Deze GPS geeft allee de gemiddelde snelheid en werkt verder niet met kaarten. Ik ben wel ontzettend tevreden en hij doet het altijd.