kennismaking/impuls, wel/geen extra lidmaatschap nodig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

kennismaking/impuls, wel/geen extra lidmaatschap nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 09:40

Het is mij niet geheel duidelijk meer. 'Vroeger' kon je 3 keer in totaal vrijblijvend kennismakingsklasse meerijden. Je hoefde dan geen lid te zijn van de endurancevereniging en bij mijn weten hoefde je zelfs geen startkaart te hebben met het betreffende paard.

Volgend jaar wilde ik graag met een vriendinnetje 1 of meerdere endurancewedstrijden meerijden, maar ik kreeg de indruk dat dit niet meer kon zonder lid te worden van de endurancevereniging. Op de site van deze vereniging vond ik echter dit artikel: http://www.endurancevereniging.nl/alles ... ?showall=1
Op de site van de KNHS staat dan weer dat je wel lid moet zijn van de endurancevereniging.

Hoe vaak mag je nou tegenwoordig kennismakingsklasse starten en wie kan mij duidelijkheid verschaffen over het al dan niet nodig hebben van dit extra lidmaatschap. Moet je dan wel of geen KNHS startkaart/-pas hebben met het betreffende paard? Het lijkt mij namelijk erg leuk om af en toe een mooie rit mee te rijden, maar heb hier geen 50 euro aan extra kosten (kosten lidmaatschap) voor over. Ik ben al lid van een stamboek, een rijvereniging en de KNHS, het kost allemaal de nodige centjes per jaar, dus nog een vereniging erbij vind ik een beetje overbodig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:44

KMK is zonder lidmaatschap van EV maar wel lid van KNHS
Alle andere klasses moet je lid zijn van de EV.

Als je zoals jij dus al lid bent van een andere rijvereniging (en daarmee dus van de KNHS), mag je de KennisMakingsKlasse starten.

Hoe vaak? Onbeperkt ;)

Silence

Re: kennismaking/impuls, wel/geen extra lidmaatschap nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:47

Inderdaad, ik heb dat laatst nagevraagd.
Als je op de één of andere manier lid bent van een KNHS vereniging is het goed om de impulsrubriek te mogen rijden.
Dat mag onbeperkt, maar kun je dus geen klasse hoger komen.
Als je uit de impulsrubriek wilt moet je lid worden van de endurance vereniging.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 10:56

Aaaah, dat maakt het duidelijker! En dat is dus met ieder paard? (mits entingen etc in orde zijn uiteraard) Of moet er een actieve startpas zijn?

Wij willen 'gewoon' een mooie rit rijden af en toe. Heb op deze manier dus al eens KMK gestart en vond het een mooie manier om een ander stukje nederland te paard te zien, vandaar. Op dit moment dus geen ambities om hogerop te komen (hebben we ook de paarden niet voor m.i., tinkers en friezen zijn niet het meest geschikte ras voor deze tak van sport).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:28

Ik ben lid van de KNHS met mijn ene paard en toch mag ik met de andere endurance impulsrubrieken starten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:54

Als jij maar lid bent (startkaart hoeft nog niet eens) maakt het niet uit met welk paard je de KMK start, als hij idd maar juist geënt is.