[SGW] Crossbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrlnxloon

Crossbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 12:20

Ik rijd met mijn e-pony bij de paaden B cross. Ik wil crossbescherming aanschaffen maar weet niet precies welke goed is en waar ik deze het beste kan kopen..

jullie tips?

anneliesdj

Re: Crossbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:22

Belangrijkste om op te letten is of het geen water opneemt en goed ademt/doorlatend is.
Wat je verder wilt is afhankelijk van je budget en evt je paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:56

www.canter-equipment.nl heeft ruimschoots keus en veel ervaring.
Waar je op moet letten is vooral de pasvorm en dat is merkafhankelijk. Water opnemen doen ze allemaal, daar ontkom je niet aan.

Bekende crossmerken zijn stylesm, new, cc en dalmar en het hangt idd mede van je budget af wat voor jou geschikt is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:05

Lielle schreef:
Water opnemen doen ze allemaal, daar ontkom je niet aan.

Nee hoor, zeker de speciale crossbescherming neemt hooguit een druppel op. Die van mij is ook waterdicht.
Maar wat ik bedoelde was dat je moet opletten als je gewone pijpkousen haalt, die kunnen daar niet tegen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:08

zeker weten van wel. Ik heb zowel styles als new en beide nemen water op. Kan ook niet anders, voel maar eens aan de stof. Het is niet zo erg als bij bv bandages of standaard peesbeschermers, maar ze blijven per definities niet droog. Ik laat ze ook altijd drogen na een training of wedstrijd (eerst afspoelen).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:10