Echt dikke mist gehad onderweg, best wel spannend als je 2,5 uur moet sturen voor je op de plaats van bestemming bent.
Zonder grote problemen aangekomen in Oosterwolde, daar kwam Jacob al op ons af om ons te begroeten. Ondertussen trok de mist héél snel op.
Vaste "fans " van Silver kennen het verhaal van Silver inmiddels, en weten dus ook dat dit zijn eerste keer tussen de koeien/ kalveren zou worden.
Hierbij een foto-impressie van de dag zelf...
Net uit de trailer, gepoetst en het beenwerk goed inpakken voor het onbekende:
Daarna kennis gemaakt met Jacky ( Daniels Bright, zijn 'grote' zus ):Foto gemaakt door Matthijs, waarvoor dank!
Zorgen dat alles in orde in, beugels iets korter, reins uit de knoop....: ( onder streng
toeziend oog van Willem en Jacky)Om je vervolgens na de uitleg tussen de kalveren te begeven:
Een beetje hier en daar van plaats te wisselen, kijken hoe Silver én kalveren reageren op elkaar:
Vol concentratie op die ene kalf af ( ik koos er 1 met een witte staart, altijd handig zo'n markeerpuntje
)En ook in een vlotter tempo, Silver ging vanuit zichzelf draven, man die had er zin an!!!
Na de middagpauze gingen we ervoor, 1 kalf in de baan en volgen, boxing, langs de lange kant en fence-stopping om vervolgens te gaan cirkelen met het kalf aan de binnenkant van de cirkel:
Langs de lange kant:
Langs de lange kant:
Fence-stopping:
Boxing:
En op de cirkel proberen te krijgen:
Zo'n kalf is wel snel!!!
En toen had ik het kalf op de cirkel:
En aan het eind nog gewoon weer even relaxed, maar vol beide adrenaline, wegstappen!!!!
Het was een hele leuke leerzame dag, samen met Alice en Gerda in de baan geweest. We waren om half 8 's avonds weer terug op stal, en ik denk toen ik wegreed dat Silver is gaan liggen om kalfjes te gaan tellen en pas opgestaan toen ze 's ochtends met de voerkar aankwamen.
Het is zeker voor herhaling vatbaar, alleen eventjes kijken wanneer ik weer kan.
Er staan nog veel meer foto's op de Facebook- pagina van Silver: https://www.facebook.com/#!/pages/Ice-P ... 6088049026
Willem en de rest: bedankt voor die super 2 oktober!!!!!
Greetz, Angelique.

Zo te zien een zéér geslaagde dag!

Toppie hoor!!