Ook een verslag(je) van mijn kant:
De wedstrijd begon natuurlijk de avond ervoor met inpakken, heel veel water (want warm zou het worden, dat was zeker ) en natuurlijk het gebruikelijke spul. Paard nog even mosteren, ja hij loopt prima, dus we konden iig de volgende morgen op pad.
Zaterdag vroeg op (ach niet zo vroeg als sommige anderen, maar vroeg genoeg), naar stal, laatste spullen erbij proppen, trailer aankoppelen, paard erin en op naar Kootje broek!
Daar aangekomen, eerst aangemeld en toen paard laten keuren, alles goed en een hf van 32 (hij voelt zich altijd erg op zijn gemak daar of hij was nog niet wakker ) en met voordraven een mooie actieve draf en een A ! Dus we konden van start.
Ik had al bedacht achter de massastart aan te starten, maar dat deden er wel meer die dag We zijn samen met Jacqueline en Vivaldi vertrokken, aangezien ze haar rijmaatje niet kon vinden, nou dat vond Fan wel gezellig. We hadden een lekkere vlotte draf en ik zag met name de achterkant van Jacqueline, want Fan vond dat dames voor mochten en Vivaldi had er wel zin in. We waren dan ook zo bij het eerste groompunt.

Fan had nog geen rust in zijn kont en wilde dus niet drinken, wortletje ging er wel in. Dus snel weer verder richting groompunt 2, waar hij ook alleen interesse voor de wortels had, dus verder alleen gekoeld.
Toen de dikke bart over, Fan vond de vlakte weer prachtig en keek zijn oogjes uit, terwijl hij in een rustige draf eroverheen ging. We zagen toen al een bui hangen in de verte en dachten nog: dat ziet er dreigend uit En ja hoor, even later barste het onweer los Net voor groompunt 3 maar even geschuild, want we moesten daarna over een open vlakte en zagen dat niet echt zitten Daarna weer verder op pad en de paarden waren weer helemaal fris geworden, dus het tempo zat er weer in. We zijn ongeveer een km voor de vetgate gaan stappen en rustig de tijd genomen voordat we aanboden. hf 48, ok misschien iets te lang gewacht Verder keuring was ok alleen het voordraven had Fan echt geen zin in, maar toch een A, het begon nu echt warm te worden.
In de vetgate lekker laten eten (wilde voornamelijk de slobber hebben, maar echt drinken wilde meneer nog niet, dus dat was dan wel een utkomst om er toch vocht in te krijgen).
Jacqueline stopte in de vetgate, dus zouden wel alleen op pad moeten, maar gelukkig moesten Annalyn en Brass ook nog op pad en die wilde wel samen rijden, mits het tempo niet te hoog voor Brass zou zijn.
Nou dat was geen probleem, dus gezellig samen verder gegaan.
Het eerste stuk was wel lekker over de hei, Fan had de oortjes erop en had er wel zin in. Onderweg uit een plas gedronken samen met Brass en toen we bij groompunt 6 aankwamen, wilde hij eindelijk drinken Gelukkig! Daarna weer op pad.

Even op Brass gewacht en na het asfalt weer gaan draven, nog een keer uit een plas gedronken en toen het zware stuk op (we waren al gewaarschuwd en dachte nog: zal het zo erg zijn ), pfoe dat was afzien, mul zand en dan op en neer, regelmatig maar wat gestapt en uiteindelijjk waren we aan het eind, daar kwamen we weer wat klasse 1-ers tegen, waar de paarden wat van opfleurden, dus weer een lekker drafje. Tot de splitsing van de route, Fan dacht echt dat we verkeerd gingen, want de anderen gingen toch naar rechts?
Uiteindelijk weer op het pad richting het groompunt aangekomen

en dan ziet je paard zijn groom

Ook hier weer gedronken en wat wortel en er ging zelfs wat appel naar binnen, maar die waren toch niet favoriet die dag.
Toen het laatste stukje in, nog een stukje galop gepakt voor de spiertjes en nog wat gedraafd, 2km voor de finish gaan stappen, want we hadden toch tijd genoeg. Net voordat wel de laatste oversteek wilde makenom het terein op te gaan bedacht Fan dat hij nu toch echt wel moest plassen, dus in de berm geplast (voor het eerst onder het zadel ), toen richting finish, ook daar de tijd genomen en aangeboden met hf 48.
Op de nakeuring alles ok behalve zij darmen, die waren wat stiller geworden, maar hij was al druk aan het eten, dus ik maakte me geen zorgen. en weer een A voor locomotie, was ik toch wel blij mee, want hij was een paar keer goed weggegleden over boomwortels en blubber.
Dus onze 2e klasse 2 is een feit! Ben trots op mijn paardje!
Ik wil even mijn groom Aimee bedanken voor de goed zorgen, Jacqueline voor de gezelligheid van het eerst rondje, ookal konden we niet veel echt naast elkaar rijden. Annalyn en Brass voor de gezelligheid in het 2e rondje en de organisatie voor de mooie dag!
)