Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElineS schreef:Ik heb altijd geleerd om het paard stijgend te krijgen, bergopwaarts en voorwaarts, actief. Pleasure is tegenstrijdig met dat beeld en klopt dus niet, daarboven in mijn kleine hersenpan.

ElineS schreef:Ik heb altijd geleerd om het paard stijgend te krijgen, bergopwaarts en voorwaarts, actief. Pleasure is tegenstrijdig met dat beeld en klopt dus niet, daarboven in mijn kleine hersenpan.

quarterH schreef:een echt pleasurepaard zou nooit een goede reining kunnen lopen en een echt reining paard nooit een goede pleasure (op hoog niveau he).
quarterH schreef:Het ligt er maar ent aan wat je gewend bent ook, ik vind een dressuurpaard maar raar lopen met die kop omhoog en benen hoog in de lucht. kwestie van wat je gewend bent
hoewel ik ooit Engels begonnen ben, moet ik zeggen dat mij nu ook de extremen in het Engelse rijden steeds meer beginnen op te vallen...... Romkabouter schreef:Resultaten van 11-13 jaar geleden (de pleasure) , die sport is wel wat geevolueerd Natascha
Maar uitzonderingen bevestigen idd de regel
In het midden staan namelijk de judges en die mag je niet omver banjeren
Idd "het kreupele galopje" vind ik persoonlijk ook niet prettig om naar te kijken. Maar ook de pleasure is en blijft een jury sport. De ene jury wil juist het "kreupele" galopje zien, de andere wil graag een voorwaartse (maar ook langzame!) galop zien, iig niet "het gekrabbel" (zoals een jury het ooit aan mij omschreef
). Mijn paardje heeft (gelukkig imo) niet het kreupele galopje, maar loopt wel laag, verzameld en op een rustig tempo in de galop.
Buitenzorg schreef:Hier een pleasure ruiter.Idd "het kreupele galopje" vind ik persoonlijk ook niet prettig om naar te kijken. Maar ook de pleasure is en blijft een jury sport. De ene jury wil juist het "kreupele" galopje zien, de andere wil graag een voorwaartse (maar ook langzame!) galop zien, iig niet "het gekrabbel" (zoals een jury het ooit aan mij omschreef
). Mijn paardje heeft (gelukkig imo) niet het kreupele galopje, maar loopt wel laag, verzameld en op een rustig tempo in de galop.
En zoals ooit een andere jury aan mij vertelde, je moet laten zien dat zowel jij als je paard "pleasure in de pleasrure" hebben.

quarterH schreef:waarom altijd die 1e uitzondering zoeken?
het gaat toch niet om de ene uitzondering maar om het algemene beeld voor iemand die er niks van snapt?
zeker super prestatie van dit paard hoor maar wel echt een uitzondering.
quarterH schreef:een echt pleasurepaard zou nooit een goede reining kunnen lopen en een echt reining paard nooit een goede pleasure (op hoog niveau he).
quarterH schreef:margaretha, dan is het geen correcte pleasurgalop.
een correcte voelt namelijk exact hetzelfde als een normale galop, alleen erg langzaam en daardoor juist erg comfortabel.
als het raar zit heb je waarschijnlijk een 'dralop' te pakken

- vind ik zo'n galopje er niet "vloeiend" cq prettig uitzien. Je ziet bijna alle paarden met het -laat ik het dan niet vloeiend noemen
galopje met hun hoofd zwaaien. Mijn paardje blijft constant in zn frame in galop, oke, hij gaat dan niet zo superlangzaam, maar hij racet ook zeker niet!