Rijden met stopwatch oid, hoe doen jullie dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risky

Rijden met stopwatch oid, hoe doen jullie dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:56

Hallo,
ik vroeg mij af, hoe houden jullie onder het rijden van een trainingsrit of wedstrijd je tijd bij?

Ik heb momenteel een stopwatch aan mijn zadel gehad en aan mijn broek gehangen maar door het geschut werd steeds de stopwatchfunctie uitgedrukt,
nu zag ik dat je ook een speciaal endurance horloge hebt "OPTIMUM TIME endurance chronometer" heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Alleen op mijn horloge kijken vind ik minder fijn om de precieze tijd bij te houden.

Het lijkt me ook ideaal als je bv bij ieder half uur een alarm zou kunnen laten afgaan, zodat je kan zien of je nog goed op schema rijd.

NAIWHL

Re: Rijden met stopwatch oid, hoe doen jullie dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:27

Niet dat ik ervaring hem met endurance, maar is een horloge met stopwatchfunctie niet iets voor je?
Ik had er vroeger een van de Hema.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:50

Gewoon op je horloge kijken hoe laat je vertrekt en hoe laat je aankomt?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:51

of je stopwatch om je pols heen binden.. dat doe ik op de sulky altijd ;)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:58

Ik doe het met m'n gewone horloge, zonder secondewijzer. Op de seconde/ minuut rijden hoeft niet met trainen, want de zwaarte van de ondergrond telt ook mee. Dus als jij je bijvoorbeeld voorneemt 30 minuten te draven, maar je komt onderweg een zwaar stuk zand tegen, is 27 minuten ook al lang genoeg en evenveel training. Of, als het makkelijker loopt dan je dacht, doe je er een paar minuutjes bij. Je moet er een beetje gevoel voor ontwikkelen. Je paard is ook niet elke dag hetzelfde, je moet kunnen improviseren en je training aanpassen aan de omstandigheden.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:08

Voor hardlopen kun je hele makkelijke stopwatch-polshorloges krijgen, ook wel met mogelijkheid tot alarmfunctie na een bepaalde periode geloof ik, voor intervaltrainingen. Ik weet niet of je dat laatste ook hebt bij 1 zonder hartslagmeter. Ik heb een goedkope van de V&D en gebruik alleen de stopwatchfunctie.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:35

Je kunt heel goedkoop een horloge met stopwatch kopen :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:29

Susyb-De stopwatch die ik nu heb zit aan een sleutelhanger en is te groot om om mijn pols te binden en dat lijkt me ook niet zo goed blijven zitten of ik moet hem met ducktape vastplakken maar dat doet zo'n pijn met afhalen.

Ik hou van iedere rit en wedstrijd nl bij hoeveel km en hoeveel km per uur we hebben gereden, of we veel gestapt hebben ed. Nu wil ik ook gaan kijken of het lukt om per 10km de tijd bij te gaan houden dus vandaar dat een alarm ook handig zou zijn zodat ik dan de tijd kan kijken die we gereden hebben.

Ik zal me eens gaan verdiepen in een stopwatch horloge misschien is dat ook wel iets voor mij.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:36

risky schreef:
Susyb-De stopwatch die ik nu heb zit aan een sleutelhanger en is te groot om om mijn pols te binden en dat lijkt me ook niet zo goed blijven zitten of ik moet hem met ducktape vastplakken maar dat doet zo'n pijn met afhalen.

Ik hou van iedere rit en wedstrijd nl bij hoeveel km en hoeveel km per uur we hebben gereden, of we veel gestapt hebben ed. Nu wil ik ook gaan kijken of het lukt om per 10km de tijd bij te gaan houden dus vandaar dat een alarm ook handig zou zijn zodat ik dan de tijd kan kijken die we gereden hebben.

Ik zal me eens gaan verdiepen in een stopwatch horloge misschien is dat ook wel iets voor mij.

Tja ik weet niet of je er veel geld aan uit wil geven want anders zou ikt och gauw voor een hardslagmeter kiezen kan je alles na die tijd zo teruglezen op de computer.. maarjah die zijn wel wat prijzig

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:24

Heb je een smartphone? Er zijn apps te verkijgen (gratis of voor een klein bedrag) die je ook deze instellingen kunt meegeven. Lekker makkelijk :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:50

Een hartslagmeter vind ik toch wel te duur voor nu.

Hilli, ik heb geen smartphone maar mag over 2 maanden wel weer een nieuwe kiezen dus misschien is dat ook een optie

Ik ga na het werk even bij de juwelier langs om te kijken wat zij hebben aan horloge/stopwatches en wat je ermee kunt doen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:28

Bedankt voor de tips allemaal, ik ben geslaagd.....

Bij de juwelier hadden ze een sporthorloge met stopwatch, timer die ik kan instellen zodat er dan om het half uur een alarm klinkt en ook kan ik nog 5 tijden invoeren waarop ook weer een alarm kan afgaan ( starttijd, min tijd en max tijd bv)