Zaterdag middag June en Sandra opgehaald, June reisde gezellig met Numir mee in de trailer!! Rond 19.15 kwamen we aan in Wateren, de paarden kregen een heerlijk stuk land, en waren niet meer bij elkaar weg te slaan!! June was gelijk hengstig door die lekkere vent!!
Wij konden op ons gemakkie de slaapplaatsen klaar maken, hebben de bbq meegemaakt, en zijn vrij vroeg ons nestje ingedoken!!
Om half 7 opgestaan, Numir gevoerd, de voorkeuring ging prima, en helaas moesten we toen de tortelduifjes uit elkaar halen, tot groot protest van June en Numir!!

Om half 9 van start, Numir was weer helemaal in zijn element, en lekker aan het stuiteren, een flink tempo er even ingehouden om zijn ei kwijt te kunnen!!
Het eerste rondje voornamelijk gedraafd, met af en toe een galopje tussendoor!!
Hij liep lekker door, en vrij snel kwamen we bij de eerste vetgate uit!! Direct aangeboden, en alles in orde!!
Hij heeft deze vetgate zelfs heel goed gegeten voor zijn doen!! Hij leert het wel!!

Door voor het tweede rondje van 21 km, ook hier was hij nog vrij lastig, dus even een gesprekje gehad, en wat meer dressuurmatig gaan rijden!! Dit leek goed te helpen, en ik kon weer wat lekkerder rijden! Ook dit rondje voornamelijk gedraafd, en veel alleen gereden!!
2e vetgate ook alles prima in orde, de vet zei al, die heeft er nog zin in!! Ook dit keer goed gegeten en gedronken!

Op dus voor het laatste rondje!! Ik kreeg wat last van mijn knieen, en aangezien Numir nog flink sterk aanvoelde, er voor gekozen dit rondje veel te galloperen!! Op elk groompunt dronk hij super goed! Dit rondje ging dus ook snel voorbij, meerdere malen Tineke met Thor tegen gekomen, dan haalde ik haar in, dan zij mij weer, maar uiteindelijk toch veel alleen gereden!
Als 2e gingen we over de finish heen, in een rustig galopje!!
Numir lekker verzorgd, die dankbaar op het gras aanviel, en een half uurtje later naar de nakeuring toe, alles was prima in orde, en toen Frank en Numir wegdraafde voor de locomotie, zei de vet dat hij er nog erg goed bij stond!! Helemaal goed dus!!

Numir lekker naar de wei en June gebracht, nog steeds overtuigd van mijn 2e plaats toen de grooms van Tineke mij feliciteerde met mijn eerste plaats!!
Nee joh, riep ik nog, ik ben 2e geworden!!
Maar ook bij de prijsuitreiking werd het geroepen, nummer 1!!!! Met een snelheid van 15.1 km per uur!!
Ongelovelijk toch, de 3e klasse 3 goed uitgereden dit jaar en voor de 2e keer een eerste plaats!! Erg onwerkelijk allemaal, zeker aangezien vorig jaar gedacht werd dat Numir nooit meer op dit niveau zou kunnen presteren!!
Met Numir gaat het hardstikke goed, eigenlijk helemaal niets meer aan te merken, gewoon zijn eigen bijdehante zelf!!!
Bij deze ook even een bedankje aan mijn topgroom Frank, en Sandra en June (en alle andere ook uiteraard' voor de gezelligheid, en natuurlijk alle vrijwilligers, vets en de organisatie!!!