Ik heb begin deze week een buitenrit gereden met de hartslagmeter van een stalgenootje. En ik vond het fantastisch

Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn paard het conditioneel niet zo erg goed er vanaf bracht met rijden.
Maar we zagen waanzinnig mooi herstel van de hartslagwaardes.
Nu wil ik graag zelf zo'n ding. Omdat ik het gewoon hartstikke interessant vind, en stiekem, als ik later groot ben wel wil gaan endurancen. En gewoon omdat het kan

Ik ben al in bezit van een Garmin Edge 305. Deze is ook verkrijgbaar met hartslagmeter.
Ik kan nu dus gaan voor een humane hartslagmeter zoals die hierbij hoort. En deze ombouwen. Volgens wat ik op internet vond is dat vrij eenvoudig mogelijk.
Of ik ga voor een garmin hartslagmeter voor paarden.
Wat is nu wijsheid. Ik kan voor 60 euro zo'n humane nemen en ombouwen, maar als deze niet nauwkeurig/slecht werkt is het natuuriljk verstandiger om wat meer geld uit te geven aan een paarden-meter die dus niet omgebouwd hoeft te worden.
Hopelijk zijn er bokkers die mij kunnen ''helpen'' in deze keuze. Aan de ene kant wil ik dit uiteraard zo goedkoop mogelijk, maar ik wil wél dat het ook zo goed mogelijk werkt

(bos aan het verkennen)
. Ik ben steeds nog van plan om het een keer in de buurt uit te proberen, maar dat vergeet ik steeds. Ook ik ken de mogelijkheden van de mijne dus nog niet allemaal
. En als het goed is kan ik dus ook routes erop zetten, dat is er volgens mij later als mogelijkheid bijgekomen. Dit is een "horloge", je draagt hem om je pols, dat vind ik wel makkelijk.
helaas.. maar ik ben wel geinteresseerd in die uitleg!!