[WN] We zijn de trotse eigenaren van Finally True, een spb ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pintopini

We zijn de trotse eigenaren van Finally True, een spb ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 00:32

Ja Oh eindelijk mogen we het zeggen, na ruim 2 weken! Wij hebben een nieuwe aanwinst en dat is Finally True een red dun SPB van bokker Pocomiss!!!

Vandaag een klinische keuring, en ja voordat iedereen begint onze keus! Mocht hij mee, ja een andere trailer. Voor zo'n guppie liep hij er heel gemakkelijk op, 1x ff van niet maar 2e keer zo! tussenschot was toch even vreemd. Voorkant was dichtgebouwd met strobalen, zodat als hij omhoog zou komen niet op de stang terecht zou komen. Volgens hem duurde het allemaal te lang, en kwam dus 1x omhoog, we konden niets zien kwa verwondingen en dus snel gaan rijden, dan zou z'n aandacht ergens anders zijn!

Zodra we gingen rijden voelde je de rust terugkeren!!! heb m maar 2x tijdens de rit gemerkt! En de rit duurde ong 3 uur van Ruinen naar Katwijk aan zee. Geen file wel 100m stapvoets gehad maar dat was zo'n invoeg probleem!

Wij zaten in de auto te geinen niet teveel drinken, niet moeten stoppen voor een sanitaire stop!!! Nou een kwartier voor aankomst begonnen we toch tegen elkaar te zeggen, zodra hij op het land staat ga ik toch even een hoekje is!!!
Om 15.10 vertrokken en om 17.15 bij het land! Dus erg nette tijd! Zat achter een vrachtwagen die tussen de 90 en 93 reed lekker aan kunnen karren, en een ander achter me, dus altijd controle als er iets zou zijn!!!

Door het even uit zn dak gaan na inladen was hubby toch wat onrustig over het uitladen!! lekker op in zitten praten, en een duidelijke volgorde gemaakt. jij in trailer hem los ik omdat hij net onder de achter stang door zou kunnen eerst losmaken vanuit de klep, klep omlaag! ik aan die zijkant! Nou meneer vond het prima!!! klep ging omlaag en blik van he moet ik mn hooi verlaten?

En ja bij uitladen zag ik gelijk een wond op zn linkervoorbeen, even rondstappen kijken hoe hij reageerde erop, niets! dus even kijken en voelen, nou gelukkig ook weinig reactie! maar toch een winkelhaak van ong 3 bij 3 gelijk DA gebeld! Zag al gelijk een huid wond!! Gelukkig maar!!
DA belde na 10 min sta in de file, duurd iets langer! Wij even overleg, maar Bas bleef met de kleine vent lopen, ik was even op van de zenuwen dus verstandige keus. Ik de trailer naar de manege gebracht net in de schemering neergezet! Snel terug!
Julia, de DA, had me al gezegd ja als het hechten word moet hij op stal geen weide, eeh oeps bij ons op stal nu als het goed is geen plek, mmm. ja vlak bij de weide nog een privestal waar we ooit zijn begonnen, dus belletje gedaan, en ja een box vrij en hij was meer dan welkom!!!

Nou het resultaat omdat het net op zijkant van z'n kogel zit 12 krammen, en nu eerst volledige box rust!

Maar het valt eigelijk wel mee echt alleen huid los verder alles intact, liep ook nog geweldig!, maar omdat het op buigpunt zit wilde ze zeker zijn dat het goed aansluit!! Komende dagen dagelijks controle!! Foto toppic komt zodra hij weer heerlijk op de wei kan gaan genieten met zn leeftijdsgenootje en fokmerrie!
Maar nu gaan we hem heerlijk vertroetelen, lekker een klein beetje poetsen, hij moet weer de wei op dus vetlaag zo min mogelijk verstoren, maar heerlijk manen uitpluisen, staart uitpluisen!!! Elkaar lekker leren kennen dus!!!

Anoniem

Re: We zijn de trotse eigenaren van Finally True, een spb ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:00

Daar heb je een leuke aankoop mee gedaan!
Van harte gefeliciteerd met je aanwinst, en voor nu beterschap gewenst!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:04

gefeliciteerd!
Heb je geen foto's?
Hoe komt hij nu aan een wond?Had je geen transportbeschermers om?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:12

Transportbeschermers bij een veulen heb ik nog nooit gezien..

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:51

En vanuit Ruinen ook nog een keer heel veel plezier gewenst met dit mooie, lieve ventje *\o/* . Veel sterkte voor de komende tijd :(:) .

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:52

Spannend allemaal! Wel jammer van de wond, ik deed toch ook altijd transportbeschermers aan bij mijn jonge paardje (ik had gelukkig nog heel kleintjes liggen). Maar zo te lezen komt het allemaal we goed! Veel succes ermee.

quarter_nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:05

Gefeliciteerd en heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst. Jammer van zijn wondje maar dat komt vast helemaal goed!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:34

Proficiat met de aankoop! :D
Even gezocht, maar dat is een knapperd!
Zou wel leuk zijn als je foto's plaatst?
Wond goed bijhouden (pas enorme vleeswond bij mn veulen gehad) en zo kan je wel meteen veel aandacht geven en vragen. Rustig aan, komt vast goed.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:52

Hey Pauline, ook hier even gefeliciteerd met jullie aankoop! Heel veel plezier ermee!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:10

Proficiat met je nieuwe paard. En sterkte met de wond, komt vast wel goed...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:01

van harte met je paard! sterkte met de wond en hopelijk kan hij snel weer lekker de weide op!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:11

hey gefeliciteerd. maaruh foto??? Wel geinig...wij hebben ook een solid sinds kort...ook een ventje.

edit...foto's gevonden...lekker ventje!!!

kaars1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:25

Hi Pauline ik heb ondertussen de foto's op hyves gezien het is een knapperd hoor! /3

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:49

ik heb de foto's ook al gezien. idd een knappert hoor. leuk koppie zit er op.