[WN] Zoë en haar nieuwe outfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Zoë en haar nieuwe outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:41

Eindelijk na mijn nieuwe zadel, nu ook eindelijk mijn nieuwe pad binnen, dus tijd voor wat foto's om te showen :D

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Heeft er nog eimand advies, ben nu toch al enekel weken serieus met haar bezig, maar die dikke vette buik wil er maar niet af. En daardoor blijft het zadel toch onder het rijden naar voren schuiven :(

mirijam

Re: Zoë en haar nieuwe outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:37

Ziet er heel mooi uit!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:49

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:54

wat een gaaf zadel! erg mooi dat donkerbruin :j hoe groot is je fjord? hij oogt groot :P

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 07:39

Jette schreef:
wat een gaaf zadel! erg mooi dat donkerbruin :j hoe groot is je fjord? hij oogt groot :P

Dank je , ben ik ook heel blij met mijn nieuwe zadel :j Zo groot is ze eigenlijk niet, ze is zo'n 1.46 denk ik, maar ik ben zelf niet zo groot ;)

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:45

Mooi hoor. Leuk om eens een groen setje te zien!

Pumi schreef:
ben nu toch al enekel weken serieus met haar bezig, maar die dikke vette buik wil er maar niet af.
volgens mij gaat dat ook niet zo snel. Mensen met overgewicht hebben toch ook niet binnen enkele weken een platte buik :D Maar keep up the good work! *\o/*

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:46

Gewoon lekker aan het werk houden en geen overmate aan (extra) voer dan komt dat vanzelf helemaal goed ;)
En inderdaad dat groen is echt een leuk setje!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:38

Staat erg goed. En beetje het lot met een fjord, weinig schoft, rondgeribd, brede rug. Weet niet in hoeverre je een staartriem kan bevestigen. Moet zeggen dat ik ze niet eens zoveel te dik vind op de foto's voor een fjord.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 12:13

crow schreef:
Staat erg goed. En beetje het lot met een fjord, weinig schoft, rondgeribd, brede rug. Weet niet in hoeverre je een staartriem kan bevestigen. Moet zeggen dat ik ze niet eens zoveel te dik vind op de foto's voor een fjord.

Foto's zijn tactisch genomen, ze is opzich niet te dik. Maar ze heeft zo'n akelige grasbuik, van het gras wat niet eens in het land staat :(

We trainen gewoon door en het moet uiteindelijk toch lukken :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:15

Hoe bevalt het zadel je verder eigenlijk? Ik heb hem al een tijdje op het oog, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hem ook nieuw hebben gekocht :))

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 13:03

MLoeser schreef:
Hoe bevalt het zadel je verder eigenlijk? Ik heb hem al een tijdje op het oog, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hem ook nieuw hebben gekocht :))

Hij bevalt mij erg goed, hij moet wel echt ingereden worden. Vandaar dat ik met dit mooie weer met chaps rij, dan is het zadel wat minder glad :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:36

Pumi schreef:
MLoeser schreef:

Hij bevalt mij erg goed, hij moet wel echt ingereden worden. Vandaar dat ik met dit mooie weer met chaps rij, dan is het zadel wat minder glad :D

Goed om te horen :)) en hoe reageert je paard erop? lekker ontspannen? ruim in de beweging? :P Het staat haar in ieder geval wet ontzettend mooi :~

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:38

Mooi setje!
Je kunt een graasmasker proberen, dat heeft bij mijn paard erg geholpen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:10

Gaaf zadel, mooie pad! Doe blik van Zoë op de tweede foto! *\o/* _/-\o_
Lekker blijven trainen, dan komt het helemaal goed! :j

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:09

Super gaaf zadel! Ik heb hem als testzadel gehad en vond hem in het echt nog mooier alleen vond ik hem achter heel hoog liggen en dat werd niet echt minder toen ik erop zat. Ik zie dit ook terug in jou foto's, heb je hier geen last van? Ik had het gevoel erg naar voren geduwt te worden en vond het zadel ook heeeel glad.

Over die grasbuik, meer buikspieroefeningen? Goed lang laag en actief rijden? Veel galoperen is mij ook wel eens verteld.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:17

Schitterende Fjord !!!

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:20

ziet er goed uit, balkjes draven hielp bij de mijne super tegen het buikje!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:42

Oohja, nog een vraagje, is het ok zo met westernpad en zonder inlages eronder? Anders dan ga ik me ook zo'n pad zoeken! :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:46

Brede fenders!

Je paard dunner? -> graasmasker :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:16

Ploempje schreef:
Oohja, nog een vraagje, is het ok zo met westernpad en zonder inlages eronder? Anders dan ga ik me ook zo'n pad zoeken! :P

Ik heb er een shockpad onder van Just western, daar zitten inlages in :j Is wel een hele stugge pad en vrij lang.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:19

Bedankt voor jullie tips omtrent Zoë haar vette pens :o grasmasker hoeft niet meer, want het land is kaal en zwart, dus ze staan nu in de rijbak en krijgen hooi en brok. We zullen binnen kort eens wat drafbalkjes aanschaffen, die wilde ik toch al hebben en maar gewoon door gaan met haar aan het werk zetten. Ze zal hem toch vanzelf wel kwijt raken ;)

Iedereen ook bedankt voor de leuke reacties op haar nieuwe outfit, ben er ook erg blij mee *\o/*

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:57

wat dacht je van kilometers rijden ,gaat haa buik ook wat minder worden ,wij hebben ook een fjord op stal staan ,dus ik ken het buikprobleem ,veel ritten maken ,helpt echt

milrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:50

Hoeveel brok geef je, want die van mij krijgt alleen s'morgens en savonds een klein handje muesli en een bekertje haver, ze heeft een mooie platte buik. En overdag 3 á 4 x per dag een handje hooi.

Ze kunnen goed leven van hoofdbestanddeel hooi, mits van goede kwaliteit.

Die van mij loopt hoog in de westernsport, dus er zit genoeg energie in.

En natuurlijk veel verschillende oefeningen blijven doen, inderdaad veel verzameld galoperen, met de achterbenen goed onder het lijf en dus aangespannen buik spieren, maar ook buiten ritten met veel kilometers helpen een handje. Blijf afwisselen. :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 20:59

milrosa schreef:
Hoeveel brok geef je, want die van mij krijgt alleen s'morgens en savonds een klein handje muesli en een bekertje haver, ze heeft een mooie platte buik. En overdag 3 á 4 x per dag een handje hooi.

Ze kunnen goed leven van hoofdbestanddeel hooi, mits van goede kwaliteit.

Die van mij loopt hoog in de westernsport, dus er zit genoeg energie in.

En natuurlijk veel verschillende oefeningen blijven doen, inderdaad veel verzameld galoperen, met de achterbenen goed onder het lijf en dus aangespannen buik spieren, maar ook buiten ritten met veel kilometers helpen een handje. Blijf afwisselen. :j

Ze krijgt eigenlijk helemaal geen brok, wordt ze al snel heethoofdig van :( Ik blijft dus gewoon lekker doorrijden, ze raakt die buik vanzelf kwijt, ben tevens opzoek naar een tijdelijke andere pad tegen het schuiven en een banaansingel.

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:59

Ik denk ook dat als je gewoon door blijft trainen, het er vanzelf af gaat :) Veel kilometers maken heeft bij mijn bijrijdpaard ook goed geholpen. (en tevens is haar conditie flink omhoog gegaan, leuke bijkomstigheid!)
De kleur groen staat haar erg goed!