[WN] twisters eerste springwedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puagaus

twisters eerste springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:32

31 dec, is het zo ver. *\o/*

mijn eerste wedstrijd met mijn heerlijke dikbil quarter. we doen de 40 cm, op manege belverdere.
heb al een maand ongeweer elke dinsdag springles met hem en heb der zin in. ik denk der over bitloos te gaan,
ik train hem nu met een gewoon hooftstel zonder neusriemen, en rij bijna alleen met een nekrobe rond voor de rest,
dus wat te doen, iemand tips & iemand die ook springwedstrijden met zijn quarter heeft gereden?

ben benieuwt

Gr. :D

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:33

met gewoon hooftsel bedoel ik een engels hooftstel *

toedelou

Re: twisters eerste springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:39

Mijn gevoel zegt dat, als je met een bitje wilt springen, je beter een gewoon hoofdstel in kan doen, aangezien je bij het springen toch anders contact hebt met de teugels en het bit, dan bij western rijden. Dat DENK ik tenminste.
Wat zegt degene van wie je springles hebt?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:06

die zegt dat het niet uitmaakt, alleen ik vind het fijner zonder en voor het paard lijkt me het beter.
ik hoef eigelijk niet zo veel contact met de mond. maar als iemand zegt dat het beter is dan doe ik het (:

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:19

Je topic staat hier verkeerd. Dit is de sectie voor westernruiters. En volgens mij rijdt jij geen western. Ik denk dat je dan beter de vraag bij de springsectie kan zetten. Krijg je vast nuttigere adviezen gok ik zo :-)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:21

Ehm, ik rij western met mijn quarter en ik ben opzoek naar mensen die met hun quarter ook springen en western rijden?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:23

want ik bedoel te berijken zijn adviezen van western ruiters wat voor hooftstel hun gebruiken en hoe het ging om met een western paard te springen ;)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:39

Hey...misschien kan ik je tips geven, twis is van mij geweest, alvorens hij van Mascha was waar jij hem van gekocht hebt.
Ik ben uiteindelijk met hem gaan dressuren, springen en crossen.
We hebben ook crosslessen gedaan in Moordrecht, zo gaaf!
Hij vind het prachtig, eerst moet hij even opwarmen maar dan vind hij het helemaal gaaf.

In het bos sprong hij alles, alle bomen die we tegenkwamen en alle slagbomen (sorry boswachter, ik weet dat het niet mag) en dat deden we zo'n 1x per week.
Dressuur was zijn ding niet echt :n hihi.
Hij vond de bak altijd maar saai.

Twis is een kei, een kanjer, je kan er alles mee als je het maar op de juiste manier vraagt en ik zou het lekker bitloos doen. Hij kan namelijk ook met neckrope springen :D
En anders een gewoon hoofdstel, ik had een engels hoofdstel voor hem voor de dressuur en voor de crosslessen en het springen.