[WN] de juiste tips? beginnend western rijdster + paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

de juiste tips? beginnend western rijdster + paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:49

hoi allemaal
jullie zullen wel denken wat een rare titel maar dat gaat als volgt:

er zit waarschijnlijk geen logische volgorde in mijn verhaal maar dan is het een beetje duidelijk voor jullie hoe en wat.

de vragen staan schuin gedrukt om het te verduidelijken

als er staat me pony word daarmee bedoeld lease pony, maar die mag ik beschouwen als me eigen paard en mag ik alles mee doen wat ik wil.

ik rij al 15 jaar dressuur maar dat ben ik zat.
ik heb net afgelopen dinsdag me eerste proefles western gereden
(voorheen wel prive les op me oude verzorg quarter gehad, en mee geweest met vriendinnen toen hun quater wester ingerede werd)
qwa info en theorie weet ik er redelijk wat vanaf.

ik rij nu een nrps van 8 jaar oud 4,5 jaar dressuur matig maar dat vind ik niet leuk meer, pony moet in de dressuur " op gekropt" lopen netjes aan de teugel. maar zodra ik de teugels op pak word hij "heet. laat ik de teugels los en loopt hij lang en laag is hij super braaf en kan ik er alles mee doen reageerd op been hulpen enz.

nou heb ik het western rijden altijd wel leuk gevonden en ben ik me er weer in gaan verdiepen.

ik ga vanaf volgende week eerst het grond werk doen met me pony van het natural horsmanship / western een mix van beide.
maar ook wil ik me pony om gaan scholen naar western door een gecertificeerd persoon, zij heeft alle cursussen van emiel voest gedaan en mag daar in ook les gaan geven dus zij weet wat ze doet en gaat mij hier 1x in de week mee helpen en daarnaast krijg ik dan huiswerk mee en als het niet lukt kan ik haar altijd vaker om hulp vragen.
maar ik moet het uiteindelijk wel zelf gaan doen met hem.

nou is mijn vraag