Hulp nodig wat betreft inschrijving Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Hulp nodig wat betreft inschrijving Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 08:52

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer wat betreft aanmelding en formulieren voor Wanroij over een week.
Normaal start ik in België en daarvoor heb ik alles in orde. Maar bij mij ontbreekt momenteel de kennis voor NL wedstrijden. Daar zou ik graag hulp bij willen krijgen :)

Inschrijving Wanroij is geregeld en gister de deur uitgegaan, zelfde met betaling. Dus dat is afgecheckt.
Ik wil meerijden voor de winstpunten in klasse I, dus niet in de kennismakingsklasse.

Ik heb een persoonlijk nummer bij de KNHS, ik ben lid van de KNHS. Maar betekent het dan ook automatisch dat je een startkaart hebt? Een paardnummer heb ik bijv niet en combinatienummer heb ik ook niet?

Ik heb gister een mail uitgedaan naar de DER of ik nog lid kan worden. In gedachte was ik nog lid, maar gezien ik al een jaar geen Her&Der ontvang, denk ik dat dit is opgezegd. Ik wacht nog op reactie. Als iemand (per pm) een telefoonnummer heeft, is dit erg welkom zodat ik telefonisch het kan regelen.

Ik ben verder lid van de VLAR en ik heb een riding permission voor de Belgische wedstrijden voor Klasse I.

Concreet is mijn vraag; kan ik officieel in de klasse I starten volgende week?
Zoniet, wat heb ik er nog voor nodig?

Alvast bedankt voor de hulp!

Djilna

Re: Hulp nodig wat betreft inschrijving Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:10

Dit is een beetje een vaag verhaal..
Je start in België via een RP uit Nederland?
Dan moet je in theorie al een startkaart (en dus combinatienr) in NL bij de KNHS hebben èn lid zijn van de Endurance Vereniging. Dan kun je ook de KNHS even bellen om dat te controleren.

Als je alleen lid bent van de VLAR kun je aan de hand van dat lidmaatschap met een RP van je Vlaamse bond wel klasse I starten in NL, maar dan tellen winspunten niet voor Nederland.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:23

Zoals ik het begrijp ben je gewoon lid in België, maar ben je ook KNHS-lid. Dat is op zichzelf niet genoeg, je moet apart ook nog lid zijn van de KEV én jij en je paard moeten allebei op een geldige startkaart staan (hoeft niet dezelfde te zijn).
Wil je onder Belgische vlag in NL officieel meerijden, dan moet je hiervoor speciaal toestemming vragen van de KBRSF / VLP.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:33

Thx Djilan, intussen gebeld met knhs. Ik heb dus toch nog een lidmaatschap bij de endurancevereniging.

(is mij alleen een raadsel waarom ik de HerenDer niet meer ontvang?)

Qua registratie klopt dus alles wat betreft KNHS en endurance vereniging. Het enige wat ik nu nog moet doen is mijn RP mailen naar de wedstrijdregistratie, zodat zij officieel kunnen vaststellen in welke klasse ik kan starten volgende week zaterdag. Mijns inziens is dat klasse I, omdat ik nog niet voldoende winst heb voor klasse II.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:08

Nu snap ik het niet meer. :o? _O-

A. Als je onder NL vlag wil starten moet je: 1. lid zijn van de KNHS 2. lid zijn van de KEV en 3. een startkaart hebben voor jou en je paard. Heb je dat allemaal, dan heb je toch geen riding permission van wie dan ook (B of NL) meer nodig..?

B. Als je onder Belgische vlag wil starten in NL moet je 1. lid zijn van een deelnemende club, 2. een VLP/LEWB-licentie hebben en 3. per wedstrijd toestemming vragen aan de bond. Als je dat allemaal hebt, doet het er niet toe verder of je lid bent van KNHS en/of KEV. Sterker nog, je mag maar in 1 land een licentie/startkaart hebben (dat heeft ermee te maken dat je bijv. niet door de ene bond geschorst wordt en bij een andere bond vrolijk verder rijdt).

Nicole85

Re: Hulp nodig wat betreft inschrijving Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:08

Sorrie, late reactie: het is geregeld.

Nina, optie A is idd van toepassing. Intussen is alles geregeld met knhs en kan ik zaterdag klasse I starten en worden de winstpunten gewoon achter mijn naam bij de bestaande stapel punten bijgeteld.

Hele geruststelling en nu voor mij ook duidelijk in het vervolg :)