Sinds 3 maanden ben ik over gestapt naar de western. Daarvoor een jaar niet gereden, dus pony en ik zijn er echt een tijd tussen uit geweest. Het rijden pakt hij gelukkig weer goed op, en zoals bij iedereen loop je wel eens tegen dingen aan waarvan je zelf niet goed weet hoe je ze op moet lessen. En wat heb je daar voor nodig? Juist! Les.
Omdat ik nog nieuw ben in deze nieuwe paardenwereld heb ik geen idee waar ik ze moet zoeken.
Wat ik tot nu toe gezien heb bij instructrices is me niet goed bevallen. Ik wil bij wijze van mezelf wel met een goed gevoel om kunnen draaien als de instructrice op mijn paard iets voordoet. Mijn paard hoeft niet van oor tot oor te glimlachen
. Erg hard in de hand, te hard vragen en niet los laten. En dat is niet wat ik wil.Ik zoek dus instructie die me kan helpen op een vriendelijke manier naar mijn paard toe. Een keer doorpakken is niet erg, maar het moet wel binnen de normen blijven. Die ik met een goed gevoel op mijn paard durf te laten. Wat reining oefeningen erbij leren vind ik ook erg leuk! Maar vooral weer lekker continue ontspannen kunnen rijden.
Wie kunnen jullie me aanraden? Omgeving Waalre ( Eindhoven )