Mijn eerste bericht op bokt.nl
. Vond altijd veel antwoorden in de al bestaande topics, maar nu heb ik een wat specifiekere vraag.De reden van mijn bericht is dat ik sinds kort de eigenaar ben van een leuke Appaloosa/Quarter (Quarter in paspoort, Appaloosa kleur). Ze is 6 jaar en ik ben samen met de instructrice van de stal waar ze staat haar aan het beleren (basis/engels). Mijn plannen zijn om haar vervolgens western te gaan rijden. Ik heb daar zelf geen ervaring in, maar ik het engels rijden (lees in de krul rijden) bekoord mij niet meer.
Ik heb met een westerninstructrice gesproken die aangaf dat het niet uit maakt dat de basis engels is. En dat gaat goed en ik ben haar zelf onder begeleiding aan het doorrijden (engels). Mijn vraag is of het nu tijd wordt om met haar western lessen te nemen of nog een tijdje zo doorgaan tot we samen een goede (engelse)basis hebben. Ik rij haar wel heel laag d.m.v. lange teugels wat met het halt houden nog af en toe moeilijk is
. En moet ik haar misschien nog verder laten beleren in het western? Verder heeft zij nog geen tuig en ben ik bezig dit aan te schaffen. Maar wat moet ik aanschaffen? Ik dub nog om een tweedehands engelszadeltje te kopen om daar eerst even verder op door te rijden of moet ik meteen een westernzadel aanschaffen? Omdat ik nog niet weet welke genre western rijden ik wil gaan doen vind ik dat wel moeilijk. Überhaupt een leuk/goed westernzadel vinden die geen godsvermogen kost is een uitdaging.
Ik ben erg benieuwd wat ervaren westernruiters me kunnen adviseren.
Gr. Liza

.
en dat is het belangrijkste.