[SGW] Nabespreking SGW Oenkerk 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Nabespreking SGW Oenkerk 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 09:15

Ondanks dat ik zelf helaas niet mee kon doen, ben ik wel heel erg benieuwd hoe de rest het gedaan heeft. Kom maar op met die verslagen! :D

ai_luf_u

Re: Nabespreking SGW Oenkerk 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:06

ik zit nu in de auto terug, dus een kort verslagje :) dressuur ging wel aardig, 193. springen foutloos, maar het was zo warm! toen de cross, weigering op 6 en boompje voor het water. het voelde ook niet lekker aan. was 6 seconde te snel. die tijd was ook niet goed afgesteld, want ik van twee anderen gehoord hoe het ging, en die waren allemaal te snel, maarja beetje jammer dus...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:44

Ik ben dus even wezen kijken, en ik vond het erg leuk om te zien!
Heb wel een meisje vlák voor de finish van de cross zien vallen, dat vond ik echt l*ullig voor d'r :(:)
Het was indd warm, 't lijkt me helemaal erg voor jullie met bodyprotector aan!

@ai_luf_u, hoe bedoel je te snel? :) (beginnersvraag misschien, maar heb niet echt verstand van cross ofzo :Y) )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:45

ik heb echt bagger gereden. Het zat me niet mee vandaag ik heb de hele dag alles al tegen zitten
tutje had geen zin en vond het bij h3 welletjes en ging alleen maar omhoog. Frits kwam niet goed bij h5 en kwam in gevecht met de grondbalk waardoor ik aan het modderhappen ben geweest.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:08

@Ai_luf_u: Balen van je weigering, maar verder netjes toch?
@Bianca: Balen ja!! Volgende keer beter!

Mijn dressuur ging wel erg fijn, ondanks de blijvende spanning in de stap. 182, tja met 4en en 5en voor alle staponderdelen kan de rest nog zo goed gaan.. T kan allemaal nog net wat beter, al ben ik al lang blij dat ze nu op wedstrijd gewoon te rijden is (behalve de stap dan).
Springen ging foutloos, maar de manier waarop baalde ik een beetje van. Controle was ver te zoeken, wat een paar hele debiele sprongen opleverde. Mijn paardje met superconditie die nooit zweet was na het springen al helemaal zeiknat :=
Cross ging zoals altijd weer superfijn. Alleen beetje rare sprong op de wateraf/insprong. Ze zag ineens het water en sprong helemaal naar links wat ik in de lucht wilde corrigeren :o Zal wel een leuke foto worden :=
Ze werd alleen een beetje heul erg fanatiek, waardoor je mij geloof ik door het hele bos hebt kunnen horen ''hooo verdomme hoooo!!'' Dat ze terug moet komen voor hindernissen snapt ze nu wel, maar bochten kun je toch gewoon plat doorheen :? En dan alsnog iets van 10/20 seconden buiten de tijd met haar omhooggesprongen galop := We konden niet echt in een fijne crossgalop komen door al die bochten!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:10

Ik heb een lekker dagje gehad in oenkerk met 189 in de dressuur (7de) foutloos gesprongen en foutloos gecrosst (4de) helaas te veel tijd overschrijding en terug gezakt naar een plaats rond de 10 dacht ik zo uit mijn hoofd.
Al met al super tevreden, al had beat behoorlijk last van de warmte en het dicht op elkaar staan van dressuur en springen! Kwam om 10:07 uit de dressuur en moest 10:52 springen.

Siep ik was de combinatie na jou! Jammer van je stap inderdaad verder oogde je proef netjes in de dressuur! Rest heb ik niet echt gezien.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:25

ai_luf_u: Jammer van de stop. Maar wel snel gereden als je nog te snel was!
Bianca: Wat balen je paardjes hadden dus liever een dagje strand gehad dan hard te werken met dit warme weer. Volgende keer beter.
Simone: Fijn dat de dressuur nu goed gaat(op de stap na dan). E super dat de cross ook zo lekker gaat!
Evony: Super. Jammer van de tijd. Maar het was inderdaad ook wel warm om te crossen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:26

Ik meld me. Was hindernis jury bij 10 en even bij de weg gestaan en even bij 9. nu moet ik weg dus eerder weggegaan.
Vond het zeer geslaagd.

Alleen wat verwarring voor paarden bb maar is goedgekomen. Heerlijk weer.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:29

UMayDream schreef:
Heb wel een meisje vlák voor de finish van de cross zien vallen, dat vond ik echt l*ullig voor d'r :(:)

@ai_luf_u, hoe bedoel je te snel? :) (beginnersvraag misschien, maar heb niet echt verstand van cross ofzo :Y) )

je hebt een optimale tijd, langzamer krijg je strafpunten, en als je meer dan 20 seconden sneller bent, krijg je ook strafpunten. ik was 26 seconden sneller dan de optimale tijd. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:31

ai_luf_u schreef:
UMayDream schreef:

je hebt een optimale tijd, langzamer krijg je strafpunten, en als je meer dan 20 seconden sneller bent, krijg je ook strafpunten. ik was 26 seconden sneller dan de optimale tijd. :)

Ah oke, bedankt voor je uitleg :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:28

Was een fijne cross om te rijden! Tijd stond inderdaad wel erg ruim. Maar ook wel eens fijn om de laatste paar sprongen rustig te kunnen nemen. :D
Compliment voor de organisatie!! Top geregeld voor een eerste cross! :)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:11

Meegedaan in de BB als nr 3 (officieel nr 93), springen 1xw op 9a, in de cross wat zijwind op nr1 maar niet aangerekend, daarna nog een echte stop op 3, ze vond het paadje van te voren al heul spannend dus dat vond ik ook niet zo erg. Daarna alles foutloos gepakt. Tussendoor in bochten nog wel veel gedraafd en sommige hindernissen ook zo gesprongen. Laatste nog even flink gas bij gegeven haha.
Polsje van 60 van te voren en polsje van 60 na de cross :P Vink wel knap van haar! M'n 4 jarige broekje :P

Vind het top dat ze het zo goed deed!

Complimenten voor de organisatie (de grond was echt heeeel goed bijgewerkt), supermooie hindernissen, leuk thema, grappig wak, heul klein beeetje jammer dat de BB paarden van gele bordjes ineens 30s voor de start werd bijgesteld naar groene bordjes. Maar verder onwijs gave cross en zeker weten tot volgend jaar! _/-\o_

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:30

Ben ik ook. Met mijn haf ging het redelijk.
Reed in ring 3 en had 192 punten met dressuur. Springen vond ze zoals gewoonlijk veel te laag staan dus 3 balken, en cross 2 domme stops op 5. Geen idee wat het was maar ik kwam daar ook niet goed uit (toen ik reed was het er al wel vrij mul).
Daarna pakte ze weer lekker door en kon dus finishen :) Geeen idee hoe mijn ring verder heeft gereden want ik moest snel met een ander paard door naar Boerakker :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:32

@DanielleB, waren er nog meer mensen met een haf? Zo niet, dan ben ik nog langs je gelopen :Y)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:41

Ben ook weer terug.. Lange dag! Bodem was idd top bewerkt +:)+

Vanochtend bij de dressuur waren ze eerst mijn coupon kwijt, gelukkig kwam die even later weer boven water :) proefje ging verder wel netjes, braaf, had 219 punten :oo

Springen ging ponnie vlot door maar had nog wel ruim controle, foutloos. Cross ging fijn, wel een rare sprong over het greppeltje en ik verloor mijn balans een beetje.. Ponnie ging door en hield mij in t zadel, verder niet echt problemen, reed alleen bij de palissade (? geloof ik) bijna de verkeerde aan (die voor B paarden, lijn was logischer vond ik :') )

Maar goed, foutloos.. Achteraf wel veel te snel, heb geen horloge en had zelf niet het idee dat ik zo vlug ging. Ben 44 sec onder de optimale tijd gefinisht geloof ik := toch nog 1e prijs, die dressuur hielp ook wel mee natuurlijk :D helemaal blij en trots!
Dierenarts was wel weer spannend volgens ponnie, 60 voor en 72 na de cross.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:46

Hoge punten, van je dressuur zeg!
Gefeli met je 1e prijs :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:01

Ik was ook wel tevreden :)
Springen was foutloos, cross wel 3 weigeringen (op 1, op die rood-witte blokken en op de banden maar die laatste heb ik gewoon niet goed gestuurd).
Was wel erg in de war onderweg welke hindernissen ik nou moest hebben (BB Paarden) :P

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:07

vandaag in Oenkerk het SGW debuut van mij en mijn paard gehad :D
ben super tevreden en ga eens kijken wanneer mijn volgende cross zal zijn :o
dressuur: 194 Springen: foutloos Cross: 1 stop op die rood witte dingen (h5) dat was mijn fout omdat ik niet goed aanreed omdat ik mijn beugels kwijt was... :x
uiteindelijk 10e plaats :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:09

UMayDream schreef:
@DanielleB, waren er nog meer mensen met een haf? Zo niet, dan ben ik nog langs je gelopen :Y)

Hmm... volgens mij later op de ochtend kwam er nog wel een haf, maar die had korte manen. Die van mij had lange vlechten in.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:10

Super Watapatja!! Beter debuut kan bijna niet ;) Welke ring reed je?

Wauw gefeli Lien! Hoge punten joh, 219 wauw :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:11

DanielleB schreef:
UMayDream schreef:

Hmm... volgens mij later op de ochtend kwam er nog wel een haf, maar die had korte manen. Die van mij had lange vlechten in.

Dan heb ik je niet gezien, ik was er 's middags :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:17

Lien_ schreef:
Ben ook weer terug.. Lange dag! Bodem was idd top bewerkt +:)+

Vanochtend bij de dressuur waren ze eerst mijn coupon kwijt, gelukkig kwam die even later weer boven water :) proefje ging verder wel netjes, braaf, had 219 punten :oo

Goh, mijn coupon waren ze ook kwijt.... Heb hem echt opgestuurd dus heb maar 1 uit mijn paspoort gehaald :7

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:18

DanielleB schreef:

heb jij een haf?
Dan kan het zijn dat je nog met mijn ouders gepraat hebt want die hadden een meisje op een haf aangesproken waarvan ze de dressuurproef zo netjes vonden!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:31

Meesten hebben het wel goed gedaan zo te lezen.

Wat ik gedaan heb ging goed. Helaas was ik vergeten om hindernis 8 te springen in het parcours...
Dus konden we weer naar huis.
Mocht nog wel BB starten maar dan als allerlaatste starter. Dat vond ik niet eerlijk tegen over mn paard.
Erg jammer want de cross zag er erg leuk en vriendelijk uit!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:35

Evony schreef:
DanielleB schreef:

heb jij een haf?
Dan kan het zijn dat je nog met mijn ouders gepraat hebt want die hadden een meisje op een haf aangesproken waarvan ze de dressuurproef zo netjes vonden!

Hahah ja dat was ik denk ik (je ouders zaten op een stoeltje voor de auto toch, was 's ochtends vroeg al ;) )