middenvoetsbeentje gebroken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

middenvoetsbeentje gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 17:49

help,
ik heb mijn middenvoetsbeentje gebroken ( gehad) maar het blijft ontzettend gevoelig met paardrijden, en ook kan ik deze voet amper in de beugel houden van de pijn, schiet dus in de draf en galop vaak door de beugel heen met 1 voet of raak de beugel kwijt.
nu vroeg ik me af of die korfjes helpen op de beugels of dat je dan ook zodanig druk krijgt op je voet dat het alsnog pijn doet?
het is nu een maand of 3 geleden, zit weer voldoende aangesloten maar voor mijn gevoel knarst het nog steeds :(

alleen stappen is natuurlijk ook niks dus hoop dat jullie me kunnen helpen
zijn die korfjes de oplossing ja of nee?

wil ze best aanschaffen als het werkt maar zag dat ze vrij prijzig zijn dus hoop op ervaringen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:53

Het zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Maar ik denk dat het ook wel goed is om even je HA te bellen of dit wel hoort en of je er op medisch gebied niet iets aan kunt doen.

Wat je ook kan proberen zijn dit soort beugels proberen als het met de korfjes niet lukt. De kans is namelijk groot dat de korfjes ophouden waar het breukje net zit. Echter, met deze beugels mag je in principe niet in KNHS wedstrijden starten, op endurance na. Daar komt nog bij dat het een behoorlijke investering is.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 17:57

hihi gekke beugels maar misschien wel de oplossing voor mij...
medisch is er weinig aan te doen, zij zegt dat dat knarsende gevoel tussen mijn oren zit daar de breuk netjes aan elkaar zit, het is een heel iritant gevoel en goed te vergelijken met dat je knie of elleboog wil "knakken" om op zijn plek te komen maar blijft hangen in het moment voordat de verlossende "knak"komt
zeurderig en trekkend gevoel ( hoop dat het nog gesnapt word :P )

ik rij geen wedstrijden alleen les en recreatie dus om de regels hoef ik het niet te laten :D

als mijn voet zo'n zeer blijft doen dat ik amper normaal kan draven dan heb ik die kosten er 1000% voor over, wilde alleen de ervaringen even weten of het inderdaad iets zou doen.

de breuk zit precies voor het punt waar je voet en onderbeen elkaar raken,
ik heb foto's op de telefoon staan van de dag dat hij brak, lekker blauw en een bobbel van het botje maar weet niet of mensen daaropzitten te wachten ;)
Laatst bijgewerkt door matasja op 10-09-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Re: middenvoetsbeentje gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:58

Misschien kun je eens op bokt vragen of je dergelijke beugels van iemand een keer kan proberen, maar ik denk dat het nog wel eens een goede oplossing voor je kan zijn, omdat je de druk over je hele voet kan verdelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:47

Die beugels zijn echt _/-\o_

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:49

Ik heb een keer met zulke beugels gereden. het was ff wennen maar uiteindelijk rijd het errug lekker.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:03

Heb ze gekocht en geeft veel ondersteuning, jammer dat ze zo lomp zijn

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:09

Geen last meer van je voet? Want daar gaat het uiteidenlijk toch om? Dat je weer vollop van je paard kan genieten? :)