Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Ik ben met western begonnen op een manege waar ze beide aanboden, zowel dressuur als western. Voor de western werden wel andere paarden gebruikt dan voor de dressuur. Goede en ervaren Quarter Horses, waar je als beginnend western ruiter heel veel van kon leren. Goed opgeleidde paarden zijn in mijn ogen een pre, en helaas is dat bij een dressuur manege niet altijd het geval...
Ik heb een jaar lang beide naast elkaar gedaan, maar raakte verknocht aan het Quarterras en omdat ik zelf niet zo groot ben en de warmbloeden in de lessen te groot en niet altijd even rustig, heb ik na een flinke smakkerd van een dressuurpaard de overstap gemaakt naar western en heb ik nooit meer teruggekeken.
Wat ik me voor moet stellen onder Destern weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat een manege alleen maar paarden heeft die zowel voor western als voor dressuur worden gebruikt, maar een ideale oplossing vind ik dat niet.
Net zomin als een dressuurinstructeur ineens westernlessen gaat geven en een manege overstapt op ook het geven van western (destern?) lessen omdat er steeds meer vraag naar is.
Sonja schreef:Tja, Destern...
We hebben hier wel eens een discussie over gehad, misschien dat "fusion" of desnoods "country" een goede naam zou kunnen zijn voor wie niet kan/wil kiezen.
Ik geef zelf dressuurles, maar m'n westernkennis druipt daar wel in door. Ik ben (nog) meer met signaalhulpen gaan rijden én instrueren. En mijn dressuurklanten kijken ook niet raar op van trailoefeningen, of eens pionnen in de bak en uitreiking van een horsemanshipproefje voor de les met het vriendelijke verzoek het even uit het hoofd te leren voor aanvang van de les omdat we daar mee gaan werken.
Mij zal het persoonlijk volledig worst wezen hoe iets genoemd wordt. Als het maar goed en prettig uitgevoerd wordt.
Wat heb je te verliezen als je 't probeert?
rutting schreef:hoi vond het western rijden al geweldig toen ik nog dressuur reed.
de overstap was gauw gemaakt naar het western wil nu niks anders meer.
heb fybromyalgie en het springen moest ik daarom opgeven,paard verkocht en een manege opgezocht waar er western gereden werd was direckt verkocht dit is het, heb nu sinds 3 jaar een quarterhorse waar ik wedstrijden mee rijd,vind western leuker veelzijdige en super gaaf.voor mij geen dressuur en springen meer rij nu bijna 8 jaar western waarvan 1 jaar wedstrijden onderling start nu met mijn eigen quarter wran wedstrijden western kent veel onderdelen nml trail,trail in hand ,showmanship at halter,horsemanship,reining,pleasure,cutting,working cowhorse,barrelrace zelfs in wedstrijd vorm zo kan ik nog wel even door gaan gr sandy
ElCid schreef:Cowboy/ western dressage is iets wat al langer bestaat, ik hoop dat wat ze bij jou "Destern" ( wat een idiote naam, overigens) hier op lijkt, want dan is het zeker de moeite waard:
http://www.westerndressageassociation.org/
http://www.youtube.com/watch?v=d46J87RN7eY
http://www.youtube.com/watch?v=NHYlPnaHnN4
http://www.cowboydressage.com/westernDressage.html
kattekind schreef:Je kan natuurlijk eerst zelf een paar "echte" westernlessen gaan volgen, bij een goede western stal.
Dan kun je voor jezelf iig uitmaken of het je wat lijkt of niet.
Ik rijd western op een NRPS-merrie die, voor ik haar kocht, "engels" werd gereden. De overstap is prima uitgevallen, paard is van zichzelf nogal een schrikachtig heethoofd en door de western training (en wellicht ook de manier van lesgeven van mijn trainer) is het paard een stuk relaxter geworden.
kelseyxisa schreef:kattekind schreef:Je kan natuurlijk eerst zelf een paar "echte" westernlessen gaan volgen, bij een goede western stal.
Dan kun je voor jezelf iig uitmaken of het je wat lijkt of niet.
Ik rijd western op een NRPS-merrie die, voor ik haar kocht, "engels" werd gereden. De overstap is prima uitgevallen, paard is van zichzelf nogal een schrikachtig heethoofd en door de western training (en wellicht ook de manier van lesgeven van mijn trainer) is het paard een stuk relaxter geworden.
mmm oke, ik krijg over een maandje mn eigen paard, samen met mijn moeder, dus ik weet natuurlijk nog niet hoe dit haar / hem gaat bevallen. Maar bedankt ! ik denk toch dat ik het ga proberen !.

) maar de bedoeling is om gewoon echt door te gaan naar Western. Op dit moment werken we heel veel naar ontspanning toe wat echt heel belangrijk is bij mijn paard. Hij is vroeger wel western beleerd en gereden dus in principe kan hij alles al, maar hij raakt te snel in paniek door een slecht verleden. Op dit moment werkt deze manier van rijden het beste bij hem.
.