Startkaart Dressuur /Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keep

Startkaart Dressuur /Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:14

Nu heb ik nog een vraag.
De statrtkaart van endurance en dressuur staan samen op 1 kaart.
Als ik lid ben van de endurancevereniging en KNHS, moet ik dan ook nog apart lid zijn van een rijvereniging ??

En Kan het andersom ook of niet, het lijkt mij leuk om dressuur en endurance te gaan starten.
Het zou toch een hoop rompslomp geven als je van meerdere verenigingen lid moet zijn.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:49

Ik weet niet zeker hoe het zit voor het starten van dressuur wedstrijden, volgens mij moet je dan lid zijn van een vereniging (alsin; pony/ paard/ dresuur vereniging).

Voor de endurance is het genoeg dat je lid bent van de endurancevereniging + startkaart KNHS.

Qua papieren ben je klaar voor de endurance :D (hoewel ... zijn je paard zijn entingen OK? Daar zijn ze heel strikt in ;) valt ook onder 'papierwerk')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:55

Als je een dressuurstartkaart hebt, moet je ook lid worden van een gewone vereniging. Sommigen doen aan papieren lidmaatschap en dan is het niet zo duur. Met die dressuurstartkaart kan je ook endurancewedstrijden rijden als je dus ook lid bent van de endurancevereniging.
Er bestaan ook aparte endurancestartkaarten, dan mag je geen dressuur starten en hoef je geen lid te worden van een gewone vereniging.
Als je dus endurance en dressuur wil starten, moet je dus inderdaad van twee verenigingen lid worden.

Let inderdaad heel goed op de entingen voor de endurance, iedere wedstrijd kunnen er weer mensen gelijk naar huis omdat de basisenting neit in orde is, of omdat er ergens een keer te laat ge-ent is.

keep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 15:37

Mijn paard heeft de basisinentingen en is daarna jaarlijks geent, dat is toch voldoende ??
Of moeten ze misschien ieder half jaar geent worden.

risky

Re: Startkaart Dressuur /Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:58

Nee, jaarlijks is goed.

Let wel op met enten, ik dacht je binnen 7 dagen na een enting niet mag starten (staat in de regelementen op de knhs)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:14

als je een AV hebt kan je via de vereniging AVS ook starten, dressuur. Scheelt ook alweer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:45

Als hij na de basisenting steeds maximaal na 365 dagen is ge-ent is het goed. En inderdaad, binnen 7 dagen na het enten mag je niet starten, zowel geen dressuur als endurance.

Joelle, hoe duur is het lidmaatschap van het AVS eigenlijk? Dat komt er dan dus wel bij.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:00

ja klopt. Dat is een keuze die je dan maakt, maar vaak al hebt gemaakt. Als je je paard koopt en je hem op je naam laat zetten ben je vaak ook al lid.
het lidmaatschapsgeld zou ik ook moeten opzoeken

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:10

Rond de 80 euro per jaar.

keep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:29

Dan nog een vraag, het paard staat nog niet op naam, hij heeft een duits paspoort.
Hoe moet ik dit doen??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:08

Volgens mij hoeft het niet op je naam te staan. Je moet wel bepaalde pagina's kopiëren voor de aanvraag van de startkaart, maar ze kijken niet of het paard echt op jouw naam staat.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:37

Paard hoeft niet op naam te staan voor een startkaart.
Staat het paard wel in Nederland?

keep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:40

weslyjune schreef:
Paard hoeft niet op naam te staan voor een startkaart.
Staat het paard wel in Nederland?

Ja, hij staat wel in nederland

keep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:42

ALs je via het AVS dressuur wil rijden, neem ik aan dat je paard dan ook bij het AVS ingeschreven moet staan ??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:50

Inderdaad en dat kost dus voor het lidmaatschap ongeveer Eur 80,-- per jaar zegt Hilli hierboven.
Volgens mij kan het goedkoper met een papieren lidmaatschap, even zoeken en vragen bij verenigingen in je buurt of ze dat hebben. Dan maak je geen gebruik van hun faciliteiten, maar heb je ook geen verplichtingen en dat lidmaatschap is vaak goedkoper.