Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het is, zodat de pony, bij contact met de hindernis, glijd. Dus eigenlijk is het voorkomen van ernstiger letsel bij de pony.
Donkerblauw
Geplaatst: 05-11-11 17:36
Volgens mij is het iets van vet o.i.d. waardoor ze makkelijker over de hindernis 'glijden' als ze niet goed uitkomen op de sprong (sommige cross-hindernissen zijn vast, dus daar kunnen geen balken of andere onderdelen afvallen)
Tammy_
Geplaatst: 05-11-11 17:38
is waarschijnlijk zweet of schuim van de mond?
Bij cross word ook vaak vaseline op de borst gesmeerd, maar dat is niet wit voor zover ik weet?
Resfeber
Geplaatst: 05-11-11 17:38
Dat is zalf of smeersel. Bijvoorbeeld soort vaseline of uierzalf. Bij een cross heb je vaste hindernissen. Er kunnen dus geen balken vallen als het paard er tegen aan stoot. Daarvoor is dat smeersel op de benen. Zo 'glijden' de paarden over de hindernissen.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 05-11-11 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt
celinedaisy
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-11 17:39
Ohja tuurlijk dat is wel logisch ja, bedankt !
en nee het is geen schuim van de mond, ik zie het mensen er zelf opsmeren ;p
dat is eventing cream omdat de cross hindernissen vastzitten gebruiken we dat dat ze dr overheen kunnen glijden evt.er overheen glijden is niet echt het goede woord maar weet ff niet anders hoe ik het uit moet leggen!
Idd Joyce, event cream, mocht je paard op de hindernis klappen oid glijden ze gemakkelijk door, zodat het niet te ruw gaat. (handig als je paard boven de hindernis bedenkt bijv dat ie water ziet en toch niet verder gaat, dan glij je gemakkelijk door als je erop klapt) Word vaak gebruikt in hogere klasses.
Nieen
Geplaatst: 07-11-11 22:59
Ik zag het dit jaar ook voor het eerst bij kraampjes op een sgw staan, die eventing crème. Idd gebruiken ze het vaak bij de L/M/Z en millitary volgens mij.Maar viel me op tijdens de cross in barchem dat er zelfs veel in de B waren die het hadden. Was dan ook wel een pittige, maar leuke cross, vind ik zelf .
Adamootje