voeten door de beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

voeten door de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:45

Als mijn voeten weer eens niet doen wat ik wil (spasme) gaan ze vaak helemaal door de beugel heen. Nu ook, ik heb een paar dagen achter elkaar gereden en mijn voeten zijn bovenop helemaal blauw (zegmaar precies in de hoek waar je voet over gaat naar je onderbeen). Nou weet ik dat er van die dingen zijn die je voor op de beugels kunt bewestigen zodat je voet er niet helemaal doorheen gaat. Hoe heten die? En zou dat helpen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:47

Dat zijn korfjes.
Ik zal zo een foto opzoeken want mijn kinderen hebben ze allebei.
Ideaal... hoef neit meer bang te zijn!
Zoon heeft CP en spierspanning problemen, vandaar dat ik daar ook naar gezocht heb.
Dochterlief heeft ze voor de veiligheid ook.
Zijn van kunststof en dus erg licht. Kun je aan je bestaande beugels maken (met schroef en grote moer)

te koop bij http://www.buitenzinnig.nl

Afbeelding
Dit is dochter

En zoon (hier zie je ze beter):

Afbeelding

Zelf gebruik ik de Camargue beugels van buitenzinnig. Dit zijn korfjes van gietijzer (in zwart) Zijn dus wel zwaarder, maar dat is dus net wat voor jou prettiger is.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 29-08-11 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:49

Jij bedoelt toe-stoppers! Het helpt in elk geval tegen het doorschieten van je voeten. Of dat voor jouw voeten ook helpt, weet ik niet, maar het is in elk geval het proberen waard. Je zou behalve toe-stoppers ook nog Flexrides of EX-rides met korf kunnen proberen. Deze kun je wel tweedehands kopen, of via winkels die endurance-spullen verkopen :j

ikenindi

Re: voeten door de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:35

dankjulliewel! zal eens kijken :)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:47

Bij de divoza verkopen ze ook voetstops, deze gebruiken ze op de manege waar ik stage heb gelopen ook vaak zodat de kinderen niet met hun voeten door de beugels konden schieten. Die kun je heel makkelijk met klitteband en/of drukknoopjes vast maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 15:06

Ik heb ze van plastic gekocht en moet zeggen: Ik wou dat ik dat eerder had gedaan!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:10

Fijn dat het zo goed bevalt! Veel rijplezier :)

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:28

Lijkt me erg vervelend om dat te hebben, wel heel fijn dat er oplossingen zijn!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:09

Een kennis van ons (zit in een rolstoel) doet haar voeten vastmaken met ptt-elastieken : je hebt er geen last van, voeten blijven mooi op zijn plaats zitten en in geval van nood breken ze.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:45

Ik ben niet zo`n voorstander van vastmaken...

Ik heb vorige week (nouja 1,5 week geleden) een tip gekregen om magneten er in te maken en ook magneten onder mijn schoenen te maken... Aangezien ik nu het probleem heb dat ze er steeds uitschieten...

mirandawobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:53

Hier bij ruitrshop hangen ze gewoon bij veiligheidsbeugels

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:19

Ik heb geen idee of je rijdt met aangepaste schoenen of dat alle schoenen passen, maar Mountainhorse heeft een speciaal systeem van een stijgbeugelblokje die met hun speciale schoenen in elkaar grijpen. Geen idee of dat voldoende helpt en het zal niet goedkoop zijn, het zou mooi zijn als je het eerst zou kunnen uitproberen.
Verder is de tip van het postbode-elastiek niet eng, het zorgt ervoor dat als je been een spasme krijgt, je beugel aan je schoen blijft, maar als er iets gebeurt waardoor je eraf valt, is het elastiek zo stuk. Dat met die magneten lijkt mij zelf weer niet fijn.

http://en.mountainhorse.se/eshop/fall-2 ... ory86.aspx . Als je kijkt bij de rijschoenen kan je het uitvergroten en zie je hoe die zool eruit ziet. Ook kan je links bij accessoirs kijken naar de beugelblokjes die ik bedoel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 10:02

Ik zal vanmiddag even kijken. Dankjewel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:17

ikenindi schreef:
Ik heb vorige week (nouja 1,5 week geleden) een tip gekregen om magneten er in te maken en ook magneten onder mijn schoenen te maken... Aangezien ik nu het probleem heb dat ze er steeds uitschieten...

Het ligt er denk ik ook aan waarom je voeten uit de beugels schieten, het kan bijvoorbeeld een houding-/zitprobleem zijn, of iets fysieks. In dat laatste geval hoort het gewoon bij je en dan is het inderdaad goed om te zoeken naar wat jij zelf prettig vindt. Als je ook alleen rijdt/opstijgt, dan zijn elastieken niet handig. Van magneten lijkt het me onpraktisch om deze in/onder de schoen te hebben. Ik dacht ook meteen aan de Mountainhorse-schoenen die Jet noemt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 16:20

Ik kan bij accessoirs geen beugelblokjes vinden? En zou mijn voet er dan ook niet meer doorheen kunnen schieten? Of moeten die korfjes die ik heb er ook nog voor?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 17:13

O, ik zat onder het verkeerde tabje bij accesoirs te kijken... Maar als ik zo kijk moet je dan wel druk op het beugelblokje houden?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:43

Ik zou het niet durven zeggen, ik heb ze niet in het echt gezien. Maar misschien is er een ruitersportzaak bij jou in de buurt die het verkoopt en waar je er naar zou kunnen kijken. het lijkt er zo op dat het toch een soort van in elkaar klikt, die schoenen en die beugelblokjes. Die beugels met dat zwarte aan de zijkant zijn overigens veiligheidsbeugels. Als die blokjes en schoenen toch een soort van in elkaar klikken is het misschien voor jou voldoende, blijft de beugel tijdens spasmes aan je voet en schiet je niet door.
Ik heb ook het idee dat die beugelrubbers breder zijn ( dan zal het alleen werken met hun beugels), dat is vaak wel fijner, een groter voetbed. Als het echt zo werkt heb je misschien die korfjes niet meer nodig.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:32

Ik weet niet hoe ze heten maar bij ons rijdt er ook iemand mee en ze lijkt er heel tevreden over te zijn!! :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:35

Ik heb op internet gezien dat ze de beugelblokjes hebben bij Heja in Garderen. Kon de bijbehorende laarsjes niet op de site vinden, maar als dat je niet te ver is, kan je ze altijd bellen. Ik zou ze ook in het echt willen zien en toch een soort van testen voordat ik het zou aanschaffen.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:38

Oh gelukkig dat je iets hebt gevonden dat werkt !

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:19

Jet schreef:
Ik heb op internet gezien dat ze de beugelblokjes hebben bij Heja in Garderen. Kon de bijbehorende laarsjes niet op de site vinden, maar als dat je niet te ver is, kan je ze altijd bellen. Ik zou ze ook in het echt willen zien en toch een soort van testen voordat ik het zou aanschaffen.

Nou inderdaad. Het gaat niet om een paar tientjes...