Ben nieuwsgierig. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben nieuwsgierig.
)
geef je de hulp niet meer elke stap maar één keer, iets openen buiten hand binnenbeen aanleggen, reageert hij, been hulp verminderen, schouder opvangen met buitenteugel en pas weer been geven als hij niet meer genoeg wijkt.
(wel de bedoeling, maar moet het eerst begrijpen)
, maar ik wordt een beetje moe van die ruiters die altijd hetzelfde paard rijden en dan denken alles te weten.
.
.(en ben toen geslaagd met 3x een 8)
excuus daarvoor. Maar loveidefix, waarom leg jij dan je buitenbeen naar achter? Je vraagt dan om zijn achterhand nog verder naar binnen te brengen? Dan bereik je toch alleen maar dat de buitenschouder nog meer naar buiten valt? Want nu zou jouw buitenbeen, dat je naar achter legt, juist het tegenovergestelde doen van wat de bedoeling is.
Je zegt dat als je naar links wilt, je net iets meer 'druk' (ik ga gewoon alles tussen aanhalingstekens zetten, haha) op je linkerzitbeenknobbel hebt. Dus je heup gaat naar beneden, om net iets meer druk te zetten/gewicht daar te plaatsen? Woartel schreef:Ik ga even lekker lopen zeiken,excuus daarvoor. Maar loveidefix, waarom leg jij dan je buitenbeen naar achter? Je vraagt dan om zijn achterhand nog verder naar binnen te brengen? Dan bereik je toch alleen maar dat de buitenschouder nog meer naar buiten valt? Want nu zou jouw buitenbeen, dat je naar achter legt, juist het tegenovergestelde doen van wat de bedoeling is.
Sliding, ik denk dat dat het probleem is in de paardenwereld, zelfs ik word er soms onzeker van, en ik rijd toch echt al een heel aantal jaren. Maar als je dan iemand ziet rijden, die M loopt, dan denk ik: heb ik het soms altijd fout gedaan? Nee dus, maar vervelend is het wel.
Dapperdier, haal jij ze nu ook niet net door elkaar?Je zegt dat als je naar links wilt, je net iets meer 'druk' (ik ga gewoon alles tussen aanhalingstekens zetten, haha) op je linkerzitbeenknobbel hebt. Dus je heup gaat naar beneden, om net iets meer druk te zetten/gewicht daar te plaatsen?
Geen idee op het de dresuur wettelijke manier is, maar het werkt, en daar gaat het toch om