We passed the ultimate test

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

We passed the ultimate test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:53

corrina1994 schreef:
Ik had al een jaar geleden besloten dat ik heel graag endurance wilde gaan rijden, maar ja, ik had geen eigen paard.
Na de zomervakantie, zeiden mijn ouders, dan mag je er een kopen.
Maar ja, echte liefde laat niet op zich wachten.
Dus in maart zag ik Faraon op bokt staan en op 23 april stond hij bij ons op stal. :+:
Mijn zusje ging met hem springen maar ik had allang een besluit genomen: we zouden een half jaar trainen en aan elkaar wennen en dan aan het eind van het seizoen Katwijk rijden, om te kijken of de training succes had en om te kijken hoe dat ging.

En het ging geweldig :lol:

Zaterdag ochtend stond ik om 6 uur op, om ontbijt te maken voor mijn lieve grooms en mijn moeder die ging rijden. Ik wist namelijk al dat zij iets meer moeite gingen hebben met uit bed komen dan ik.
Ze waren allemaal heel blij met dit ontbijt en uiteindelijk waren we om kwart voor 8 op stal om Faraon in te laden.
We konden heerlijk snel doorrijden en rond half 9 waren we al op het terrein aanwezig.
Helaas kwam er uit de trailer een heel ander paard dan dat ik die kende, ik werd letterlijk mee gesleurd en moest hem een paar keer flink corrigeren, jeetje wat een energie :shock:
Bij de voorkeuring was ik heeeeeeeel erg blij met de vet die heel veel geduld had, echt heel erg bedankt!
Uiteindelijk HF: 52 wel hoog dus vond ik maar ja, niks aan te doen.
Het voordraven was een nog grotere ramp. Maar niet anders dan wat ik gewend was van Faraon. Veel gezwabber, alles willen zien en niet letten op waar hij zijn benen zet.
We hadden wel geoefend maar dat is toch lastig als je het nog nooit echt gedaan hebt terwijl iemand moet beoordelen.
Dus wat tips gekregen en helaas een B.
Maar ik wist dat hij voor zijn doen niks raars had dus toch maar gewoon veder gegaan.
Afbeelding

Om 09.57 gingen we van start samen met Veronne, met een Qaurter Horse genaamt Win an easy million (winnie).
Dit kwam goed uit, we hadden gelukkig hetzelfde doel voor ogen: goed uitrijden. En zo gingen we fijn op weg.
Het eerste zandpad was wel zwaar maar we merkten wel dat de paarden fijner liepen in draf dan in stap, in stap werd het zo' n geploetter dat we de hele weg maar gedraafd hebben.
En toen kwamen we op het strand :lol:

Afbeelding
Zie hier een typisch ontspannen Faraon loopje, foto gemaakt door NoGo van bokt.

Op het strand hebben we nog een klein stukje gegaloppeerd en dat was een heerlijk rustig galopje, het hield Faraon duidelijk wakker.
Eigenlijk was het zo voorbij en waren we zo al weer op weg naar de p/a. We hebben tot op 1,5 km gedraafd denk ik, toen kwamen we mijn lieve broertje en (ex)vriend tegen.
Afbeelding
AA drink voor mij, en koelwater voor Faraon, die dat geen probleem vond, hij zweette echter amper.

Bij de P/A stond ik daar met een super rustig paard wat niet wilde drinken dus bood ik op 2 min. maar aan en de HF was.... 48 :shock: lager dan op de voorkeuring dus. Ik was natuurlijk heel erg verbaasd en super trots op mijn grote knul.
Helaas had Veronne meteen aangeboden en had Winnie 64 dus een re-check. Terwijl zij 10 min. moesten wachten moest ik nog een keer voordraven vanwege de B op de voorkeuring.
Dit keer hadden we een A. En deze was zeker verdiend want Faraon was alleen maar beter gaan lopen.

Terwijl ik Faraon nog probeerde te laten drinken werd Winnie gecheckt en had ze 60, we konden dus weer gaan.
Ik heb bewust op Veronne gewacht want het was toch wel fijn om samen te rijden, ze was me zeer dankbaar.

Toen we wegreden ging het alleen even mis, Faraon zag allemaal paarden weg gaan en wilde er opeens achteraan :? dit had ik nog nooit meegemaakt, in het bos komen we heel vaak paarden tegen en al galopperen ze langs, het is nooit een probleem geweest. Nu echter ging hij er in volle rengalop achteraan :shock:
Gelukkig kreeg ik hem na 50 m eindelijk weer terug alleen toen vlogen m' n vetkaart en de route uit m' n zak. Dus afstappen en alles bijelkaar rapen, het mapje was gescheurd...

Daarna hebben we de mensen voor ons maar ingehaald omdat dat toch fijner reed en toen was al gauw de rust terug. Weer alleen maar gedraafd totdat we na het strand weer in de zandpaden kwamen. Dit keer hadden we het wel een beetje gehad, en het was lastig schatten hoe ver we nog moesten. We waren dus blij toen we er eenmaal waren.

Afbeelding

Op de finish na 2-3 min. weer aangeboden en HF: 56 en veder alles in orde.
Daarna wilde hij eindelijk wat drinken, mede dankzij wat appel door het water en bij de nakeuring was ook alles weer ok. HF 48 dacht ik? en voordraven was weer een ramp.
Ik had een zweep mee genomen maar toen werd het voor galopperen :')
Uiteindelijk toch een A.
We hebben de hele rit dus goed uitgereden en ik ben super trots op mijn kanjer. Hij stond er aan het eind nog fit bij, maar mede dankzij adrenaline denk ik ook.
Uiteindelijke snelheid: 8,3 km/h :D
En een onverwachtte 8e plaats :lol:
Beetje jammer dat meneer na afloop niet meer de trailer op wou, dus heel erg bedankt voor de 2 mensen die zo lief waren te helpen, dit gedrag ken ik echt niet van mijn paard.

Organisatie super bedankt! En de geweldige geduldige vet ook heel erg bedankt. En mn ma en grooms ook natuurlijk =)

succes met lezen, het is een beetje lang geworden...

Farah_

Re: We passed the ultimate test

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:23

Hé corrina, hoorde al van je zus dat je ging starten leuk hoor! Fijn dat het zo goed is gegaan!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:27

Leuk dat het zo goed ging voor een eerste keer! Grappig dat je opeens een heel ander paard te zien krijgt in een andere omgeving, leer je hem toch weer beter kennen!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:59

@ Esther, wow dat mijn zusje dat verteld heeft, ze ging namelijk niet mee want endurance us stom :j ookal is ze nog nooit bj een wedstrijd wezen kijken. Wie weet kom ik je nog wel een keer tegen??

@ Kiichi, we hebben er allebei denk ik veel van geleerd, en ookal was hij nogal dwars ben wel heel erg trots op hem :D volgende keer gaat het misschien nog beter (kwa zijn gedrag) daar gaan we dan voor

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:19

Super leuk verslag om te lezen!
Ene toffe ouders die je het paard hebben geschonken!

Endurance lijkt mij ook erg leuk om te doen zeker om dat er ook vet checks zijn.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:17

Echt super leuk zeg :D
heb je hard getraind met faroan.
Ziet er leuk uit , endurence is ook wel heel gaaf:)

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:42

wat leuk dat je mer veronne samen reed, ik ga zaterdag haar helpen in kootwijkerbroek volgendmij, ben jij daar ook weer?