Startkaart - verschillende ruiters per paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaulineS

Startkaart - verschillende ruiters per paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 14:06

Hoi! Ik heb afgelopen september meegedaan met de impulsklasse op Ginkelse Heide. Het komend jaar willen we een aantal 'echte' wedstrijden rijden. Ik zal daarom lid worden van de Endurance vereniging. Mijn vraag: We komen aan de start met 2 paarden. Zowel mijn bijrijdster als mijn vriend zullen een of meerdere wedstrijden gaan rijden en ik rij dan ook afwisselend op mijn ruin of merrie. Per paard zijn er dan 2 combinaties. Moet ik dan verschillende startkaarten aanvragen? Wie weet hoe dit zit?

Hilli

Re: Startkaart - verschillende ruiters per paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:13

De reglementen schrijven:
1) Deelnemers dienen lid te zijn van de KNHS Endurancevereniging [...].
2) Van een deelnemende combinatie dienen zowel ruiter als paard op een door de
KNHS uitgegeven geldige startkaart voor te komen.

Wat betreft (1): dat heb je dus al gedaan en dat moeten dus ook je bijrijder en vriend doen. En voor wat betreft (2): je hoeft niet op dezelfde startkaart te staan (in het geval van endurance!!), dus als jij met paard A op de ene startkaart staat je je vriend met paard B op de andere startkaart, mag je onderling ruilen.

Wil je nou niet samen klasse II gaan rijden (of punten bij elkaar rijden in klasse I), dan kunnen je vriend en bijrijder altijd nog overwegen om kennismakingsklasse te rijden. Daar heb je geen startkaart en geen lidmaatschap van de KEV voor nodig.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:15

In de dressuur moet je per ruiter een startkaart. Of wanneer je als ruiter meerdere paarden start per paard. Kortin; per combinatie een startpas, zoals dat per 1 Jan. heet. Maar eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord, want misschien is dit in de endurance anders ;-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:18

Iedere ruiter moet op een startkaart staan en elk paard.
Dus als ruiter A een startkaart heeft met paard 1
En als ruiter B een startkaart heeft met paard 2
Staat iedereen op een startkaart en kun je ook onderling uitwisselen.
Nu zie ik dat jullie 3 ruiters hebben. Dan moet ruiter C dus een startkaart hebben met paard 1 of 2.

PaulineS

Re: Startkaart - verschillende ruiters per paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 14:40

Dank voor de snelle en duidelijke reakties! Ga er mee aan de slag...