[WN] Wie geeft er les westeren reining op wennekers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_v

Wie geeft er les westeren reining op wennekers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:40

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar stal wennekers met mijn quarter. Ik rijd haar reining gericht en neem normaal 1 x per week les. Ik vroeg me af of er ook een reining instructeur/trice is die naar Wennekers gaat? En of er meer reiningruiters op wennekers staan die privé les nemen en van wie?

Alvast bedankt!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:33

Ik heb les van Kim ter Horst, wat mij betreft een aanrader (http://www.westernles.nl). Die komt naar Wennekers.
1 keer in de maand les ik bij Paulette Zorn (http://www.equididact.nl), dat is zelf geen reining ruiter maar ik leer er zelf wel ontzettend veel van, ook op het gebied van spinnen, changementen, speedcontrol etc.

Volgensmij zou Michel Sandijck in het najaar ook weer 1 avond in de week komen.

In principe mogelijkheden genoeg dus.

Het grote voordeel van wennekers is dat we met best een redelijke groep reining ruiters zijn en dat je elkaar dus tussendoor ook even met iets kan helpen, as is het maar door even te kijken.

Gimme_Joy

Re: Wie geeft er les westeren reining op wennekers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:28

Leuk dat je naar Wennekers komt! Kim heeft mij vorige week verteld dat ze geen nieuwe klanten meer aanneemt ivm haar nieuwe opleiding. Ik ben bijrijder van Gaucho en wij lessen om de week. Dus wat je wel kan doen (als je Kim wilt) is op dezelfde dag als mij lessen (uur ervoor of erna), en dan de ene week na mij, en de andere week na Gaucho, want volgens vind Kim dat wel ok. En dan kunnen we benzinekosten delen. Ze is echt goed, dus ik zou het sowieso proberen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:00

Daar heb ik ook wel oren naar, ik verhuis per 1 december :)

vera_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 07:57

Klinkt inderdaad goed! Vind het alleen nog moeilijk om echt de overstap te maken naar een andere stal...
Ben overigens ook een beetje huiverig voor het enorme aantal paarden wat daar staat.. is het daar niet te chaotisch voor de paarden?
Ik vind de accommodatie overigens wel geweldig en het lijkt me dat als daar een grote groep reiners is dat er meerdere instructeurs/trices zijn die wel willen komen als je een groepje hebt wat wil lessen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:55

Ik heb echt heel lang tegen hetzelfde als jou aangehikt...
Ik sta er nu een half jaar en heb echt spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan. Mijn paard is juist veel rustiger, doordat hij in de uitloop alles om zich heen ziet en hij lekker overdag op het land gaat.
En qua accomodatie heb je alle mogelijkheden, met het bos om de hoek :j

vera_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 09:03

Volgens mij heb jij ook op de stal gestaan waar ik nu sta! (double r)
Prima stal alleen de binnenbak laat te wensen over en ze kunnen in de winter niet buiten, vandaar dat ik op het punt sta over te gaan!
Wanneer hebben jullie les (en mag ik dan misschien eens komen kijken)?
Alvast bedankt!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:21

klopt, heb een aantal jaar op de double R gestaan. Ik huur een eigen landje op Wennekers, daar staat hij nu nog lekker op :j Ik doe dit samen met een ander meisje, dus als het gras op is verhuizen ze weer voor een paar weken naar haar weitje.

Ik heb vanmiddag om 13.00 les, normaal dinsdag om 13.00. Suzanne lest meestal maandag of woensdag. Volgende week zondag hebben ik en Suzanne les van Paulette Zorn, dat is waarschijnlijk om 9.00.
Gezellig als je komt kijken hoor. :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:25

Leuk jongens! Gezellig! Ik was ook een beetje angstig voor het massale van Wennekers, maar dat valt reuze mee. Als ik 's ochtends naar stal ga, rij ik gewoon in mijn eentje in de westernbak! En dat landje is ook een uitkomst. Goed stro/kuil, dus niks te klagen. Ik kom vanmiddag ook kijken naar de les van Brenda, lijkt me leuk als je ook komt!

vera_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:08

Bedankt voor het aanbod! Vandaag red ik dat alleen niet.. Maar ik kom zeker snel langs! Raak steeds meer overtuigd dat ik dit moet gaan doen!
Thanx!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:13

Hier nog een western ruiter die naar wennekers komt.
a.s. zaterdag verhuisd mijn paard naar een uitloop stal. Ben erg benieuwd hoe ze het daar vindt.

Ikzelf heb een paar jaar geleden met mijn vorige pony op wennekers gestaan. Maar nog niet met mijn huidige paardje. Toen gaven er verschillende reining trainers les, maar die komen volgens mij niet meer. Ben wel benieuwd wie er nu nog les geven?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:43

Gezellig, nog meer westernruiters!

Mijn pownie bevalt het erg goed in een uitloop. Komt de jouwe in een pony- of paardenuitloop?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:09

Die van mij gaat in een paardenuitloop. En ik wil het liefst ook een eigen landje, dan kan ze in de winter met mooi weer ook naar buiten. Het liefst zou ik dat ook samen met iemand willen zodat je van landje kan wisselen en mijn paardje een viendje/vriendinnetje heeft voor op het land. Dus mochten jullie nog iemand weten die een weide maatje zoekt....
Tot snel!

Dunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:14

alweer een jaar terug dat er iemand op deze topic heeft gereageerd,
maar er komt nog een western(reining)ruiter bij :) , Ik ben van plan vanaf feb. ook bij wennekers te komen staan met mijn Quarter.

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:33

Ooh heb jij die knappie van Karoliena gekocht...ik zeg alvast welkom op wennekers!

Dunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:50

Hey charita
Ja dat klopt inderdaad!,

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:53

Dunit schreef:
Hey charita
Ja dat klopt inderdaad!,

Foto!!! (omdat ik nieuwsgierig ben, maar ook omdat ik je dan niet straal voorbijloop op Wennekers straks... :') := )