Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gentlegiant schreef:Het licht helemaal aan de locatie waar wil je het opstarten?
Wat bied je allemaal aan?
Ik denk persoonlijk dat het voor mijn gevoel ''te veel'' disciplines betreft
Gentlegiant schreef:Maar zoveel disciplines in een keer op starten is denk ik teveel op de vork nemen?
Zelf combineer ik het trainen\africhten van jonge paarden met dressuur lessen zeker voor in het begin is dit nog ''genoeg''
Uitbreiden kan altijd nog
Wil ej dit bedrijf alleen op starten of met een andere ''bedrijfspartner''
Verder heb ik natuurlijk totaal geen verstand van eventing snap ook wel dat er een basis dressuur en springen moet zijn
Maar ik doelde meer op het vele wat je wilt of dat niet teveel hooi op de vork nemen is vooral in deze tijden
mistid schreef:GG, te veel disciplines is het eigenlijk niet. Als je echt een goede eventinglocatie wilt hebben, heb je natuurlijk minimaal een 20x60m dressuurbaan, voldoende hindernismateriaal + ruimte om het op te zetten en een terrein met crosshindernissen nodig. Voor de conditie is een (ren)baan ook helemaal niet verkeerd.
En bij eventing moet je natuurlijk getraind zijn in alle 3 de onderdelen. Denk alleen dat het renpaardengedeelte wel iets te veel wordt, maar ik heb niet genoeg verstand van die tak van de sport om daar goed over te kunnen oordelen.
Verder klopt wat GG zegt wel. Een bedrijf opstarten is, zeker in deze tijd, zeer lastig.
Eefke1388 schreef:mistid schreef:GG, te veel disciplines is het eigenlijk niet. Als je echt een goede eventinglocatie wilt hebben, heb je natuurlijk minimaal een 20x60m dressuurbaan, voldoende hindernismateriaal + ruimte om het op te zetten en een terrein met crosshindernissen nodig. Voor de conditie is een (ren)baan ook helemaal niet verkeerd.
En bij eventing moet je natuurlijk getraind zijn in alle 3 de onderdelen. Denk alleen dat het renpaardengedeelte wel iets te veel wordt, maar ik heb niet genoeg verstand van die tak van de sport om daar goed over te kunnen oordelen.
Verder klopt wat GG zegt wel. Een bedrijf opstarten is, zeker in deze tijd, zeer lastig.
met racepaarden bedoel ik eigenlijk dat de 'renbaan ' ook toehankelij kzou zijn voor deze sport maar er zullen gene jockeyopleiding zijn, dit zou enkele toehangelijk zijn voor pensionklanten of leden die komen trainen. dus dit valt dan best wel mee
Gentlegiant schreef:Een goed ondernemings plan zeker zeg maar gerust een perfect plan! want je komt er in deze tijden niet meer zo maar mee door bij een bank
Verder hoop ik dat je nooit schulden gehad hebt denk aan studieschuld dat maakt het bijna onmogelijk denk ik?
Wat wil jij zelf in het bedrijf gaan doen?
Heb namelijk al wat mensen ten onder zien gaan die er erg makkelijk voer denken kwamen wel netjes met hun ondernemings plan maar 1 of 2 jaar later was het bedrijf failliet veel mensen denken
Niet dat ik wil zeggen dat het misschien bij jou ook gebeurt maar je bent ook nog jong
In wat voor termijn wil je dit gaan opstarten?