[SGW] Zijn dit fijne cross-beschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Zijn dit fijne cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 17:48

Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar fijne beschermers,
en omdat ik wil gaan crossen wil ik waarschijnlijk cross beschermers kopen (ook voor gewoon springen)

Nu heb ik deze gezien:
Permier Equine Extreme Event Boot
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=266

Premier Equine Air-cooled Event Boot.
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=265

Ik wou eerst de Air-cooled nemen, maar nu zat ik eens te denken; komt er door die "Luchtgaten" nou niet ook veel water en zand binnen?
En koelt het echt wel ?

En heeft iemand anders nog suggesties?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:51

beide links geven een error...

Ik heb er nog nooit zo op gelet, maar ik geloof niet dat er nou zo veel zand door die luchtgaten heen komt. Het is me in ieder geval nog nooit opgevallen. (Heb zelf Dalmar) Water komt er natuurlijk wel door naar binnen, maar dat loopt er ook wel weer uit als het goed is.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:05

Beide links doen het iid niet. Ik had eerst N.E.W. crossbeschermerms met aan de binnenkant een fleecelaag, deze zuigen wel helemaal vol met water en worden dus aardig zwaar. Nu heb ik Dalmar crossbeschermers die ervoor zorgen dat de pezen niet zo warm worden. Die Dalmar beschermers kan ik je echt aanraden +:)+ !

Mootje

Re: Zijn dit fijne cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:45

Premier equine is de goedkope variant van NEW. Ik heb de NEWs gehad als gewone beschermers (wel de crossuitvoering), maar was er totaal niet over te spreken. Een pasvorm was niet aanwezig en ze gingen supersnel kapot op de naden.
Persoonlijk zou ik alleen gaan crossen met crossbeschermers en niet mee gaan springen (op reguliere wedstrijden)

Zoals hierboven al genoemd: dalmar is ook ventilerend en imo een stuk beter aangeschreven dan PE.
Persoonlijk zweer ik bij Styles.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:51

Ik heb zelf News en deze zitten mijn paard erg goed. :j (1.72, maatje M voorbenen, want smalle benen en maatje L achter).
Dalmar's had ik eerst maar ze zakten af. Paard heeft smalle benen en dus gleed gewoon af en achter zaten ze toch niet zo mooi. Moeten je paard wel echt passen zegmaar...
Zelf wil ik wel heel graag Styles of Kentucky beschermers :j
PE geen ervaring mee maar zou toch eerder voor NEW oid gaan..

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:09

ik heb de premier equine air cooled, rechtstreeks via premier equine besteld. Ik heb ze nu 2 jaar en intensief gebruikt, zie zien er nog steeds goed uit en passen heel mooi om het been van m'n paard. Ben er zeer over te spreken. Vind het ook erg prettig dat de benen nog fris aanvoelen na een cross door die ventilatiegaten. Er komt overigens nauwelijks zand door die gaten naar binnen, daarvoor zijn de gaatjes wel klein genoeg.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:10

Ik heb het meer voor voor PE dan dalmarts. Dalmarts slijten snel, slechte velcro en slechte pasvorm. PE zijn licht, idd geventileerd en goeie pasvorm. Ze worden heel intensief gebruikt en blijven mooi en gemakkelijk te reinigen :j.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:54

Helene_ schreef:
Dalmarts slijten snel, slechte velcro en slechte pasvorm.

Met het slijten ben ik het wel een beetje eens. Vooral mijn beschermers achter beginnen duidelijke sporen van gebruik te tonen terwijl ze nog geen jaar oud zijn (maar wel vaak gebruikt hoor...) Maar voor dat geld had ik er zeker wel wat meer van verwacht!
Het klittenband is juist erg goed vind ik, ten opzichte van andere merken, vooral achter. Dat gaat echt niet zomaar los hoor!!
En ja, de pasvorm is wel afhankelijk van de benen van je paard. Omdat de dalmars niet zacht en fluffie zijn, passen ze niet om alle paardenbeentjes even goed misschien. Ik heb ze gekozen vanwege het carbon, zowel voor als achter. Dat leek mij de beste bescherming... En ze passen bij mijn paard gelukkig prima.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:59

Citaat:
ik heb de premier equine air cooled, rechtstreeks via premier equine besteld. Ik heb ze nu 2 jaar en intensief gebruikt, zie zien er nog steeds goed uit en passen heel mooi om het been van m'n paard. Ben er zeer over te spreken

ik heb ze ook de lichtere variant en ik cross (nog). Dressuur, buitenrijden en springen heeft ze ze ook om.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:00

Ik ben juist geen fan van carbon... Als er iets niet goed tegen puntbelasting kan, is het wel carbon. Als het carbon verstevigd is met aramide (kevlar) zou ik het wel weer interessant vinden!
Helene, Dalmarts :? :+

Ieder paard heeft andere benen en wat bij de een past, past niet bij de ander!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:04

Dalmarcrossgetten, whatever :P, zonder de T ;)

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:14

Wij gebruiken de Zilco eventing beschermer.
Ik heb vroeger samengesteld gereden en rijd nu aangespannen enkel, twee en vierspan.
De beschermers voldoen bij ons super, lekker licht, goed warmte regulerend en versterkt alleen daar waar het nodig is.

Mocht je meer willen weten of eens een setje willen passen dan hoor ik het wel.

Google maar op Zilco X-Country Boots en Zilco X Air Boots

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:46

Mootje schreef:
Ik ben juist geen fan van carbon... Als er iets niet goed tegen puntbelasting kan, is het wel carbon. Als het carbon verstevigd is met aramide (kevlar) zou ik het wel weer interessant vinden!

Kan uit ervaring vertellen dat ze wel tegen een stootje kunnen hoor... :j Klap tegen de piano hebben ze al meerdere keren overleefd. Oeps! Heb dan ook geen idee of het alleen carbon is of verstevigd zoals jij zegt. Verder is het allemaal zoooo persoonlijk! Stalgenootje heeft WW Ultra Boots, maar als er ergens slecht klittenband aan zit is het wel aan die beschermers. (na 3 keer vallen ze gewoon tijdens het rijden al bijna van je paard :? ) Maar zij is er helemaal tevreden mee...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:51

Loetie84 schreef:
Mootje schreef:

Kan uit ervaring vertellen dat ze wel tegen een stootje kunnen hoor... :j Klap tegen de piano hebben ze al meerdere keren overleefd. Oeps! Heb dan ook geen idee of het alleen carbon is of verstevigd zoals jij zegt. Verder is het allemaal zoooo persoonlijk! Stalgenootje heeft WW Ultra Boots, maar als er ergens slecht klittenband aan zit is het wel aan die beschermers. (na 3 keer vallen ze gewoon tijdens het rijden al bijna van je paard :? ) Maar zij is er helemaal tevreden mee...

Ik heb ook de WW Ultra Boots en die zijn echt super, die hebben zowel kevlar als carbonstroken aan de binnenkant weet ik, ik heb er 2,5 jaar erg veel mee gecrosst en na 2,5 jaar waren de beschermers nog steeds goed. alleen begon 3 maanden terug het stiksel van het klittenband wat los te laten, maar het klittenband zelf is nog goed. Ik heb voor de zekerheid een paar nieuwe besteld die ik op cc gebruik, en gebruik die oude gewoon nog in de training met wat tape eromheen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:56

Zie, dat bedoel ik maar, iedereen heeft zo zijn of haar eigen voorkeur. Misschien had mijn stalgenootje een slecht setje...
Er zijn in ieder geval meerdere wegen die naar Rome leiden! Belangrijk is niet alleen dat ze je paard goed zitten, je moet ook nog even kijken naar je budget en wat je er precies mee wilt gaat doen. (en of ze bij je crossoutfit passen natuurlijk :D --> heeft gave styles gezien!! *\o/* )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:24

PrietPraat schreef:
Dalmars slijten snel, slechte velcro en slechte pasvorm.

Ik heb mijn Dalmars al vanaf het moment dat ze in nederland te koop waren (jaar of 7 geleden) en dus nog de oude uitvoering. Ze zijn zeer intensief gebruikt en zien er nog steeds super uit en herken helemaal niets van het bovenstaande.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:20

Ik heb sinds kort beschermers van NEW, met bontvoering. Zitten erg goed bij die van mij, Ik heb er een (nep)bontvoering in, maar zelfs na de waterbak was de binnenkant gewoon droog.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:58

Carolien007 schreef:
Ik heb sinds kort beschermers van NEW, met bontvoering. Zitten erg goed bij die van mij, Ik heb er een (nep)bontvoering in, maar zelfs na de waterbak was de binnenkant gewoon droog.

O goed om te horen. Ik heb die ook net gekocht voor mn andere paardje. Hij gaat af en toe mee op training, maar gaat waarschijnlijk geen echte crossen lopen. Vond ze ook wel mooi passen... Heb ze alleen nog maar getest met springen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:29

gr_roos schreef:
PrietPraat schreef:
Dalmars slijten snel, slechte velcro en slechte pasvorm.

Ik heb mijn Dalmars al vanaf het moment dat ze in nederland te koop waren (jaar of 7 geleden) en dus nog de oude uitvoering. Ze zijn zeer intensief gebruikt en zien er nog steeds super uit en herken helemaal niets van het bovenstaande.

Best mogelijk :), Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:36

Ik heb zelf News. Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met die van kentucky?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:39

ben ook wel benieuwd naar, je ziet die nu veel opduiken. Die zijn behoorlijk prijzig!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:45

Ik heb CC beschermers voor rondom, zitten prima. Later kon ik een keer goedkoop aan een paar Styles komen voor de achterbenen, die gebruik ik nu vooral en de CC's nog voor de voorbenen. Ik zie wel duidelijk kwaliteitsverschil (mag ook wel voor de prijs). Dus een paar Styles voor de voorbenen staat op mijn verlanglijstje ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:45

Zelfde vraag hier. K vind die van Kentucky erg mooi :j

Heb nu nog NEW's en die zijn nog niet kapot en bevallen erg goed. Dus helaas....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:01

Kentucky's vond ik erg chique, heb ze nieuw in mijn handen gehad want een medecrosser had ze gekocht, vond alleen de harde plaat redelijk kort, heb ook nog een andere beschermer er naast gehouden en het scheelde wel een stukje, dat vond ik zelf wel een minpuntje, hoe ze in het gebruik zijn kan ik verder niet zeggen.