Reed samen met Kristel met haar fjord Beer, harstikke fijn want zonder haar was ik vast verdwaald, haha. Vond het allemaal zo leuk dat ik regelmatig totaaaal vergat op de lintjes te letten
Onze B-tjes waren harstikke leuk met elkaar, tempo paste prima en we hebben lekker veel gekletst onderweg.Hier ons verslagje van de dag!
De aankomst in Otterlo, samen met stalgenootje en haar paard. Bailey stapte uit de trailer en besloot dat hij het allemaal wel leuk vond waar hij was.

Op de voorkeuring had hij een hartslag van 32 ('klinisch dood' volgens rijmaatje
). Toen één van mijn grooms hem terug leidde naar het trailerterrein besloot meneer dat het tijd was voor een lolletje. Voordat ze het doorhad had hij zich losgetrokken en ging met een prethoofd en in volle rengalop het pad af waar hij bij de trailers gelukkig opgevangen werd door allemaal lieve paardenmensen. Goed, mijn paard was al warm gelopen dus.
Voor de start

Klaar voor de start... af!

Vlak voor het eerste groompunt op 10 kilometer, met nog frisse, fruitige B-tjes! Bailey met een blij hoofd, die had het prima naar z'n zin.

Even koelen, topgroom komt er al aan!

En weer lekker verder. Wat deed hij het goed! Lekker steady in een flink drafje. Had er geen kind aan zo braaf was hij, alsof hij precies wist wat de bedoeling was, hij vond het zo prachtig!

Bij de p/a, even koelen en Bailey laten drinken. Hij mocht ook gewoon uit emmers drinken hoor

Na drie minuten hartslag van 52, netjes dus.

Weer verder, na 20 kilometer ging de automatische drafpiloot aan. Hier ook een stukje samengereden met een duits meisje en een zwart paard, heel gezellig.
Bij het derde groompunt op 30 km, hier moest hij eigenlijk plassen maar wilde niet, en was ook wel een beetje moe aan't worden. Het was ook zo warm en de paden zo zwaar! Maar daar waren weer mijn supergrooms met water waar hij voor emotionele steun lekker aan kon plakken

Finish!

Heel even gewacht en toch snel aangeboden, hartslag van 60 dus net goed. Daarna nog wat koelen, eten en drinken voor meneer, waar ik hem voor het eerst heb zien kiezen tussen eten in plaats van alles aan te nemen wat je hem voorlegt. Hij wilde geen appels, hij wilde hooi! Prima hoor.

Op de nakeuring had Bailey weer een hartslag van 48 en kreeg ik complimenten van de dierenarts over zijn waardes en hoe hij erbij stond, ze vond het knap dat we het zo goed uitgereden hadden. Dat is nog eens een supercompliment!!

Daarna Bailey rustig in het paddockje met gras en hooi. Hier wilde hij dan toch wel plassen. Puntje om aan te werken, want dat mag hij ook best onderweg doen natuurlijk. Hierna hebben we lekker frietjes gegeten op het terrein en zijn vervolgens teruggereden naar huis. Meneer stond ook zo weer keurig op de trailer.
Met 28 graden en zware paden geen makkelijke rit met heel veel uitvallers, we hebben het ons niet makkelijk gemaakt voor een eerste rit
Ben heel erg blij met de 8,5 km/u waarmee we uiteindelijk gereden hebben en waarmee ik met een blij, vrolijk en gezond paard over de finish ben gekomen! Enneuhm... omdat ik geen K1 maar KK reed heeft die 8,5 per uur ons ook nog eens de tweede plaats in de KK opgeleverd
Maar het leukste vond ik Bailey's mentaliteit. Ik wist allang dat ik een ontdekkingsreiziger heb, dat hij vreemd terrein mooi vindt om te lopen en dat hij vraagt om uitdagingen, maar dat hij in zo'n vreemde omgeving met al die onbekende drukte en spanning om zich heen zich zó in z'n element zou voelen zag ik echt niet aankomen. Hij had zo'n ontzettende lol erin! Ja, nogmaals, ben heeeeeel trots op hem!
En trots ben ik natuurlijk ook op mijn superlieve grooms, zonder hen hadden we het nooit gered op zo'n zware dag.
Ook organisatie en alle vrijwilligers, bedankt! Alles was super geregeld, voor ons was het een perfect debuut, we hebben echt genoten

Op naar de volgende keer!