De eerste poging was niet zo'n succes, dus tijd voor een nieuwe poging
Op vrijdag lekker op tijd heen gegaan en poownie geinstalleerd in de paddock. 's Avonds was de eerste veterinaire keuring. Fluitend doorheen, met o.a. een hartslag van 36
Op zaterdag van start dus. Het intekenen van de kaart was al feest
Normaal teken ik het aantal kilometers er ook in, maar ik kon maar niet vinden waar ik was en dus vanaf waar ik moest meten
Erg handig
Uiteindelijk toch de weg gevonden
en op vrij snel de natuur in. Lekker rustig aan gedaan tot het eerste controlepunt, waar bokkers Karin en Francis zaten
De tweede controlepost door mijn eigen stomme fout verkeerd aangereden
Grote pad genomen ipv ruiterpad ernaast, dus -30 punten
Verder wel mooie paden

Al vrij snel kwamen we bij de ingang van park Hoge Veluwe. Ik wilde al naar de ingang rijden om te vragen hoe ik erin kwam, bleek schuin achter me een post te zijn, tijd voor pauze
Tammy was nog laaaaaang niet toe aan pauze
Dus die heeft de helft van de tijd rondgedrenteld
Na de pauze mochten we het park in. De volgende post kwam al snel, daar werd mijn kaart verzegeld en kregen we een Azimuth-opdracht. Nou is mijn enige ervaring daarmee een kaartleescursus te voet
en een A4 vol met graden+afstanden op een paard wat alleen maar vooruit wil en als je stil wilt staan achteruit, opzij, vooruit is dat niet zo'n handige combinatie zeg maar
Wel een poging gedaan, maar nadat ik dwars door een lading struiken bovenop een heuveltje eindigde heb ik maar besloten om de azimuth dit keer te laten zitten, nu ik de weg terug nog wist te vinden... Teruggereden naar de post en mijn kaart er weer bijgepakt. De rest van het park was echt mooi
Nog wel een klein stukje verkeerd gereden, toen ik terugreed kwam ik Hans en Margot (piecon) tegen
Stukje met hun opgereden, tot de volgende post. Helaas wel een paar meter te ver naar links, dus weer verkeerd aangereden

Het was er echt zoooooooo mooi

Na de post een rondje bos, gelukkig, want het begon aardig warm te worden. Helaas moesten we nog de hei oversteken... Lekker warm, zeg maar
Maar besloten om een galopje in te zetten, des te eerder waren we van de hei af. Paard was het daar mee eens

Na de hei nog een klein stukje zoeken in het bos en op weg naar de uitgang. Was daar ineens de finish al!
We waren nog lang niet moe eigenlijk
Na het park dus maar het hele stuk teruggedraafd, hou ik Tammy ook te vriend
Bij de accomodatie dus nog een lekker fris paard!
Keuring was dus ook weer geen probleem
Alleen liep zij harder dan ik
Ik ben kreupelend teruggegaan naar de paddock, blijkbaar zat er iets niet goed, want vandaag had ik een mooie rode plek op mijn hiel
Gelukkig vakkundig getaped door mederuiter Ingrid
Maar het zag er wel leuk uit
Vanochtend de laatste keuring, waar ze weer op haar sloffen doorheen kwam
Ondanks gedraai en zenuwkauwen toch een hartslag van 40. Raar beest
We konden van start dus! Omdat we deze keer niet vantevoren nog hadden gereden heb ik voor mijn doen vroeg opgezadeld en ingereden in de bak. Samen met Ingrid opgereden naar de MA, wat toch wel 10 minuten stappen was.De MA ging eigenlijk wel goed
Ik ben niet gebleven tot de uitslag, dus ik ben wel benieuwd naar mijn punten. Ik vermoed dat de stap niet goedgekeurd is, aangezien die soms wat huppelig was
De galop daarentegen ging goed
het hele stuk gegaloppeerd en niet uit de galop gevallen, dus dat was al helemaal fijn
Ik vermoed dat we te hard gingen om nog punten te krijgen, maar goed
Op naar de PTV, die begon halverwege de hei
Begonnen met onbeweeglijk stilstaan
Als we nou een keer een opdracht beweeglijk stilstaan krijgen, kunnen we ook eens punten scoren
Gezien Tammy's beweeglijkheid en mijn voet heb ik er maar voor gekozen om alle afstapdingen over te slaan. Scheelt een hoop frustratie en tijd
Geen labyrinth aan de hand dus, en ook geen opstappen. Tijdens het afmelden voor het opstappen stond ze uiteraard perfect stil
De volgende twee waren heuvel op en heuvel af, echt heel leuk
Wel wat zwaar zand, maar wel te doen. Omhoog in galop
en naar beneden in draf, en door naar de smalle doorgang, die we ook in galop hebben gedaan. Daarna kwam de Verschrikkelijke Bezembak, aldus Tammy. Die had hem goed gezien, maar vind het alsnog nodig om vol overgave in de ankers te gaan
Tweede keer aanrijden vloog ze er zo overheen
door naar de laaghangende takken, die wel heel laag waren
Twee van de drie gingen eraf. Daarna geloof ik een boomstam onder de man en een aan de hand, die ik allebei maar onder het zadel heb gesprongen
Het achterwaarts ging helaas niet goed. Dat kan ze prima, maar toen er net aan de andere kant een ruiter langs kwam galopperen was ze behoorlijk afgeleid en ging ze scheef
Zo zonde. Door naar het labyrinth, waar Karin zat
Daar zwaaide ze zo weer doorheen
Karin heeft nog een mooie foto van ons gemaakt
Zoek ons

Onbeweeglijk stilstaan heb ik overgeslagen, net als de smalle doorgang aan de hand. Geloof dat dat alles was, alleen nog een dubbelsprong. Die stond mij wat te hoog
Anders had ik hem wel willen doen, maar de tweede sprong stond zeker op 80cm volgens mij en dat durf ik niet
Door naar de finish dus en klaar
Poownie afgespoel en lekker gerold in de buitenbak. Zelf lekker bijgekomen in de schaduw en na een tijdje rustig aan in gaan pakken en naar huis. Ook wel weer eens fijn om op tijd thuis te zijn
alleen nu ben ik wel erg benieuwd naar het uiteindelijke resulataat
Even geduld hebben nog
Samengevat; geen groot aantal punten, maar wel enorm fijn gereden
Oh, het is wel een erg lang verhaal geworden

edit; foto toegevoegd