Jack is nu 6 jaar en is een kruising welsh/warmbloed. Ik heb hem sinds zijn twee jaar en heb hem onder begeleiding zelf opgeleerd. Dat is min of meer gelukt
en, ondanks dat ik geen echte held ben, vind ik dat we het goed doen.We rijden vooral veel buitenritten en 1 à 2 keer in de week volgen we reiningles. Dat gaat vrij goed en we hebben op onze 2de oefenwedstrijd zelf 64 gereden (mijn doel was ooit 60 te rijden).
Ik stel mijn eisen niet te hoog in, we doen gewoon ons ding en zien waar we eindigen. Tot hiertoe ben ik al veel verder geraakt met hem dan dat ik ooit had durven dromen.
Maar dus die trail-wedstrijd. Jaarlijks is er de grote westernhappening bij ons in de buurt (Stekene). Ieder jaar roep ik dat ik ga meedoen maar altijd ontbrak mij de moed. Die grote buitenpiste, vreemde paarden, grote tent, mensen, muziek. Maar nu moest het er maar van komen. Het was koud en nat (vandaar mijn trui, was al wat ziekjes). Maar wat heeft mijn Jacky dat goed gedaan. Eerst heb ik de pleasure meegedaan, zo kon hij de piste al eens goed verkennen. Dat deed hij nog niet zo mis, tweede (van de drie hahaha).
Maar dan trail, ik denk dat we hooguit 5 keer al eens trail hadden geoefend. Eigenlijk deed hij dat van in het begin vrij goed en tijdens de les van de dag daarvoor hebben we alles nog eens opgefrist. Dat bleek wel nodig maar tegen het eind van die les, deed hij het super. Het poortje had ik eigenlijk nog maar een keer of 3 keer goed geoefend. Het is toch een handigheidje dat je als ruiter ook moet leren. Vandaar dat ik het ook even heb gelost tijdens de wedstrijd. Ik had me ingeschreven bij de novice, dat hadden ze me aangeraden maar ik had dus wel een contra-galop en een lope over (nog nooit gedaan!!) aan mijn been.
Omdat ik met shanks rij, doe ik het gelijk ook goed en dus alles op 1 hand, makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard!
Genoeg geleuterd, hier het filmpje! Als ik de poort niet had gelost had ik zelf gewonnen (we waren met 2
). Ohja, ik was zo stressy dat ik soms vergat om mijn enthousiasme te verbergen
.

en Gwen heeft nog voor me gesupporterd