SuperTammy @ NK TREC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

SuperTammy @ NK TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:39

Het was even griezelen, maar ik heb het erop gewaagd en me ingeschreven voor het NK, mijn tweede poging op T3 niveau :+ De eerste poging was niet zo'n succes, dus tijd voor een nieuwe poging :D

Op vrijdag lekker op tijd heen gegaan en poownie geinstalleerd in de paddock. 's Avonds was de eerste veterinaire keuring. Fluitend doorheen, met o.a. een hartslag van 36 :+ Op zaterdag van start dus. Het intekenen van de kaart was al feest :') Normaal teken ik het aantal kilometers er ook in, maar ik kon maar niet vinden waar ik was en dus vanaf waar ik moest meten := Erg handig :n Uiteindelijk toch de weg gevonden ;) en op vrij snel de natuur in. Lekker rustig aan gedaan tot het eerste controlepunt, waar bokkers Karin en Francis zaten :) De tweede controlepost door mijn eigen stomme fout verkeerd aangereden :( Grote pad genomen ipv ruiterpad ernaast, dus -30 punten :\ Verder wel mooie paden :j
Afbeelding

Al vrij snel kwamen we bij de ingang van park Hoge Veluwe. Ik wilde al naar de ingang rijden om te vragen hoe ik erin kwam, bleek schuin achter me een post te zijn, tijd voor pauze :+ Tammy was nog laaaaaang niet toe aan pauze := Dus die heeft de helft van de tijd rondgedrenteld :') Na de pauze mochten we het park in. De volgende post kwam al snel, daar werd mijn kaart verzegeld en kregen we een Azimuth-opdracht. Nou is mijn enige ervaring daarmee een kaartleescursus te voet :+ en een A4 vol met graden+afstanden op een paard wat alleen maar vooruit wil en als je stil wilt staan achteruit, opzij, vooruit is dat niet zo'n handige combinatie zeg maar O:) Wel een poging gedaan, maar nadat ik dwars door een lading struiken bovenop een heuveltje eindigde heb ik maar besloten om de azimuth dit keer te laten zitten, nu ik de weg terug nog wist te vinden... Teruggereden naar de post en mijn kaart er weer bijgepakt. De rest van het park was echt mooi :j Nog wel een klein stukje verkeerd gereden, toen ik terugreed kwam ik Hans en Margot (piecon) tegen :) Stukje met hun opgereden, tot de volgende post. Helaas wel een paar meter te ver naar links, dus weer verkeerd aangereden :')
Afbeelding

Het was er echt zoooooooo mooi 8-)
Afbeelding

Na de post een rondje bos, gelukkig, want het begon aardig warm te worden. Helaas moesten we nog de hei oversteken... Lekker warm, zeg maar := Maar besloten om een galopje in te zetten, des te eerder waren we van de hei af. Paard was het daar mee eens :D
Afbeelding

Na de hei nog een klein stukje zoeken in het bos en op weg naar de uitgang. Was daar ineens de finish al! :oo We waren nog lang niet moe eigenlijk -O- Na het park dus maar het hele stuk teruggedraafd, hou ik Tammy ook te vriend :+ Bij de accomodatie dus nog een lekker fris paard!
Afbeelding

Keuring was dus ook weer geen probleem :) Alleen liep zij harder dan ik := Ik ben kreupelend teruggegaan naar de paddock, blijkbaar zat er iets niet goed, want vandaag had ik een mooie rode plek op mijn hiel :\ Gelukkig vakkundig getaped door mederuiter Ingrid +:)+ 's Avonds hebben we nog wel lekker door het zand geploeterd om de PTV te lopen, leuk 3 km in de hitte := Maar het zag er wel leuk uit :j

Vanochtend de laatste keuring, waar ze weer op haar sloffen doorheen kwam :+ Ondanks gedraai en zenuwkauwen toch een hartslag van 40. Raar beest :+ We konden van start dus! Omdat we deze keer niet vantevoren nog hadden gereden heb ik voor mijn doen vroeg opgezadeld en ingereden in de bak. Samen met Ingrid opgereden naar de MA, wat toch wel 10 minuten stappen was.
De MA ging eigenlijk wel goed :) Ik ben niet gebleven tot de uitslag, dus ik ben wel benieuwd naar mijn punten. Ik vermoed dat de stap niet goedgekeurd is, aangezien die soms wat huppelig was := De galop daarentegen ging goed :D het hele stuk gegaloppeerd en niet uit de galop gevallen, dus dat was al helemaal fijn *\o/* Ik vermoed dat we te hard gingen om nog punten te krijgen, maar goed :+
Op naar de PTV, die begon halverwege de hei :) Begonnen met onbeweeglijk stilstaan :') Als we nou een keer een opdracht beweeglijk stilstaan krijgen, kunnen we ook eens punten scoren <<) Gezien Tammy's beweeglijkheid en mijn voet heb ik er maar voor gekozen om alle afstapdingen over te slaan. Scheelt een hoop frustratie en tijd :+ Geen labyrinth aan de hand dus, en ook geen opstappen. Tijdens het afmelden voor het opstappen stond ze uiteraard perfect stil :')
De volgende twee waren heuvel op en heuvel af, echt heel leuk :j Wel wat zwaar zand, maar wel te doen. Omhoog in galop 8-) en naar beneden in draf, en door naar de smalle doorgang, die we ook in galop hebben gedaan. Daarna kwam de Verschrikkelijke Bezembak, aldus Tammy. Die had hem goed gezien, maar vind het alsnog nodig om vol overgave in de ankers te gaan :') Tweede keer aanrijden vloog ze er zo overheen +:)+ Toen was het even stappen lansg de weg naar het volgende bosje, waar je rest van de hindernissen waren. Begonnen met een boomstam, die ze gelijk sprong <3 door naar de laaghangende takken, die wel heel laag waren := Twee van de drie gingen eraf. Daarna geloof ik een boomstam onder de man en een aan de hand, die ik allebei maar onder het zadel heb gesprongen :) Het achterwaarts ging helaas niet goed. Dat kan ze prima, maar toen er net aan de andere kant een ruiter langs kwam galopperen was ze behoorlijk afgeleid en ging ze scheef :\ Zo zonde. Door naar het labyrinth, waar Karin zat :) Daar zwaaide ze zo weer doorheen :+ Karin heeft nog een mooie foto van ons gemaakt :D Zoek ons :D
Afbeelding

Onbeweeglijk stilstaan heb ik overgeslagen, net als de smalle doorgang aan de hand. Geloof dat dat alles was, alleen nog een dubbelsprong. Die stond mij wat te hoog := Anders had ik hem wel willen doen, maar de tweede sprong stond zeker op 80cm volgens mij en dat durf ik niet :o := Door naar de finish dus en klaar :D Poownie afgespoel en lekker gerold in de buitenbak. Zelf lekker bijgekomen in de schaduw en na een tijdje rustig aan in gaan pakken en naar huis. Ook wel weer eens fijn om op tijd thuis te zijn :+ alleen nu ben ik wel erg benieuwd naar het uiteindelijke resulataat :+ Even geduld hebben nog :)

Samengevat; geen groot aantal punten, maar wel enorm fijn gereden :j

Oh, het is wel een erg lang verhaal geworden :=
edit; foto toegevoegd

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:46

ben ik nou zo kippig of zijn jullie gewoon heel slecht te zien op delaatste :=ik zie jullie denk ik al :+
Leuk verslag Wendy! :D Ben toch benieuwd hoeveel punten jullie gescoord hebben :j

Anoniem

Re: SuperTammy @ NK TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:52

heb ik je dus toch wel gezien.
wist niet zeker of jij dat was....
bij nummer 4/5, de heuvel.
zag er goed uit,knap dier heb je.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:53

Leuk verslag Wendy, ik kan je helaas niet helpen met de vraag hoeveel punten je had. Maar het was inderdaad een superweekend.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:04

wat een geweldig verslag!!
Het klinkt als een geweldig mooi opgezette wedstrijd! Prachtig (veel te warm :+ ) weer gehad ook!

Hopelijk is je voet gauw weer heel :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:26

Klinkt alsof ook jullie al met al een lekker weekend hebben gehad. En die bezembak ging helemaal niet zo beroerd hoor... ;) Wel toevallig dat ik daar nu weer bij zat, in Kootwijk destijds ook dus ik kan officieel verklaren dat er zeer zeker flinke progressie zit in het nemen van de bezembak <<)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:30

Deze vond ik niet zo eng als die van Kootwijk := Maar inderdaad progressie, dit keer ging ie in de tweede poging al :D

Daantjee12 schreef:
ben ik nou zo kippig of zijn jullie gewoon heel slecht te zien op delaatste :=

Dat is toch duidelijk? :?

:= :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:15

Ja echt wel, ik zie ze ook. Maar ja, ik heb die foto dan ook gemaakt. :P

Wat was het een lekker weekend hè? Ben benieuwd naar jullie PTV-punten, je was bij mijn hindernis iig heel positief over dat je alles gesprongen had! Maar die laatste dubbel dus niet, ik vond 'm ook best flink staan hoor, zelfs voor T1/T2. Weet ook niet of ik 'm gedaan zou hebben.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:15

Leuk verslag Wendy!
Klinkt als een geslaagde en warme dag!

Ik kan jullie ook niet zo goed zien op die laatste foto, is het achter dat groene blaadje??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:17

Ja, die ene :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:33

:')

Volgens mij zie ik jullie links?

leuk verslag en jammer van de punten maar toch de bezembak gesprongen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:20

Leuk verslag, maar ehm die laatste foto, zie wel drie dingen die jullie kunnen zijn op verschillende hoogten, weet dus niet zo goed welke :?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:45

Bezemhindernis :') Bezems zijn om te vegen, niet om overheen te huppelen, ik snap dat best.

Weer een fijn verslag, zo te lezen weinig last gehad van de hitte (Tammy dan?)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 08:49

Twee halve liters water mee onderweg om te koelen en na de rit ook fllink gekoeld. Heeft wel geholpen :j